opstarten computer.....erg vaag.

Pagina: 1
Acties:

• Bartez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-05 10:09
ok, ik zal het ff uitleggen.
normaal wordt je computer aangezet door middel van de powerknop.
echter dan moet er wel stroom op staan.
nu heb ik op mijn stopcontact een extra knop zitten om de stroom naar onder andere mijn pc en monitor te krijgen. op deze manier hoef ik geen tig schakelaars om te zetten om de pc aan te zetten.

je zou dus verwachten dat als ik mijn pc afsluit en daarna de stroom eraf haal, hij nog steeds uit zou moeten blijven staan als ik de stroomknop weer aan zet. echter wanneer ik dit ode, begint hij spontaan op te starten, zonder dat ik die hele pc heb aangeraakt. ik wil mijn kast namelijk zo instellen (tenminste ik heb gehoord dat het kan) dat ik de stroom knop aan zet en ik dan dmv mijn toetsenbord de pc kan aanzetten. op deze manier kan ik namelijk mijn reset knopje omwisselen met mijn powerknopje.

weet er iemand hoe ik dit zou kunnen instellen en waar?

ik heb geloof ik een chieftec kast.

ik hoop dat iemand met kan helpen, thanx

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Volgens mij kan dat gewoon met toetsenborden die je kunt kopen (weet niet welke precies). Je moet dan echter altijd stroom op je comp hebben staan en de bios hebben die dat ondersteund.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Moet je maar net een moederbord hebben dat power on by keyboard ondersteund :P

Alle proemn in n drek

• Bartez
ja precies, zo wil ik het hebben, maar als ik de stroom er weer op zet, dan begint hij spontaan op te starten. als ik de stroom er na het afsluiten niet afhaal, dan kan ik hem gewoon met de powerknop aan zetten, maar zet ik de stroomschakelaar uit en dan weer aan, dan start hij op zonder dat ik aan de powerknop zit, is dit in te stellen of zo?

• Bartez
hmm, heb een K7T Turbo MS-6330 kan ff kijken of dat erop zit

• Bartez
hmm, kan niet echt iets vinden wat er op lijkt, maar waaraan zou het kunnen liggen dat mijn pc opstart zo snel ik er weer stroom op zet?

zonder op de powerknop te drukken?

Verwijderd

das een standaard bios instelling

moet op de een of andere manier uitgezet kunnen worden, maar das per mobo verschillend en bij mij kan t helemaal niet :(

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

Om ervoor te zorgen dat je PC niet direct opstart wanneer je de spanning weer op je PC zet, moet je even het volgende in je BIOS veranderen:

On power loss: [off/last state/on]

ff veranderen in off...

Verwijderd

Bios-instelling...

Sommige PC's hebben deze instellingen voor de uit/aan knop:

Power-on after Off
Power-off after off
Hypernate resume

En sommige hebben:
- Power-on on LAN
- Power-on on Keyboard
- Power-on on PS/2
- Power-on on USB

Je kan natuurlijk ook de PS/2 / USB kabel vervangen voor eentje met 2 draden meer, alleen moet je dan op de PC een verloop maken waarbij die 2 draden gesplit worden naar je Power-on van je Mobo en de rest naar de PS/2 / USB gaan...

• Adze
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 07:12

Adze

CCNP !

He bierkameel, ik geloof dat je SIG een beetje fout is... Moet het niet zijn: up YOUR ass

gg trouwens met XP...

Groeten ;)

• Bartez
zo'n draad vervangen met 2 draden meer, kun je die gewoon kopen ergens?

ik heb power on bij LAn aan staan, zou het daarom kunnen zijn dat hij automatisch opstart?
Pagina: 1