Een AMD Athlon is eigenlijk de oude benaming van de SLOT-A processor.
De AMD Thunderbird is de nieuwere SOCKET-A generatie processoren.
Wat bedoel je met dat je pc de gehele tijd overbelast is ?
Wat doe je er zoal mee ?
Het kan ook met het geheugen te maken hebben.
Wat doe je er zoal mee ?
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Oh bijn avergeten, ik heb een bleu orb cooler voor m'n AMd, en 3 80mm coolers van sunon in m'n pc zitten
Verwijderd
Precies!Op zondag 07 oktober 2001 13:46 schreef Rick2001 het volgende:
Wat doe je er zoal mee ?
En aan wat van het geheugen licht hat dan precies wel, want ik ben van plan om een reepje 512 erbij te steken
sorry verveelde meOp zondag 07 oktober 2001 15:54 schreef Jackie_Che het volgende:
Wel, ik doe er nogal veel mee, ik heb een Amd Athlon 700@800, 448MB SDRAM geheugen, 2 HD's samen 60Gb groot, een CD_RW van Hp(8x4x32x), TV kaart, hiermee kijk ik nogal veel TV. m'n VGA kaart is een Riva TNT M64 (32Mb). Met overbelasten bedoel ik, vanaf dat de pc aanstaat staat ofwel de winamp aan ofwel de tv tot waneer ik de pc afzet, ik doe nogal veel met m'ne pc, meeste voor school, spelletjes, surfen, soms doe ik zelfs alles ineens, vb een cd schrijven, muziek luisteren, soms ondertussen een spelletje spelen zoals cs(Counterstrike), het meeste surfen op't net, en ondertussen nog wa downloaden (veeeel), vvoila da is zowa alels wa ik doe met mijne pc denk ik, buiten overclokken, tweaken en zoveel mogelijk de naam Microsoft weg proberen te werken, wat meestal niet lukt.|
Oh [b]bijna vergeten[\b] , ik heb een blauw orb cooler voor m'n Amd, en 3 80mm coolers van sunon in m'n pc zitten
Verwijderd
Ja, ik ook (een beetje dan).Op zondag 07 oktober 2001 16:47 schreef Hielkej het volgende:
[..]
Sorry verveelde me.
Dank u voor m'n fouten te verbeteren, maar nu weet ik nog niet veel meer en kunde da gelove, sinds vandaag draait m'n cpu op 850 die normaal 700 was en die is nog geen 50° warm!?!?!?8?8?!, ik geloof da zelf nie, ik ga door tot de 1 gieg denk ik
Mijn Thunderbird is 59 graden, dus je kan nog wel even. Hoewel.... heb je een externe sensor eraan hangen? Die geven meestal een aantal graden te laag aan.
(stomme vraag eigenlijk: een Slot A CPU heeft altijd een externe sensor voor het meten van de temperatuur)
[Dit bericht is gewijzigd door Budi]
(stomme vraag eigenlijk: een Slot A CPU heeft altijd een externe sensor voor het meten van de temperatuur)
[Dit bericht is gewijzigd door Budi]
MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7
Verwijderd
Niet precies.Op zondag 07 oktober 2001 16:40 schreef zonietdantochwel het volgende:
[..]
Precies!
Ook de officiële naam voor de Thunderbird is nog altijd Athlon. Dat hij in de volksmond Tbird wordt genoemd is omdat ze dan makkelijker uit elkaar zijn te houden.
Het is de codenaam. Net zoals Spitfire de codenaam is van de oude Duron.
Verwijderd
Niet precies.
Ook de officiële naam voor de Thunderbird is nog altijd Athlon. Dat hij in de volksmond Tbird wordt genoemd is omdat ze dan makkelijker uit elkaar zijn te houden.
[/quote]
Precies ...
[/quote]
Precies ...
Verwijderd
Wat wil je nou eigenlijk??
Jij zegt dat je je pc overbelast maar wat jij allemaal doet valt toch wel mee.. heb je problemen? loopt ie traag?.. is het systeem niet stabiel?.. dit soort problemen zijn vaak makkelijk te verhelpen zonder een heel nieuw moederbord+cpu te kopen. Je zou dus xtra geheugen erbij kunnen plaatsen (of je huidige vervaangen als jij denkt dat die brak is) je HD defraghmenteren of extremer nog, alles eraf en een versie windhoos installatie en/of drivers van je onderdelen kunnen vernieuwen (mobo, vga, en wat je nog mer wilt(geluid, modem, noem maar op).
Of wil je eigenlijk gewoon een nieuw systeem en zoek je een excuus om wat je nu hebt te vervangen
^_^
Maar als jij een Slot-A T-bird 700@800+ hebt is dat nie echt nodig toch
PS ook al is je temp nog niet EXTREEM koeling blijft belangrijk he
Jij zegt dat je je pc overbelast maar wat jij allemaal doet valt toch wel mee.. heb je problemen? loopt ie traag?.. is het systeem niet stabiel?.. dit soort problemen zijn vaak makkelijk te verhelpen zonder een heel nieuw moederbord+cpu te kopen. Je zou dus xtra geheugen erbij kunnen plaatsen (of je huidige vervaangen als jij denkt dat die brak is) je HD defraghmenteren of extremer nog, alles eraf en een versie windhoos installatie en/of drivers van je onderdelen kunnen vernieuwen (mobo, vga, en wat je nog mer wilt(geluid, modem, noem maar op).
Of wil je eigenlijk gewoon een nieuw systeem en zoek je een excuus om wat je nu hebt te vervangen
Maar als jij een Slot-A T-bird 700@800+ hebt is dat nie echt nodig toch
PS ook al is je temp nog niet EXTREEM koeling blijft belangrijk he
is jouw systeem overbelast, met datgene wat je doet? da's geen overbelasten hoor.
de mijne krijgt het af en toe heel erg zwaar te verduren en ik heb totaal geen problemen met dat ding (behalve dat me winamp dan af en toe begint te stotteren).
Maar wat zijn de symptonen van dat hij overbelast is, wat doet hij wel/niet??
de mijne krijgt het af en toe heel erg zwaar te verduren en ik heb totaal geen problemen met dat ding (behalve dat me winamp dan af en toe begint te stotteren).
Maar wat zijn de symptonen van dat hij overbelast is, wat doet hij wel/niet??
Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -
Nee dit is geen excuus om een nieuw systeem te kopen, maar mijne pc stottert veel en ik merk dat aan mijn muisaanwijzer en aan winamp, soms kan ie een paar minuten zelf stilstaan, na vb een foto in te voeren in Word, of als ik ff tv ben aan het kijken met m'n tv kaart dan stottert ie ook soms welm even. ik heb nu 448MB geheugen, en sinds vannacht loopt mijne pc nu op 858Mhz.
Sorry, ff vergeten bij te zeggen, ik heb een externe sensor en een interne sensor hangen, de externe geeft 40° aan en de interne geeft nu op dit moment 46°. ik geloof het nog altijd zelf niet, maar als ik ie naar 900 cklok dan hangt ie veel vast. Dus nu draait ie nog lekker, maar stottert vel zoals ik hierboven al zei.
ik denk dat je em een stukje moet terugklocken of idd een snellere pc nemen...
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Een blue orb op je proc?Op zondag 07 oktober 2001 15:54 schreef Jackie_Che het volgende:stukje tekst en dan:
Oh bijn avergeten, ik heb een blue orb cooler voor m'n AMD, en 3 80mm coolers van sunon in m'n pc zitten
39
Yeop, ik heb een Bleu orb op m'n processorretje zitten,ik laat m'n kast altijd open, 1 sunon is voor m'n
RivaTNT2 M64(32MB) kaartje cool te houden, 1tje voor m'n 2HD's, en eentje die ervoor zorgt dat er zeker veel verse lucht ingezogen wordt
RivaTNT2 M64(32MB) kaartje cool te houden, 1tje voor m'n 2HD's, en eentje die ervoor zorgt dat er zeker veel verse lucht ingezogen wordt
Verwijderd
kast altijd open? veel last van stof?Op maandag 08 oktober 2001 16:17 schreef Jackie_Che het volgende:
Yeop, ik heb een Bleu orb op m'n processorretje zitten,ik laat m'n kast altijd open, 1 sunon is voor m'n
Verwijderd
Waar kan ik eigenlijk zien hoe warm mijn CPU wordt/is?
Ik ga namelijk een AMD Thunderbird 1.4GHz kopen met een Thermaltake Mini Copper Orb Cooler en nu hoop ik de CPU wel een beetje op temeratuur blijft.
Ik ga namelijk een AMD Thunderbird 1.4GHz kopen met een Thermaltake Mini Copper Orb Cooler en nu hoop ik de CPU wel een beetje op temeratuur blijft.
In het prille begin zijn er ook TBirds slot-A uitgekomen. Waren niet echt compatiebel met sommige MoBo's...Op zondag 07 oktober 2001 13:46 schreef Rick2001 het volgende:
Wat doe je er zoal mee ?
Forget your fears...
...and want to know more...
Pagina: 1