Toon posts:

Kg7 raid geheugen probleem of wat gaat er fout??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mijn nieuwe pc gebouwd amd 1400 met abit kg7 raid en 256 ddr corsair geheugen als ik de computer aanzet krijg ik de volgende melding:
Warning!! DDR DIMM modules should be set fom DIMM4 to DIMM1 by orders. !!!
Als ik het geheugen in dimm bank 1 doe krijg ik deze foutmelding en als ik het in dimm bank 4 doe start de computer helemaal niet op wat gaat er fout??

Verwijderd

Ik heb dat probleem ook gehad en dan heb ik mijn lat corsair geheugen gwoon verplaatst en het werkte, dus ik zou es dubbel checken of het er wel goed in zat en anders in een slotje steken :)

Verwijderd

Kijk even hier voor wat meer info over dit type mobo en geheugen: http://www.viahardware.com/faq/kg7kr7/specifications.htm

Vraagje aan Timtitanium, hoe krijg jij je compu zo koel? Is dit een meting van de temperatuur van je processor in je bios of wat anders.

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
ik had ook een soortgelijk probleem toen ik m'n pc in mekaar zette. Had m'n mem in slot 1&2 gedaan, terwijl ik 3&4 moest gebruiken (wat een eikels; ze kunnen die banken toch ook gewoon anderom nummeren?). Toen ik m'n mem daarna in 3&4 stopte deed ie ook niets meer.

Om het probleem op te lossen heb ik toen geloof ik een keer zonder mem gestart. daarna mem weer in 3&4 gedaan en toen ging alles goed.

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:36
je moet het gewoon in de eerste bank van de andere kant plaatsen, ik kreeg dezelfde melding, ik heb ze toen verplaatst en nu werken ze gewoon perfect.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -