Toon posts:

Koelers vastgelijmt???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok,het verhaal is dit:
Ik heb ergens een leuk plankje met een celeron 400 erop op de kop getikt,om beetje opm te bouwen,en dan aan m'n ma te voeren als internet pc.
Maar er zit nog zo'n klein intel koelertje bovenop,en aangezien ik nog 2 spire koelers heb liggen met koperen onderkant,en een tube ASII wilde ik dus die koeler ff vervangen.

Blijkt dus dat dat ding gewoon muurvast op de processor/socket zit!!!
Ik werk zelf in een technische dienst van een compu shop,maar dit hebbik nog nooit meegemaakt...

Het enige dat ik kan zien at er wat witte prut onderuit komt (dus ik dacht dat het standaard koelprut was,maar dat blijkt dus niet zo??).

Kan iemand mij vertellen hoe ik deze koeler los krijg,zonder de processor/socket te slopen???

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
proc+koeler = 1 geheel? kan dus samen uit de socket?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:11

Sick Nick

Drop the top!

Als het echt gelijmd is (wat ik niet denk, maar kan dat vanaf heir niet beoordelen) dan kan je de boel in de vriezer leggen voor een paar uur. Daarna kan je de koeler er voorzichtig afbreken (bevroren lijm plakt namelijk niet).
Dan een paar dagen laten opdrogen/ontdooien om zeker te zijn dat er geen vocht meer bij zit. Dan aansluiten en hoppa, werken met die handel.

• Sir_Joachim
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-03-2023

Sir_Joachim

Bestek Roelz

in een diepvries zak doen en dan in de vriezer.. kan je de cooler er als het goed is zo van af 'breken'

of deze methode alleen 100% veilig is, geen idee :P

<edit>damn, Sick_Nick was me voor :) </edit>

WAZZAAPP!!! | Visit the greatest website of all time: Q2u

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tips.
ik snap er zelf ook geen donder van,wordt eens tijd om een meeltje te sturen naar de winkel waar dat bord oorspronkelijk vandaan komt over het hoe en wat.

En mocht het dan echt lijm zijn,dan gaat hij lekker ff naast de bitterballen de vriezer in :)

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

De koeler warm/heet stoken, met de processor een draaiende beweging maken, misschien dat de 'lijm' dan loslaat. Met dat heetstoken natuurlijk wel binnen de grenzen van het acceptabele blijven he.... 't Is het proberen waard. Ik weet dat een Loctite verbinding op deze manier wel los te krijgen is. Suck6.

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

Verwijderd

Topicstarter
't is gefixed!!!
het was inderdaad een soort van vage koelprut/lijm,en heb er ff een fohn van dichtbij tegenaan gezet..
koeler werd wel redelijk warm en crocessor liet gewoon los :)

Thnx voor de hulp in ieder geval mensen!!!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:31

Acid_Burn

uhuh

was het niet gewoon zo'n warmtegeleidende sticker?

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Verwijderd

Die thermal pads willen ook wel eens verrot vast zitten, dan moet je ze er echt af breken.

Verwijderd

Topicstarter
nee,het was geen sticker..
het was een mix tussen 2 "prutjes"
1 was doorzichtig,en zat voornamelijk aan de buitenkant,de ander was gewoon wit,en was geloof ik standaard koelprut...

maar wat dat doorzichtige spul nou is weet ik ngo steeds niet...
Pagina: 1