2 of 3 draden aansluiten voor casefan?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.519 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil 2 casefans aansluiten opmijn voeding. De fan's hebben 3 draden (zwart/rood/geel). Ik vroeg me af waar de gele draad voor is. Moet je die ook aansluiten?? De rode en de zwarte draden zijn toch gewoon op de 12v voeding aan te sluiten?

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rpm geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Op zondag 07 oktober 2001 17:58 schreef Lomu het volgende:
rpm geval
Hij zegt op een nogal korte manier dat het derde draadje aan je fan een draadje is wat je in de meeste mobo's kan steken, die dan het aantal rondjes per minuut van je fan kan meten en in je bios ed weergeven.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft dus niet echt zin om die gele draad aan te sluiten. Ik heb nu 2 case fan's er in zitten en maar 1 aansluiting voor een case fan op mijn moederbord. Volgens mij is het ook niet echt belangrijk om de snelheid van mijn casefan's te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 13:35

JT

VETAK y0

Op zondag 07 oktober 2001 23:31 schreef KHdV het volgende:
Heeft dus niet echt zin om die gele draad aan te sluiten. Ik heb nu 2 case fan's er in zitten en maar 1 aansluiting voor een case fan op mijn moederbord. Volgens mij is het ook niet echt belangrijk om de snelheid van mijn casefan's te controleren.
Met het programma speedfan kan je dan softwarematig en mbv je interne temp sensoren , je fans op x volt laten lopen bij temperatuur Y.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon als ik jou was die zwarte en die rode aansluiten, aan de gele heb je niet echt veel als je al een voeding en cpufan hebt met rpm monitoring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

* Inferno heeft een 80mm fan met 3 draadjes, maar krijgt geen RPM weergave :(

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Aan me mobo kan het niet liggen, toch? Van me CPU fan krijg ik btw wel weergave.
Pagina: 1