Geen koeling op chipset VIA?

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo!

Ik heb een MSI6199 met via133 chipset, maar nu viel me op dat er helemaal geen heatsink op de chipset zit. Terwijl die op mijn BX al zit er ik daar zelfs nog overwogen heb om er een fan op te zetten... Is het mogelijk dat er zelf op te zetten? of is dat helemaal niet nodig?

Thnx!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:59
Als het er standaard niet op zit, is het niet nodig, maar het is natuurlijk altijd beter. Persoonlijk denk ik wel dat een goede airflow in de kast belangrijker is, want op de chip kan wel een koeler zitten, maar als dan vervolgens alsnog alle hete lucht in je kast blijft hangen, heeft het weinig zin natuurlijk.

Verwijderd

Als het nodig was had ie er echt wel opgezeten hoor! |:(
je kan er altijd eentje opzetten als je dat wil, maar het is dus niet echt nodig.

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hmm een goede airflow, heb nu gewoon alleen een cooler in de voeding en een Coolermaster op de CPU. Heb nog wel zoon grote gare Pentium kast cooler liggen, waar kan ik die dan het beste plaatsen?

En moet die dan zuigen of blazen? Coole lucht erblazen, of hete lucht eruit zuigen

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Die pentium koeler kun je beter op de chipset zetten... voor een betere airflow moet je eerder gaan denken aan 80/92/120mm fans...