Dilemma: Ik heb een PS2 en ik wil hem ombouwen. Het kan nu met de neo 2.2 en met een paar weken met de neo 4. neo 4 bijna non swap maar wel duurder... is het die 100 gulden duurder echt waard of zeggen jullievan w8 gewoon nog helemaal maar met het ombouwen tot dat de prijzen zijn gedaald.... tell me
Wat is een Neo en wat doet het?
* Arthur wil ook een PS2 kopen
* Arthur wil ook een PS2 kopen
Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy
Kijk die neo 4 maakt je dvd gelijk regio/macrovision vrij.
En dat is wel
. Er komt er nog een de messiah. En die is ook wel
. Je moet voor de verschillen even kijken op www.psxshop.nl .
Ik wacht in elk geval wel op de neo 4 of de messiah.
En dat is wel
Ik wacht in elk geval wel op de neo 4 of de messiah.
Mooi is een woord van 3 letters .......AMD
Verwijderd
NEO is een modchip voor de PS2.
De NEO4 heeft een hoop voordelen ten opzichte van de NEO 2.x mooiste is dat backups enzo direct booten.
Een nadeel is dat de NEO4 een stuk duurder is en behoorlijk moeilijk in te bouwen is, heel wat meer draadjes.
Er komt nog een NEO4 like chip aan de Messiah, binnen nu en 2 weken zover ik weet en deze heeft dezelfde features. Dus ik zou nog een maandje wachten en dan eens kijken hoe het met de prijs staat.
De NEO4 heeft een hoop voordelen ten opzichte van de NEO 2.x mooiste is dat backups enzo direct booten.
Een nadeel is dat de NEO4 een stuk duurder is en behoorlijk moeilijk in te bouwen is, heel wat meer draadjes.
Er komt nog een NEO4 like chip aan de Messiah, binnen nu en 2 weken zover ik weet en deze heeft dezelfde features. Dus ik zou nog een maandje wachten en dan eens kijken hoe het met de prijs staat.
hij lijkt heel mooi de messiah chip als je kijkt wat ie allemaal kan doen en met de helft minder draadjes. het enige waar je op moet letten is dat deze chip dat allemaal nog niet kan de fabrikant wil graag dat de chip dit gaat doen. maar daar zijn ze nog mee bezig. de neo 4 is op dit moment een stuk beter dan de messiah! weet iemand trouwens hoe lang het duurde voordat er een goed mod chip voor de psx op de markt was. heeft waarscheinlijk eerst ook nog wel wat fases moeten doorlopen....
Verwijderd
Het mooie van de Neo4 is ook dat je hem met software op kunt graden, als er verbeterde code beschikbaar is.
maar de vraag is hoe wordt dat dan gedaan. ze verwachten dat je dan weer naar de retailer moet gaan en dat er dan een nieuwe addon er in komt! chip kan je los vanaf halen, zelfde idee als een processor maar dat kost je wel elke x zo'n 50 piek!
Messiah modchip is de beste.
http://www.channeltechnology.com
Hij word door www.psxshop.nl verkocht, binnekort.
http://www.channeltechnology.com
Hij word door www.psxshop.nl verkocht, binnekort.
wordt de beste
is het dan eerder weet je toevallig ook wat ie gaat kosten?
nopez maar ze zeggen op gamefreax.de dat ie alvast goedkoper gaat worden al de neo4. De neo4 gaat $85,- kosten . Dus zal de messiah wel rond de $50,- in het begin kosten.
Verwijderd
De NEO4 is op dit moment het beste om je PS2 mee te chippen. Hij is best duur (fl. 165,- voor de chip, fl. 150 piek voor het ombouwen), of je moet zelf 36 draadjes willen solderen op je PS2 mobo...
Grote voordelen van de NEO4 is dat hij je DVD player regio-vrij maakt, macrovision uitschakelt (je kan dus DVD movies kopieeren naar je vcr, of dvd rec.), je alle soorten backups kan spelen zonder swap (CDR, US imports, alle PSX titles etc.). DVD-R's hebben nog 1 swapje nodig geloof ik.
De NEO4 is al ruim getest, en hij werkt voor alle PS2's (alle modellen uit alle regio's!). De Messiah werkt tot nu toe nog niet op een aantal modellen en zit nog in de testfase.
Ik heb zelf een NeoKey (USB versie van de NEO2.2) en ben daar erg tevreden mee. Okee, je moet swappen maar je hebt er dan wel een kewle cheat-cartridge bij!
Maar kijk gewoon ff bij de psx shop of bel die lui ff op. Die gasten zijn echt tof en staan je altijd te woord.
Grote voordelen van de NEO4 is dat hij je DVD player regio-vrij maakt, macrovision uitschakelt (je kan dus DVD movies kopieeren naar je vcr, of dvd rec.), je alle soorten backups kan spelen zonder swap (CDR, US imports, alle PSX titles etc.). DVD-R's hebben nog 1 swapje nodig geloof ik.
De NEO4 is al ruim getest, en hij werkt voor alle PS2's (alle modellen uit alle regio's!). De Messiah werkt tot nu toe nog niet op een aantal modellen en zit nog in de testfase.
Ik heb zelf een NeoKey (USB versie van de NEO2.2) en ben daar erg tevreden mee. Okee, je moet swappen maar je hebt er dan wel een kewle cheat-cartridge bij!
Maar kijk gewoon ff bij de psx shop of bel die lui ff op. Die gasten zijn echt tof en staan je altijd te woord.
Nope je hebt het helemaal mis.
De Messiah chip kan ALLES doen wat een neo 4 kan +
Dat alles directboot is zonder swappen.
Zo moet je bij de neo4 dvdr's en import ps2 spelletjes swappen, wat bij Messiah niet hoeft.
Ook moet je EA sports spellen eerst patchen wil je ze direct booten, bij messiah gebeurt dit zonder patch.
Zie hier:
http://www.psxshop.nl/shownews.asp?NewsID=3795
voor een vergelijking tussen die 2.
De Messiah chip kan ALLES doen wat een neo 4 kan +
Dat alles directboot is zonder swappen.
Zo moet je bij de neo4 dvdr's en import ps2 spelletjes swappen, wat bij Messiah niet hoeft.
Ook moet je EA sports spellen eerst patchen wil je ze direct booten, bij messiah gebeurt dit zonder patch.
Zie hier:
http://www.psxshop.nl/shownews.asp?NewsID=3795
voor een vergelijking tussen die 2.
Verwijderd
eh. Ik dacht het niet. Ik heb het hier niet over de specs van de NEO4 tegenover de Messiah chip...Op maandag 08 oktober 2001 16:17 schreef BOMBER het volgende:
Nope je hebt het helemaal mis.
Ik heb het puur over de availability. De NEO4 IS getest en IS verkrijgbaar. De Messiah nog ECHT niet.
Wie weet, de messiah kan echt vet worden, maar is toch nog te weinig over bekend. Alle specs e.d. zijn nog niet door een onafhankelijk platform getest. De NEO4 wel.
Wat ik dus wil zeggen is dat de NEO4 op DIT moment de juiste keus is tegenover de NEO2.2 oid!
Ik hoop zelfs ten zeerste dat de Messiah snel uitkomt, want dan kunnen ze een beetje concurreren met de in mijn ogen iets te dure NEO4 van playstationmods.com
aaaarg ik wil mijn ps2 ombouwen! ga nu niet geld uitgeven aan spellen! IK WIL NIET W8EN!
maar is ook wel weer een beetje zonde om nu er een NEO 2.2 in te laten zetten?! of niet soms? maar wat de NEO 4 betreft die zal toch wel goedkoper worden?! nu de ps2 nog maar 699,- kost zullen veel mensen hem wel willen laten ombouwen?! of heb ik het niet bij het verkeerde eind?
he man vertel mij waar je die chip voor 165 kan krijgen?Op maandag 08 oktober 2001 12:55 schreef Plaguebearer het volgende:
De NEO4 is op dit moment het beste om je PS2 mee te chippen. Hij is best duur (fl. 165,- voor de chip, fl. 150 piek voor het ombouwen)
Als je de neo 4 wilt gaan kopen dan moet je naar:
www.playstationmods.com.
Als je de messiah wil gaan kopen dan moet je naar: www.gamefreax.de
Wil je de modchip in Nederland kopen dan moet je naar www.psxshop.nl
Maar ze zijn beide NOG niet uit.
www.playstationmods.com.
Als je de messiah wil gaan kopen dan moet je naar: www.gamefreax.de
Wil je de modchip in Nederland kopen dan moet je naar www.psxshop.nl
Maar ze zijn beide NOG niet uit.
koop gewoon een neo2.2 met dvdx, kost 95 piek bij gameland helmond en is redelijk eenvoudig in te bouwen...
ok, nog wel swappen maar dat is goed te doen!
vervolgens wacht je een poosje tot de kinderziektes er bij de neo4 of de messiah uit zijn, de prijs gedaald en het aantal te solderen draadjes onder de tien zit en bouw je die in! tegen die tijd zullen dvdfikkers ook wat algemener goed zijn en zijn ze zowieso interessanter!
owja,.. ik heb de mod niet om backups te kunnen spelen, maar om te kunnen coden voor de ps2
ok, nog wel swappen maar dat is goed te doen!
vervolgens wacht je een poosje tot de kinderziektes er bij de neo4 of de messiah uit zijn, de prijs gedaald en het aantal te solderen draadjes onder de tien zit en bouw je die in! tegen die tijd zullen dvdfikkers ook wat algemener goed zijn en zijn ze zowieso interessanter!
owja,.. ik heb de mod niet om backups te kunnen spelen, maar om te kunnen coden voor de ps2
ach ja ik laat het woensdag gewoon voor 250 piek doen! heb zelf niet zo'n vaste hand
en om een beetje voor 150 piek mijn ps2 te vern**ken vink ook niet echt een goed idee! en ach ja ik heb er dan ook nog een jaar garantie bij!
Verwijderd
PSX shop in Putten....Op maandag 08 oktober 2001 21:38 schreef chrissis het volgende:
[..]
he man vertel mij waar je die chip voor 165 kan krijgen?
zowel de neo4 als de messiah chip komen eind deze maand uit.
Psxshop heeft de neo 4 dus ook nog niet.
De neo4 kan tevens geen originele imports draaien, wat temeer een rede is om voor de messiah te gaan. Bovendien zal de messiah zeker goedkoper worden dan de neo4, de helft goedkoper roepen sommigen....
Hopelijk zit ie in mijn ps2 als mgs2 in the states uitkomt.....
Psxshop heeft de neo 4 dus ook nog niet.
De neo4 kan tevens geen originele imports draaien, wat temeer een rede is om voor de messiah te gaan. Bovendien zal de messiah zeker goedkoper worden dan de neo4, de helft goedkoper roepen sommigen....
Hopelijk zit ie in mijn ps2 als mgs2 in the states uitkomt.....
eerst zien dan gelovenOp dinsdag 09 oktober 2001 19:25 schreef bjorn het volgende:
zowel de neo4 als de messiah chip komen eind deze maand uit.
misschien loont het nog wel ff te wachten,.. her en der lees ik dat in volgende versies van zowel de messiah als de neo4 het aantal te solderen draadjes drastisch worden terug gebracht! minder kans of verneuken van je ps2 en lagere installatiekosten...
morgen heb ik lekker mijn ps2 met mod! lekker simpel met met neo 2.2 als ik daar genoeg van heb dan koop ik over een jaar wel een andere mod chip die dan beter en goed koper zijn! ach ja boeie dat ik nu single swap moet doen! wat is nu 10 sec op een spel die je 2 uur speelt!
Verwijderd
Heb net gelezen op digital forums dat de NEO4 wordt uitgerust met een NEO clip. Dit zorgt ervoor dat je nog maar 5 wires hoeft te solderen op de bios chip van de PS2!
Tevens is de NEO4 updatable via een cd en upgradable via een simpel klick-systeem. Gewoon de NEO4 deruit en de NEO5??? erin!
Maar de Messiah heeft idd het voordeel alles te spelen zonder swap! Ben benieuwd... Ik heb nu dus een Neokey, en
ga gewoon ff een paar maandjes wachten tot de prijzen gedaald zijn en de kinderziektes eruit zijn.
Tevens is de NEO4 updatable via een cd en upgradable via een simpel klick-systeem. Gewoon de NEO4 deruit en de NEO5??? erin!
Maar de Messiah heeft idd het voordeel alles te spelen zonder swap! Ben benieuwd... Ik heb nu dus een Neokey, en
ga gewoon ff een paar maandjes wachten tot de prijzen gedaald zijn en de kinderziektes eruit zijn.
net mijn oude ps2 (versie 3 mb) wat een ellende om te solderen! is v4 beter (al is die weer lastiger uit elkaar te halen)
enig idee hoe verrot het is om op pootjes van een chip te moeten solderen? heel verrot! en tegen die ellende loop je aan bij een neo4 of de messiah...
mijn petje af trouwens voor de gasten die die mods verzinnen!
enig idee hoe verrot het is om op pootjes van een chip te moeten solderen? heel verrot! en tegen die ellende loop je aan bij een neo4 of de messiah...
mijn petje af trouwens voor de gasten die die mods verzinnen!
Pagina: 1