Toon posts:

route add onder win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Blijkt dat alleen een administrator-account een route add kan doen via de command prompt ... Is er enige manier om een route toe te voegen zonder administrator te moeten zijn?

Thx,
Snipper

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee of slapen jullie nog???

Verwijderd

Zorgen dat je admin rechten krijgt. Tis niet gek dat alleen een admin dit kan, je zit dan wel aan zijn netwerk te sleutelen.
Anders vraag je het gewoon aan je administrator

• stean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 22:30
of anders vraag je gewoon.....etc.
tuurlijk gewoon doen.... ;) ;) ;) ;) ;)

Verwijderd

Topicstarter
Uhmmmmm ik ben admin ???? Ik wil een route add doen op de pc van een gebruiker via een batchfile ... Echter wil ik niet dat de gebruiker administrator is ... Vandaar mijn vraag ???

• maca
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-04-2022
Je kan ook routes vast maken onder win2k
met de -p optie
code:
1
route -p add 10.0.0.0 MASK 255.255.255.0 192.168.1.1

is een voorbeeld syntax

succes

Nikon D300 + Nikon D70 + Pentax Optio S5z

Verwijderd

Je kunt ook een batch bestand maken en die aanroepen in z'n login script

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 oktober 2001 17:50 schreef maca het volgende:
Je kan ook routes vast maken onder win2k
met de -p optie
code:
1
route -p add 10.0.0.0 MASK 255.255.255.0 192.168.1.1

is een voorbeeld syntax

succes
Ja idd maar dan schiet je het doel van winnt server wat voorbij ... Als die route dan wijzigt mag je die gaan aanpassen op iedere client ... Wat niet echt de bedoeling is!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:22 schreef snipper het volgende:

[..]

Ja idd maar dan schiet je het doel van winnt server wat voorbij ... Als die route dan wijzigt mag je die gaan aanpassen op iedere client ... Wat niet echt de bedoeling is!
??? Wat zeg jij nou weer, je stelt gewoon op w2k server een vaste route in en dan stel je op de clients als gateway de w2kserver in en dan loopt alles via de routes die w2kserver aangeeft. Als er een route verandert moet worden, veranderen in w2kserver en dan pakken alle clients de nieuwe route, omdat ze elke keer een request doen aan w2kserver als ze een verbinding willen leggen. Hence gateway.
Pagina: 1