hoe een drumstel dempen?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29739

Topicstarter
mijn broeder wilt een drumstel op zijn kamer. dat geeft natuurlijk een klere herrie. hoe kun je dat geluid het meest verminderen?

ik heb iets over lakens oid in je basedrum stoppen...

heeft iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op zondag 07 oktober 2001 15:57 schreef Jos_The_Boss het volgende:
mijn broeder wilt een drumstel op zijn kamer. dat geeft natuurlijk een klere herrie. hoe kun je dat geluid het meest verminderen?

heeft iemand suggesties?
watjes in je oren?

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:36
Vloerbedekking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TutanRamon
  • Laatst online: 20-05 19:15
Een wolle deken oid in de basedrum helpt inderdaad wel een beetje tegen geluidsoverlast. Je kan ook de muren gaan behangen met matrassen...

We see things as we are, not as they are

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

vegertjes gebruiken ipv van stokken... alleen das niet leuk..
maar het werkt wel goed tegen geluidsoverlast :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en een wollen deken in de high\mid tom tegen de vellen aan? het moet zo min moglijk geluid maken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7210

Ik heb zelf een beetje me vellen gedempt met dempringen van Remo (ze liggen er meer naast als op) :)
En verder kan je ook nog veldempers gebruiken maar ja dan is het geluid wat je hoort ook niet om aan te horen.

En een andere optie is een geluidsdichte ruimte te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
maakt het veel verschil als je met of zonder dempringen speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

handdoeken over je vellen leggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Deken in de Bassdrum werkt echt goed (ervaring)

Offtopic: Jij zit bij mij op school zie ik :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Een deken in de bassdrum is alleen goed voor een diepere en vollere klank 8-).
Als het bassdrum kort tegen de muur staat, kun je het beste eierkarton (dat karton wat je krijgt als je op de markt 25 eieren koopt) er tussen doen.

Dempers kun je kopen bij Yamaha dacht ik :) Die zijn er speciaal voor bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 17:28 schreef Famoso het volgende:
Offtopic: Jij zit bij mij op school zie ik :)
cool....

maar thx all voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22350

Lege eierdozen aan de muren ophangen helpt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op zondag 07 oktober 2001 17:54 schreef MaStEr-D het volgende:
Dat typte ik ook al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22350

Op zondag 07 oktober 2001 18:27 schreef robinvreuls het volgende:

[..]

Dat typte ik ook al :P
Ach, bevestiging kan geen kwaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27473

Op zondag 07 oktober 2001 15:57 schreef Jos_The_Boss het volgende:

heeft iemand suggesties?
Met Pannenkoeken, en nou niet gaan lachen met zijn allen, maar zo heten die dingen nou eenmaal, het zijn een soort rubberen dingen voor op je drumstel, en dat dempt het geluid heel goed!
Ik weet verder niet hoe duur ze zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

Op zondag 07 oktober 2001 19:54 schreef SweeT_rulezzzz het volgende:

[..]

Met Pannenkoeken, en nou niet gaan lachen met zijn allen, maar zo heten die dingen nou eenmaal, het zijn een soort rubberen dingen voor op je drumstel, en dat dempt het geluid heel goed!
Ik weet verder niet hoe duur ze zijn....
LOL ;) ik wist niet dat ze pannenkoeken heetten, maar ik wou het zelf ook al aanraden. gewoon rubber schijven op toms en snare en de bassdrum pedaal gewoon niet gebruiken :)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-06 21:14
Kun je 'm niet gewoon in de berm achterlaten?

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

De vliezen vervangen door dekens??? :)

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1795

moved NSTM >> AVH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

Op zondag 07 oktober 2001 17:54 schreef MaStEr-D het volgende:
Nee hoor, dat helpt helemaal niet (of nauwlijks iig). Dat helpt alleen maar tegen reflecties, maar dat is helemaal niet interessant. Een geluidsdichte kamer maken is een hele onderneming en onbetaalbaar.
Bovendien wil je ook vanwege je eigen gehoor dat het niet al te hard is, dus je wilt denk ik meer dan een geluidsdichte kamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26914

Hem verstellen dat hij zich sociaal moet opstellen en dat je in huis niet kunt drummen. Doe dat maar bij die lui die een huis komen onder de aanvliegroute van Schiphol, en vervolgens gaan klagen over geluidoverlast om de waarde van hun huis op te krikken,in de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Op dinsdag 09 oktober 2001 00:12 schreef Jag het volgende:

[..]

Nee hoor, dat helpt helemaal niet (of nauwlijks iig). Dat helpt alleen maar tegen reflecties, maar dat is helemaal niet interessant. Een geluidsdichte kamer maken is een hele onderneming en onbetaalbaar.
Bovendien wil je ook vanwege je eigen gehoor dat het niet al te hard is, dus je wilt denk ik meer dan een geluidsdichte kamer.
En het helpt alleen maar ook als je bassdrum kort bij een muur staat. Dan pas haal je die reflecties weg :P

Voor een vollere klank kun je in je bassdrum een deken of een speciaal rubberen deken doen (ik dacht dat Tama die had) en in de toms kun je wat schuim doen, dan ben je ook nog eens van die irritante na-klank verlost.

Jos_The_Boss: Wat voor drumstel (merk, type, merk bekkens, merk vellen etc. enz.) heeft je broer :? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-06 23:14

Jag

En het helpt alleen maar ook als je bassdrum kort bij een muur staat. Dan pas haal je die reflecties weg :P
Ja dat maakt dan uit voor het geluid zoals jij het hoort als je in die kamer bent (trouwens ook als het drumstel niet dichtbij een muur staat, alleen dan wat minder), maar het maakt de overlast niet minder, en dat was de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11169

Volgieten met cement blijkt nog altijd het beste resultaat te geven, trommels op de kop zetten vol laten lopen en goed laten harden, *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Een wollen deken dempt enkel de treble/midrange die je bass drum produceert. De laagste tonen (lees 60-80Hz) dringen nog steeds prima door en zijn ter alle tijde onmogelijk te dempen voor beneden verdiepingen.

Wat betreft de omgeving van je huis, de treble (crash bekken, ride, hihat, splash etc.) dringt het meeste door en de bass wordt van veraf prima gedempt door de muren, als je kunststof kozijnen hebt met rubberen afsluitingen gecombineerd met een losstaand huis hebben je buren in princiepe GEEN last van je. (onze huidige situatie).

Maar als jij bv. op zolder zit te drummen en je ouders zitten beneden tv te kijken horen ze altijd je drumstel.
Beste manier hiermee om te gaan is vaste tijden (bv. 1 of 1.5 uur per dag) afspreken waneer je drumt. Een buffle werkt ook prima als bassdrum demper. F60,-

Ook helpt het om een bassdrum te nemen zonder luchtgat, deze produceren iets meer lage tonen. Maar midrange/treble is bijna onmogelijk te produceren met een dichte bass drum.

Nooit te veel dempen, je geluid klinkt alleen minder stoer. Voor rock muziek en wat tragere acoustische muziek klinkt een dichte bassdrum wat stoerder (meer laag, minder hoog).
Voor de snellere acoustische soorten (black/trash/heavy/power/death metal etc.) klinken bass drums met luchtgat beter. Minder bass en meer hoog, vooral een voordeel als je dubbelbass speelt, anders kom je om in de bass. Vroeger (2 maanden geleden:) ) dempte ik ook alles, maar echt last van je oren (gepiep na drummen in je oren) had ik eigenlijk nooit. Dus had ik het zonder demping geprobeert en het werkte prima. Zonder demping klinkt alles gewoon heftiger. Dempen is voor mietjes! Klinkt misschien bot, maar als je echt gewoon vet wilt spelen moet je niet moeilijk gaan doen met demping, omdat je toch nooit genoeg dempt.

Bovendien is demping van een drumstel nooit genoeg je ouders hebben altijd last van een drumstel. 104dB of 100dB, het maakt niet zoveel uit. Met of zonder demping drinkt het binnen een huis altijd zat door. Het beste is om gewoon goede afspraken te maken mbt. tijden wanneer je wilt drummen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Wat voor drumstel heeft je maat of broer trouwens? en welke muzieksoort speelt hij het meest? (puur interesse)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Je kunt niet meer bereiken dan een beetje demping zonder dat het drumstel erg slecht gaat klinken. Wat voor drumstel heeft ie eigenlijk?

Maar als het echt heel belangrijk is, kun je beter een goed elektrisch drumstel kopen. Maar goed, zoals ik al zei, het licht aan hoe belangrijk t is :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-06 23:31
Bij een betere drumzaak op zoek gaan naar "gaasvellen". Dat zijn een soort drumvellen gemaakt van spul wat lijkt op vliegenhorren. Pearl maakt o.a. een drumstel (rhythm traveller heet 'ie) wat standaard met deze vellen wordt geleverd. Het klinkt voor geen meter want je hoort eigenlijk een soort maffe "ploink" als je er op slaat, daar is het ook niet voor gemaakt, maar je kunt er prima mee oefenen.
Een andere optie is inderdaad het gebruik van rubberen plakken op je vellen (hebben ze ook voor baasdrums). Maakt ook geen lawaai, maar speelt volkomen ruk; je stokken komen niet terug.
Een bassdrum kun je overigens prima dood krijgen door hem helemaal vol te proppen (echt proppen!). Komt er niet veel meer lawaai uit dan een doffe tik die je hooguit heel zachtjes een verdieping lager nog kunt horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Laatst online: 12:06

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Bassdrum dempen door kussens of dekens erin te doen. Snare kun je dempen met een demp-ring (kost 5 gulden).

Verder kun je het complete drumstel op een deken zetten, dan dringt het minder door naar beneden..

* WHiZZi heeft zelf ook een drumstel

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:27

jll

je kunt natuurlijk ook van dat iso spul kopen wat ze ook in die dode kamers gebreuken bij het testen van speakerkasten.
je weet wel dat spul met die punten

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mijn pa heeft ook een drumstel, en die is best aardig gedempt.

Rubberen matten op de toms en snare, handoeken er overheen, wollen dekens in de bass, doeken over de hats.

Als ie alleen wil oefenen, kan ie ook werken met practice-pads. Moet je maar es naar vragen bij de dealer.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:30 schreef WHiZZi het volgende:
Bassdrum dempen door kussens of dekens erin te doen. Snare kun je dempen met een demp-ring (kost 5 gulden).

Verder kun je het complete drumstel op een deken zetten, dan dringt het minder door naar beneden..

* WHiZZi heeft zelf ook een drumstel
Je kunt zoveel dempen als je wilt, maar beneden zal men ten alle tijden je horen spelen. En met demping klinkt het gewoon minder heftig, dat is niet leuk. Je verneukt je geluid, en dat is toch niet nodig, want beneden zullen ze het altijd horen, het beste is om gewoon goede afspraken te maken mbt. drumtijden per dag. Als je gewoon vet wilt drummen, moet je niet moeilijk doen en gewoon als een bikkel drummen zonder demping en hard slaan op je snare.

Als je ervoor gaat en je wilt een kick krijgen van het drummen moet je die gewoon zonder demping spelen, en niet te zacht met je drumstel omgaan, die vellen kunnen wel tegen een flinke slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Drum jij in een band dan :? Want als ik lees dat je keihard mot rammen op drumstel en vooral op je snare, dan lijkt me dat niet prettig om aan te horen.
Als je ervoor gaat en je wilt een kick krijgen van het drummen moet je die gewoon zonder demping spelen, en niet te zacht met je drumstel omgaan, die vellen kunnen wel tegen een flinke slag.
Niet alle vellen kunnen tegen een flinke stoot zonder kapot te gaan of zonder een deuk te krijgen. Het beste wat je dan kunt gebruiken zijn dubbelvellen 8-) Mooier geluid en de vellen zijn al helemaal sterk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7207

Je vraag is duidelijk Jos, daarom van mij ook een duidelijk antwoord:

In principe kun je met gebruikmaking van diverse materialen een drumkit helemaal "dood" dempen. Wat je ook gebruikt, het gaat altijd ten koste van het geluid (logisch, toch?). Dus moet jij, of eigenlijk je broer de volgende zaken even op een rijtje krijgen:

a> Hoeveel demping is echt noodzakelijk?
b> Hoeveel geld kan/wil ik besteden aan dempingsmateriaal

Voor je toms en snare is het gebruik van rubber dempmatten de ultieme demping, zoals reeds gezegd klinken je drums absoluut niet meer zoals ze klonken maar als dit nou net de bedoeling is zou ik zeggen: Ga d'r voor! Het voordeel is dat je ze er zo weer vanaf kan halen en tijdens een eventueel optreden je drums weer als drums (kunnen) klinken.

Wil je Low Budget dan kun je altijd je drums opvullen met schuimrubber, beplakken met ducktape etc. Deze oplossingen zijn echter vaak niet zo "tijdelijk" als de rubbermatten.

Voor je bass gebruik je gewoon een kussen of deken, altijd goed! Je bekkens zijn niet de grootste bron van herrie voor je buren maar misschien wèl voor jou! Daarom zou je misschien een beetje tape onder de randen van je bekkens kunnen plakken. Wederom een verslechtering van het geluid maar we moeten de zaak nu eenmaal dempen nietwaar...

Los van het dempen van je kit raad ik je ook aan ALTIJD gehoorbescherming te gebruiken! Herriestoppers of /een gelijkwaardig product zijn een absolute MUST voor drummers!

Nog even over wat Marcel zei:
Een andere optie is inderdaad het gebruik van rubberen plakken op je vellen (hebben ze ook voor baasdrums). Maakt ook geen lawaai, maar speelt volkomen ruk; je stokken komen niet terug.
Ik vind dit een grove belediging voor alle goede drummers onder ons! Dit ligt namelijk uitsluitend aan JOUW techniek, ikzelf speel compleet vanuit de polsen (zoals alle echte drummers), laat m'n stokken niet of nauwelijks stuiteren en kan daardoor bij wijze van spreken nog roffelen op een vloeitje. Heb dus ook geen stuiterende vellen nodig om m'n gebrek aan techniek te camoufleren...

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Drum jij in een band dan Want als ik lees dat je keihard mot rammen op drumstel en vooral op je snare, dan lijkt me dat niet prettig om aan te horen.
Keihard rammen is misschien wat overdreven, maar je moet zeker niet voorzichtig gaan doen met je drumstel. En ook enkel vels kan goed tegen goede stoten. Kijk als je nou een dubbelbasspedaal op 1 bass drum zet en je de hele tijd dubbel bass partijen van 14x per seconde speelt dan is een dubbelvel zeker noodzakelijk. Maar enkel vels zijn hier al 4 maanden meegegaan. En zo duur zijn ze niet (ongeveer F30,- voor standaard Remo vellen per tom).

Een drumstel fabrikant maakt zijn drumstellen om ze optimaal te laten klinken, daarvoor stem je ze later nog wat bij. Als je dan demping gaat gebruiken wijk je af van het bedoelde geluid. Ik zelf ben het ook eens dat het altijd ten koste gaat van hoe 'heftig' het klinkt of gewoon de algemene kwaliteit. Zeker als je een duur drumstel koopt moet je echt ophouden met demping, je koopt een dure vaak voor een betere klank. Met demping verneuk je je geluid dan alleen maar.

Je kunt het zo dempen dat men het beneden bijna niet hoort, maar als je alles nog een beetje redelijk wilt laten klinken zal men beneden altijd horen dat je drumt. Ik vind zonder demping het gewoon veel vetter klinken en ben van mening dat zonder demping spelen geen probleem moet zijn als je goede afspraken maakt mbt. drumtijden per dag.
laat m'n stokken niet of nauwelijks stuiteren en kan daardoor bij wijze van spreken nog roffelen op een vloeitje. Heb dus ook geen stuiterende vellen nodig om m'n gebrek aan techniek te camoufleren...
De snelste drummers zijn over het algemeen black en death metal drummers. Jij gaat mij vertellen dat jij ZONDER terugstuitertechniek van je linkerhand (waar je overigens jaren over doet die onder de knie te krijgen, je rechterhand kan het meestal zonder moeite) blasbeats kan spelen met snare drum aanslagen van 8x per seconde, en dat constant volhoudt voor 1 minuut of langer.

Daarvoor is de terugstuitertechniek noodzakelijk.

Een strak getuned snarevel stuitert over het algemeen beter terug, en de snelste drummers (Tony Laureano (Angel Corspe- Nile), Pete Sandoval (Morbid Angel), Nicholas Barker (ex Cradle of Filth, nu Dimmu Borgir), Flo Mounier (Cryptopsy) hebben hun snare allemaal superstrak getuned. Puur om het snarevel beter te laten terugstuiteren en daardoor de terugstuiter techniek met hun linkerhand beter te kunnen toepassen. Ook mensen in kleine straatbandjes, gebruiken om te roffelen (2x links, 2x rechts) een superstrak getunede picollo snare. Puur voor het terugstuiteren.

Voor een wat trager tempo muziek zonder al te veel snelle fills (rock, lichte pop) is de terugstuitertechniek niet nodig.

Maar voor blasbeats die vOOrkomen in death- en black metal is de terugstuitertechniek harde noodzaak. Daar is TECHNIEK juist noodzakelijk, en terugstuiteren ook. Op een dergelijk hoor tempo (7 tot 8.5x per seconde snare aanslag met links) moet je je stokken wel terug laten stuiteren (ook op een bepaalde manier), anders houdt je het niet lang vol. Dat is juist je techniek laten zien.

Er zijn genoeg drummers die de juiste terugstuiter techniek niet onder de knie hebben, en als je de blastbeats van hen hoort merk je gewoon dat ze met hun snare die ze bespelen de rest niet kunnen bijhouden. Bij sommige soorten muziek is de terugstuitertechniek juist iets waar je jaren aan moet werken en puur vaardigheid is, en juist geen camouflage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Een klap voor ze kop geven helpt ook wel eens
:)

Ik heb namelijk ook een broer die drumt :(
Maar speel zelf gitaar

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Een duurder drumstel wil niet zeggen dat je dan een betere klank krijgt. Je hebt misschien een betere kwaliteit hout voor het omhulsel, maar om beter geluid te krijgen hoef je geen duurder drumstel te kopen. Een goedkoop drumstel doet het even goed. Het gaat erom dat je goeie vellen gebruikt en de demping naar eigen smaak instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
Het is grotendeels afhankelijk van hoe je het geheel tuned ja, maar ook gebruikte materialen van de kegels zijn van belang en bij duurdere drumstellen vaak van andere materialen wat voor een groot deel de prijs bepaalt.

Maar het ging hier over demping, wat ik over dure drumstellen zei is verder bijzaak. Verder ben ik (eerder gezegd) van mening dat je met demping je geluid "verneukt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh wordt het een "battle" Yokozuna:
zal ik je vast een klein voorproefje geven...

Afbeeldingslocatie: http://www.eric-singer.com/97images/misc/tourbook3.jpg

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Eat this >:):

Let vooral op de bassdrum vellen :9~ :9~ 8-) :9 :P :)

edit:

kolere typo

[ Voor 22% gewijzigd door Robin op 11-08-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Laatst online: 13-09-2020
Op zondag 07 oktober 2001 15:58 schreef dennisdotcom het volgende:
Vloerbedekking ?
Hahahaha... Yeah right...... *D
16 lagen dan wel te verstaan en dan niet alleen op de vloer maar ook tegen plafond en de muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErectionJackson
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ok, als we op die toer gaan :P

Eat this! >:)

Let gewoon op t drumstel, geen demping oid

Afbeeldingslocatie: http://www.terrybozzio.com/images/over.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kay.slagman.com/dw1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kay.slagman.com/dw2.jpg

"The fact is, Terry Bozzio has accomplished more, in both traditional and totally original roles, than virtually any other drummer in the history of the instrument. He's spent his career expanding the boundaries of percussion, and he's nowhere near a stopping point. So came along for the ride!
"

Mijn "all time favourite"

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 21:42

RgR

Even over de demping: Er bestaat bij de 'drum-speciaalzaak' ook een smerig plakspul dat 'moongel' heet. Dit kan je op je drums leggen (daarna goed je handen wassen :) ) en dan wordt het geluid ook gedempt. Werkt best aardig, ongeveer F30,- per potje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat die fotootjes betreft: Ik kan hier natuurlijk ook een plaatje van een spaceshuttle plakken, heb ik tenslotte ook niet echt. Maar die Maple Masters Custom in de getoonde setup is wel degelijk in mijn bezit. Ik zweer bij Pearl! Het is voor mij de "Highlander" onder de drums: "There Can Be Only One". Geldt over het algemeen ook voor mijn cymbals trouwens (Zildjian).

Maar ik snap best dat jullie de kits van je idolen willen laten zien hoor. Ik heb eigenlijk hetzelfde gedaan (Eric Singer op de foto) maar ben een stapje verder gegaan door de bewuste kit zelf aan te schaffen... "Omdat ik het waard ben..." :r ;)

Ik ga verder ook niet meer katten op andermans techniek hoor. Tenslotte zijn er gewoon GEEN regels als het om drummen gaat. Het komt allemaal neer op het uiteindelijke resultaat, toch? Die uitbarsting van eerder was meer gericht op drummers die het, zo blijkt, voor onmogelijk houden om zonder de stokken te laten stuiteren zeer hoge slagsnelheden te bereiken. Gewoon heeeel veeel oefenen! Sterker nog: Ik beweer stellig dat het gebruik van deze techniek tot een veel strakker resultaat leidt.

Maar iedereen mag er natuurlijk een andere mening op na houden...

(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:36

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op woensdag 10 oktober 2001 13:57 schreef rutgerlouwerse het volgende:
Even over de demping: Er bestaat bij de 'drum-speciaalzaak' ook een smerig plakspul dat 'moongel' heet. Dit kan je op je drums leggen (daarna goed je handen wassen :) ) en dan wordt het geluid ook gedempt. Werkt best aardig, ongeveer F30,- per potje.
Onzin, het geluid wordt niet echt gedempt, het voorkomt alleen maar de nare bijklanken van toms en snare. (zodat een tom klinkt als TOM en niet als PLOING)

Ik heb ook een drumstel in een rijtjeshuis, buren kunnen het goed horen, hebben er opzich niet veel problemen mee. Je moet gewoon goede afspraken maken (bijvoorbeeld niet ná 20:00 drummen)

Ik heb er ook meteen zo'n set "pannenkoeken" bijgekocht à 110,- Ze dempen inderdaad enorm (op een kussen slaan geeft dezelfde herrie), maar ik ben het met Marcel eens dat het echt niet leuk is om erop te spelen.
Je hebt een totaal andere techniek nodig om op die matjes te spelen, het klinkt voor geen meter en de bekkens en bassdrum klinken wél hard..

Als je broeder nog de keuze heeft voor een drumstel dan zou hij misschien een elektronisch drumstel kunnen overwegen, lijkt misschien duur, maar je hoeft nooit meer nieuwe vellen/bekkens te kopen en er komt 0,0 geluid vanaf.
Maar eerlijk is eerlijk, een elektronisch drumstel ziet er voor geen meter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb ook zitten denken aan een geisoleerd oefenhok, wat betreft kosten en de hoeveelheid energie die je daar in moet steken. Das dus eigenlijk niet te doen, en ook in een geisoleerd oefenhok moet je dempen of je erg inhouden. Dat laatste krijg ik niet voor elkaar >:)

Het isolatie effect is trouwens van te voren moeilijk te voorspellen. Ik heb dus maar een ddrum4 aangeschaft... kost een paar centen, maar dan kun je ook voluit met koptelefoon op.
Pagina: 1