We see things as we are, not as they are
Weet ik niet maar vrouwen mogen op bepaalde plekken best wel wat minder hebben.Op zondag 07 oktober 2001 13:21 schreef TutanRamon het volgende:
Ik zat ff te denken maar in de loop der tijd krijgt de mens steeds minder. Zal het uiteindelijk zo zijn dat de mens over een paar honderd jaar zijn haar kwijt is?
Naja als je de 'evolutietheorie' volgt zou in principe de mens wel kaal moeten worden, anders vind ik het wel gek dat dat nu ineens stopt.
Maar ik denk dat mens blijft zoals ie is GESCHAPEN, sorry..
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Maar zoals ik al zei, volgens de evolutie moet de mens idd kaal worden of al kaal zijn, duurt wel lang ja..
Dat zou dus zeggen dat over enkele duizenden jaren (zulke tijdsschalen praat je minstens over bij dit soort dingen) mannen altijd kaal zullen worden als ze volwassen worden.
Of vrouwen ooit kaal zullen worden weet ik niet. Maar als dat zo is, dan praten we over tienduizenden jaren denk ik.
* FCA loopt voor op de evolutie
Verandert z'n sig te weinig.
Okee dan,Op zondag 07 oktober 2001 13:43 schreef Lord Daemon het volgende:
Ok mensen, reageer aub serieus of helemaal niet.
het haar is iets uit de prehistorie dat de mensen warm hield. In de tegenwoordige tijden is dit niet meer zo nodig dus gaat het haar (op de meeste plekken) weg. lijkt me dus logisch dat het haar op het hoofd ook weggaat omdat je het daar niet meer zou koud hebt. Dus: allemaal massaal geen mutsen, hoeden, petten op gaan doen en in de kou gaan lopen! Daar zullen de volgende generaties ons dankbaar voor zijn!
Zou in de warmere oorden zoals Afrika nu haar sneller verdwijnen dan hier? Daar hebben ze het immers nog minder koud.
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
Haar op het hoofd is ook bescherming tegen de zon dus dat kan wel heel lang duren voor iedereen een kaal hoofd heeft.Op zondag 07 oktober 2001 13:48 schreef Weurst het volgende:
[..]
Okee dan,
het haar is iets uit de prehistorie dat de mensen warm hield. In de tegenwoordige tijden is dit niet meer zo nodig dus gaat het haar (op de meeste plekken) weg. lijkt me dus logisch dat het haar op het hoofd ook weggaat omdat je het daar niet meer zou koud hebt. Dus: allemaal massaal geen mutsen, hoeden, petten op gaan doen en in de kou gaan lopen! Daar zullen de volgende generaties ons dankbaar voor zijn!
Zou in de warmere oorden zoals Afrika nu haar sneller verdwijnen dan hier? Daar hebben ze het immers nog minder koud.
Wij Mannen lopen immers toch voor in de evlolutieOp zondag 07 oktober 2001 14:20 schreef Goofyduck het volgende:
dan kom ik met de vraag waarom de mannen wel kaal worden en de vrouwen niet. Iedere 'voorouder' van ons was immers vol behaard, ook de vrouwelijke. Waarom zouden de mannen dan verder gaan met nog kaler worden en de vrouwen vanaf hier stoppen?
Verwijderd
Bij deze verklaren we dan het scheermesje als heilig gereedschapOp zondag 07 oktober 2001 13:24 schreef Hirogen het volgende:
[..]
Weet ik niet maar vrouwen mogen op bepaalde plekken best wel wat minder hebben.
Lijkt me een klasse idee.Op zondag 07 oktober 2001 15:59 schreef Kyori het volgende:
[..]
Bij deze verklaren we dan het scheermesje als heilig gereedschap.
Om even op het onderwerp terug te komen:
Nee, vrouwen zullen (op het hoofd) niet kaalworden door evolutie. De reden daarvoor heet sexuele evolutie. Kale vrouwen worden gezien als minder mooi, en zullen dus minder kans hebben om een relatie te krijgen, en dus om nageslacht te krijgen. Ergo, kaal zijn is als vrij onvoordelig.
Dat heet sexuele evolutie, dat eigenschappen van het ene geslacht beinvloed wordt door de voorkeuren van het andere. Is heel universeel...
Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
Ik ben het met je eens.Op zondag 07 oktober 2001 16:42 schreef Diadem het volgende:
Jongens, blijf nu eens serieus...
Om even op het onderwerp terug te komen:
Nee, vrouwen zullen (op het hoofd) niet kaalworden door evolutie. De reden daarvoor heet sexuele evolutie. Kale vrouwen worden gezien als minder mooi, en zullen dus minder kans hebben om een relatie te krijgen, en dus om nageslacht te krijgen. Ergo, kaal zijn is als vrij onvoordelig.
Dat heet sexuele evolutie, dat eigenschappen van het ene geslacht beinvloed wordt door de voorkeuren van het andere. Is heel universeel...
Het is dan ook absoluut onjuist om te denken dat als de evolutie een bepaald pad inslaat, dat het ook altijd doorzet.
Dat mensen steeds minder lichaamsbeharing krijgen wil niet zeggen dat het altijd maar minder blijft worden.
Sinds de invoering van kleding is de lichaamsbeharing minder belangrijk geworden, en letten mannen er niet meer op bij het kiezen van hun partner.
Het lijkt mij tenminste niet dat je het uitmaakt met je vriendin omdat ze teveel natuurlijke okselbeharing heeft.
Dat is namelijk ook bij te werken, dus dat zie je niet meer als vereiste.
Persoonlijk knap ik zelf ook af op teveel of te weinig schaamhaar, maar ook dat neem je niet mee in de beslissing tot partnerschap te komen. Je kunt natuurlijk wel aan je partner vragen om er wat aan te doen, en of dat al dan niet gebeurt is neem ik aan niet genoeg reden om het uit te maken.
Met hoofdhaar is het anders, dat zie je meteen al bij je eerste ontmoeting (oksel- en schaamstreek-beharing misschien ook wel, maar dat zijn andere omstandigheden
Ik vind kort haar bij vrouwen niet mooi, maar té lang haar vind ik ook niks. Dus als alle mannen zo zouden denken, dan zal dat hoofdhaar nooit verdwijnen.
Genen voor lichaamsbeharing heeft iedereen, of je nou man of vrouw bent. De één is minder behaard dan de ander, dat is wel zo. En lichaamsbeharing wordt versterkt door mannelijke hormonen.
Over het algemeen worden vrouwen met weinig lichaamsbeharing het mooist gevonden. Hierdoor planten relatief zwaarbehaarde vrouwen zich minder effectief voort als minder behaarde vrouwen. Ook de mannelijke kinderen van een zeer licht behaarde vrouw zullen waarschijnlijk iets minder behaard zijn. En zo komt het dat de mensheid langzaam onthaart.
Het gaat heel erg langzaam, omdat het alleen bij vrouwen sexueel gezien positief is om lichtbehaard te zijn. Mannen worden vaak juist aantrekkelijker gevonden als ze enigszins behaard zijn - maar ook weer niet te veel natuurlijk. Het proces gaat dus heel langzaam, maar is er wel degelijk.
Het fabeltje, trouwens, dat Turkse vrouwen snorren hebben, is wel degelijk enigszins gegrond. In het Midden-Oosten zijn zwaar behaarde mannen het schoonheidsbeeld. Vrouwen zullen daar dus ook iets meer gezichtshaar hebben. In Amerika is het juist het omgekeerde. Zowel mannen als vrouwen van de originele Amerikaanse bevolking hebben slechts zeer schaars lichaamshaar, mannen geen of bijna geen baardgroei.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Verwijderd
De enige reden die ik kan bedenken waardoor de mensheid kaal zou kunnen worden is de radioactieve straling na een kernoorlog.
Verwijderd
Ikzelf weet er inmiddels al behoorlijk wat van. Ik heb zelf m'n inhammen vol laten schieten in Haarlem, en nu slik ik ProHair, een medicijn wat ervoor zorgt dat er geen DHT meer wordt aangemaakt in je lichaam. DHT is namelijk wat je haarfollikels om zeep helpt. Theoretisch gezien zou ik dus geen haaruitval moeten hebben van nu af aan.
Anyway... we hebben momenteel al een medicijn tegen haaruitval, waardoor je in principe gewoon niet meer kaal hoeft te worden. Ben je dat al wel, dan is er nog de haartransplantatie. Maar met de haartransplantatie komt het probleem van de hoeveelheid donorhaar (die niet bij iedereen even geweldig is).
Maar goed... er wordt momenteel ook al gewerkt aan HairMultiplication door ene Dr Coen Gho. En ook weet ik van andere dokters die het al voor elkaar hebben gekregen om iets genaamd 'dermal papillae' in iemands arm te spuiten, waarna er allemaal haren gingen groeien. Weliswaar alle kanten uit, dus deze techniek moet nog geperfectioneerd worden... maar toch: de techniek om overal nieuwe haren te doen ontspruiten is er dus gewoon al.
Wat ik probeer te zeggen: te veel mensen willen te graag dat er een oplossing voor kaalheid komt. Het bestaat simpelweg niet dat deze uit gaat blijven. Mensen willen haar, en dat zullen ze krijgen ook.
Momenteel zitten we nog aan de medicijnen en ondergaan we chirurgische ingrepen... maar in de toekomst sleutelen we gewoon effe aan iemands DNA, waarbij we simpelweg alle ziektes, afwijkingen en storingen (kaling ook ja, want dat is een hormoonstoornis) in orde maken.
*zucht*
Ik wou dat ik over 100 jaar geboren was...
Oh well, met alle vooruitgang-boekende techniek van tegenwoordig hebben we in elk geval leuke dingen om naar uit te kijken
Verwijderd
kijk b.v. naar wat in 1960 mooi werd gevonden en nu dat scheelt zeker een pondje of 10
Verwijderd
Dan is het toch wel raar dat we er niet nog steeds zo uitzien als de Neanderthalers. En dat er zoveel verschillende mensenrassen zijn. En dat je die, als je dat wilt, zo lekker met elkaar kunt mixen.Op zondag 07 oktober 2001 13:35 schreef Goofyduck het volgende:
Naja als je de 'evolutietheorie' volgt zou in principe de mens wel kaal moeten worden, anders vind ik het wel gek dat dat nu ineens stopt.
Maar ik denk dat mens blijft zoals ie is GESCHAPEN, sorry..
En niet te vergeten: dat ruim 95% van ons DNA gelijk is aan het DNA van chimpansees.
Verwijderd
Werkt dat echt? Krijg je dat gewoon van de huisarts.Op zondag 07 oktober 2001 22:52 schreef Codin het volgende:
Ikzelf weet er inmiddels al behoorlijk wat van. Ik heb zelf m'n inhammen vol laten schieten in Haarlem, en nu slik ik ProHair, een medicijn wat ervoor zorgt dat er geen DHT meer wordt aangemaakt in je lichaam. DHT is namelijk wat je haarfollikels om zeep helpt. Theoretisch gezien zou ik dus geen haaruitval moeten hebben van nu af aan.
Anyway... we hebben momenteel al een medicijn tegen haaruitval, waardoor je in principe gewoon niet meer kaal hoeft te worden. Ben je dat al wel, dan is er nog de haartransplantatie. Maar met de haartransplantatie komt het probleem van de hoeveelheid donorhaar (die niet bij iedereen even geweldig is).
evolutie is maar een gok, over hoe en wat we worden.
Verwijderd
Ja man. In ProHair zit onder andere finasteride, wat ook in het Amerikaanse middel Propecia zit (dit middel is daar ook goedgekeurd als officieel middel tegen kaling). Finasteride is van oorsprong voor mannen met een vergrote prostaat, maar het heeft als bijwerking dat je enzym 5-alpha-reductase type 2 geen DHT meer van je testosteron maakt.Op maandag 08 oktober 2001 06:17 schreef conan the librarian het volgende:
[..]
Werkt dat echt? Krijg je dat gewoon van de huisarts.
Door alleen al finasteride in te nemen, daalt je DHT-niveau met zo'n 70%.
In ProHair zit naast finasteride nog meer spul. Onder andere ook stoffen die het 5-alpha-reductase type 1 van DHT-aanmaak weerhouden. En dan ook nog wat stoffen die gewoon goed zijn voor je haar.
Je kan het niet zomaar bij elke huisarts krijgen natuurlijk... maar dermatoloog Ids Boersma van www.haarkabinet.nl kan je er wel aan helpen hoor.