Netwerk (4 pc's) probs

Pagina: 1
Acties:

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:39

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
We hebben hier een netwerkje liggen, maar het werkt niet helemaal zo als het hoort. Het is een 10 Mbit UTP netwerk, de kaartjes zijn 10/100 Sitecom (el cheapo *D) en de hub is een 10 Mbit (ook) Sitecom.

Er hangen 4 pc's aan, 2 onder Windhoos '98SE en 2 onder Windhoos ME.
Nu is het probleem dat ik (ME) wel de 2 '98SE-pc's op kan via My Network Places, of eventueel via Search for Computers, maar dat ik niet de andere ME-pc op kan. Dit probleem heeft de andere ME-pc ook, die kan dus de 2 '98SE-pc's wel netjes op, maar niet mijn ME-pc.

Het vervelende is dat ik hem wel kan pingen (ping 192.168.0.x), en hij mij ook, maar we komen dus niet op mekaars HD.

Als protocols heb ik op alle pc's TCP/IP, IPX/SPX en Netbios over netwerkkaart geinstalleerd.

Ik snap niet wat ik nu verkeerd doe, dus ik hoop dat *iemand* hier een oplossing weet, of iig weet wat het probleem veroorzaakt..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Verwijderd

heb je wel bestanden en printers delen aanstaan?? anders kan je nl. helemaal niks zien.

• Amd RuLuzzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02 15:01
Ik denk dat hij dat wel weet. Dat is het tweede wat je moet doen bij een netwerk.
Op zondag 07 oktober 2001 16:25 schreef Siep_the_beerman het volgende:
heb je wel bestanden en printers delen aanstaan?? anders kan je nl. helemaal niks zien.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 16:25 schreef Siep_the_beerman het volgende:
Tuurlijk :)

Anders kan ik niet op die andere 2 win98se pc's komen natuurlijk.. :P

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 13:27
Heb je toevallig een firewall draaien?

Dat was bij mij namelijk het probleem...

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
hee, dat is een idee...

ik zal meteen ff kijken wat hij doet als de firewall uit staat :)

Misschien issie verkeerd geconfigd... (maar kan je dan nog wel pingen :?)

• pbregman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05-2023

pbregman

>:)

[b]Op zondag 07 oktober 2001 22:31 schreef Tarin het Misschien issie verkeerd geconfigd... (maar kan je dan nog wel pingen :?)
Sure, kan, als jij je ICMP niet blockt en je netbios sessions wel kan jij wel pingen maar niet op een andere pc komen. |:(

Specs

• Cloontje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-07 08:37

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Tja WinME probleem denkt ik ik heb nooit kunnen sharen via ME dus, verder weet ik het niet.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

Verwijderd

Gebruik es alleen TCP/IP en de IPX/SPX eruit. Ik neem aan dat je toch geen novell draait. Wil wel es helpen.
Je moet inderdaad je HD's sharen, maar kijk effe of je een dollar share hebt, die kun je ook niet zien.

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Topicstarter
Okeej, ik kom nu vanaf de ene pc (inetserver), die een firewall heeft (en ME draait) op de andere ME pc (zonder firewall), en dat was de bedoeling.

Andersom kan nog niet, maar dat is niet echt hard nodig, en bovendien heb ik nog niet m'n hele firewall instellingen doorgespit.

Bovendien ga ik over een tijdje win XP draaien, en dan begint het hele gezeur weer opnieuw.

Pagina: 1