Toon posts:

DIVX te grooooottt :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, heb de search zeker gebruikt maar niet echt passends gevonden wat mijn probleempje kan helpen

het zit als volgt, ik heb een Pinacle studio PCTV en hier wil ik mijn VHS-banden op cd zetten met een redelijke kwaliteit..

Alles gaat goed tot op het punt dat ik het moet omzetten naar DIVX mbv virtualdub..het zit zo, 30seconden aan opgenomen film is 22mb! als ik het omzet naar DIVX blijft dit 9mb, dit is toch abnormaal veel????

als vergelijkingsmateriaal heb ik een ASF van 15minuten, welke maar 20mb is..

dus mijn vraag is, hoe maak ik een DIVX welke redelijk "ingepakt" is..en eventueel welke software?

Verwijderd

ben maar blij, DV video capturen is 3,6 mb/s... 30 sec is dan dus 108mb. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 16:36 schreef 007larovisuals het volgende:
ben maar blij, DV video capturen is 3,6 mb/s... 30 sec is dan dus 108mb. :)
dus jij kan maar ong. 10 minuten op 1 cd kwijt :? :?

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-03 13:52
Gebruik dan lagere resolutie/minder kleuren/lagere bitrate/compress audio ook/... gewoon ff met de opties spelen... :)

"Tweaken" heet dat ;)

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:36

scorpionv

This space for rent

Op zondag 07 oktober 2001 16:29 schreef Tranceptor het volgende:

Alles gaat goed tot op het punt dat ik het moet omzetten naar DIVX mbv virtualdub..het zit zo, 30seconden aan opgenomen film is 22mb! als ik het omzet naar DIVX blijft dit 9mb, dit is toch abnormaal veel????

dus mijn vraag is, hoe maak ik een DIVX welke redelijk "ingepakt" is..en eventueel welke software?
Mwaah, het kan kleiner, al is het niet overdreven groot. Vergelijk maar met een film van 2 uur, dat zijn meestal 2CD rips, dus 1400MB => 5,8MB/30 sec. Voor software en tutorial verwijs ik naar http://www.doom9.net en de search. Tip; als je newbie bent, pak dan FairUse, en anders NanDUB.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al gevonden denk ik..

voor audio moest ik dus mp3 kiezen..verder moet het wel lukken

nu heb ik het zover gekregen dat 22mb (30sec) omgezet word naar 2,2mb :)

ik kan me dus voortaan een tweaker noemen :P

tnx allen voor de snelle respons

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Op zondag 07 oktober 2001 17:08 schreef Tranceptor het volgende:
tnx allen voor de snelle respons
GET USED TO THAT!!

[edit god wat ben ik lam zeg van de alcohol]
typo
[/edit god wat ben ik lam zeg van de alcohol]

Verwijderd

afhankelijk van de AR (aspect ratio) en het formaat audio wordt gebruikt..en nog een zooi andere zaken :Y)

ik heb een 54minuten divx die 700mb is...prima encode en AC3 audio gebruikt

alles is afhankelijk van je settings afaik

Verwijderd

Tip:

- Lagere framesize: voor VHS-pal (625 Horizontale lijnen, waarvan 540 zichtbaar is een pixelhoogte van 312,5 tot 270 aanvaardbaar) Conclusie: stel de captureresolutie eens in op 384x288.
- On the fly compressie: Maak gebruik van de mogelijkheden van je kaart, Brooktree chipsets ondersteunen BT YUV411 RAW compressie (ongeveer 1.4 : 1 het scheelt 'iets')
- Afhankelijk van je CPU power kan je de videocompressie zwaarder doen, of ervoor te kiezen ook de audio te compressen (MP3-96Kbps-mono / MP3-160Kbps-stereo)
- Deinterlacing: 384x288 is natuurlijk mooi, maar niet als je interlacing hebt. Capture de hoogte 2x en drop 1 frame, resultaat: je captured op 384x576, maar je resultaat is mooi 4:3, namelijk 384x288

Videocapturing/bewerking is mooi, maar ik heb niet voor niets een 40GB Maxtor 7200rpm die nog maar 3GB vrij heeft...
Pagina: 1