• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-12-2024
Moet ik nog steeds de kleine providers minder achten dan de grote 2, KPN en Libertel?
Mijn Libertel abo loopt af en ik baal ervan dat ze zijn gestopt met het geven van leuke kortingen op nieuwe toestellen. Ik denk dus dat ik ga switchen. KPN is errug duur vind ik, maar is die lagere prijs van de kleinere jongens niet een goedmakertje voor een slecht netwerk o.i.d.?

Ik woon in agrarische omgeving bij Epe, dus een provider die bijna overal ontvangst heeft, behalve als ik thuis zit, is geen optie. Libertel laat op dat punt ook een steekje vallen trouwens, ik heb thuis altijd zo'n storend GSM geratel op de achtergrond, alsof ik naast een luidspreker sta te bellen.

In je reactie graag geen geblaat van "provider X is prut" zonder argumentatie.

• Shaddeh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb gehoord dat je met dutchtone en ben niet overal in nederland berijkbaar bent.

• Cyberjunkie
Op zondag 07 oktober 2001 12:51 schreef Shaddeh het volgende:
Ik heb gehoord dat je met dutchtone en ben niet overal in nederland berijkbaar bent.
Maar dat geldt voor Libertel en KPN net zo... 100% dekking wordt nooit gegarandeerd.

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-03 12:27

ralfbosz

xm create bosz -c

KPN, Libertel en Dutchtone. Die laten geen SMS'jes van internet toe.

Oke met Libertel kun je het nog via Vizzavi doen, maar voor de rest hadden ze volgens mij alles afgesloten.

rm -r *

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-03 09:01
Dutchtone --> HotSMS.com

Verwijderd

in jou geval wordt het toch 1 van de grote providers kpn en libtel denk ik :+

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:27

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Persoonlijk zou ik bij Libertel blijven.
Ik heb een jaar lang met Telfort gebeld. Vaak slecht bereik.
Voorbeelden:

Ik pendelde vaak tussen Adijk (omg. Hoorn) en Breda.
Precies op de oprit van mijn huis had ik nooit bereik.
Aflsag Breda idem (pas als ik in Breda zelf was had ik weer bereik).
Vaak ook langs desnelweg heel slecht bereik.
Verder ook met de klantenservice van Telfort slechte ervaring.

Ik wacht al sinds december vorig jaar op de code om m'n GSM te unlocken.

Libertel heb ik hele goede ervaring mee.
Goed bereik, en een andere probs.
Betalingen ook geen enkel probleem.
J kan zelfs telefonisch met de credit card betalen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Op zondag 07 oktober 2001 12:52 schreef ralfbosz het volgende:

Oke met Libertel kun je het nog via Vizzavi doen, maar voor de rest hadden ze volgens mij alles afgesloten.
onzin...geldt alleen voor dutchtone.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 12:52 schreef ralfbosz het volgende:

Als je een KPN Hi prepaid/abbo hebt kan je ook nog smsjes versturen (wel een limiet :( ) via de site www.hi.nl door je persoonlijk aan te melden.

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43

RvV

Volgens mij worden ze allemaal steeds beter. Vandaag was er iemand met een "Ben" telefoon hier. Ik dacht dat dat dus helemaal niets zou zijn. Die telefoon met Ben deed het dus net zo goed als die van mij met KPN. En ik woon niet eens in een grote stad, maar in een gewoon klein boere dorp.

Y'24

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 07 oktober 2001 12:48 schreef Cyberjunkie het volgende:
Moet ik nog steeds de kleine providers minder achten dan de grote 2, KPN en Libertel?
Mijn Libertel abo loopt af en ik baal ervan dat ze zijn gestopt met het geven van leuke kortingen op nieuwe toestellen. Ik denk dus dat ik ga switchen. KPN is errug duur vind ik, maar is die lagere prijs van de kleinere jongens niet een goedmakertje voor een slecht netwerk o.i.d.?

Ik woon in agrarische omgeving bij Epe, dus een provider die bijna overal ontvangst heeft, behalve als ik thuis zit, is geen optie. Libertel laat op dat punt ook een steekje vallen trouwens, ik heb thuis altijd zo'n storend GSM geratel op de achtergrond, alsof ik naast een luidspreker sta te bellen.

In je reactie graag geen geblaat van "provider X is prut" zonder argumentatie.
Ehmz, Epe heeft volledige dekking van alle providers...
Wat bedoel jij met Agrarische omgeving bij Epe (Emst of Vaassen ?). Heb geen flauw idee hoe het daar is, maar in Epe zelf is het netwerk prima.
(heb zelf libertel en dutchtone)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Op zondag 07 oktober 2001 14:13 schreef kamstra het volgende:

[..]

onzin...geldt alleen voor dutchtone.
Helaas niet, KPN en Libertel blokeren ook de smsjes van MTNsms. Lees dit & dit eens.

Ik vind IMO dat als je gewoon veel kwaliteit wil je voor KPN of Libertel moet gaan. De 'nieuwe' providers hebben gewoon minder bereik.

Verwijderd

Ik had twee weken geleden geen berijk met dutchtone abbo op het Leidscheplein! :?

Ben heeft over het algemeen buiten de grote steden slecht berijk, dutchtone doet het meestal wel goed, maar geeft op sommige plekken geen berijk.
Libertel heeft bijna overal berijk net als kpn, en telfort gaat als ze geen berijk meer hebben van eigen netwerk over op dat van libertel

• Alvabrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2025

Alvabrain

...clio williams...

ik heb Ben me broer heb Dutchtone, we zijn er erg tevreden mee is niet echt zo slecht en met Dutchtone is ook zo als je smsjes stuurt word dat van je belmin afgetrokken dus geen extra kosten alleen als je belbundel op is word het er bij getelt dat vind ik wel netjes ik weet niet of andere providers dat ook heb, maar van dutchtone weet ik dat wel

en over KPN ik woon in Schiedam (ligt boven rotterdam) en op sommige plekken heb je hier met KPN weinig tot geen bereik :'(

1 dag niet gelachen = 1 dag niet geleefd

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

ik heb dutchtone en het bevalt NIET :r
edit:

lees HAD, "uw telefoonnummer vervalt per 11 oktober 2001"

Verwijderd

je moet t bereik en de kwaliteit landelijk bekijken niet per regio, want dan kan het nog weleens zijn dat d* goed is :+

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook Ben en het bereik hier in Groningen is hartstikke goed. Ik ben er heel tevreden mee. Als ik in de stoptrein zit naar Leeuwarden dan heb ik bijna altijd 4 streepjes ontvangst (de trein rijdt dan echt midden tussen de weilanden). Dus zo slecht is het niet gesteld met die kleine providers (althans, met Ben niet).

En ik heb 150 belminuten per maand voor 3,50. Best netjes dacht ik zo :)

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-03 21:23
Op zondag 07 oktober 2001 12:48 schreef Cyberjunkie het volgende:

Ik woon in agrarische omgeving bij Epe, dus een provider die bijna overal ontvangst heeft, behalve als ik thuis zit, is geen optie.
Ik woon in Heerde, dus ik weet waarover ik praat.

Neem GEEN telfort. Is in onze omgeving een ram. Hetzelfde voor ben

Dutchtone is redelijk, maar hangt sterk af waar je staat.

De enige echt goede zijn toch helaas kpn en libertel

• Cyberjunkie
Op zondag 07 oktober 2001 15:05 schreef DSmarty het volgende:
Wat bedoel jij met Agrarische omgeving bij Epe (Emst of Vaassen ?).
Ik woon in Wissel, tussen Epe en Emst. Misschien weet je kampeerboerderij de Berghoeve of het Dierenpark. In die buurt dus. Het achtergebleven gebied van Epe: we hebben ook nog geen kabel en pas sinds een jaar hebben we riolering!

• Cyberjunkie
Op zondag 07 oktober 2001 21:07 schreef xxxMaverick het volgende:
Neem GEEN telfort. Is in onze omgeving een ram. Hetzelfde voor ben
Shit... ik had gehoopt op een Telfort abonnement. Die zijn nl lekker goedkoop.

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-03 16:18
Telfort heeft heel hard geweerkt aan hun bereik, en dat is dus heel goed geworden.

Kijk even hier http://www.gsmworld.com/gsminfo/cou_nl.htm als je wat dekkingen met elkaar wilt vergelijken.

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 11:34 schreef valkenier het volgende:
Telfort heeft heel hard geweerkt aan hun bereik, en dat is dus heel goed geworden.

Kijk even hier http://www.gsmworld.com/gsminfo/cou_nl.htm als je wat dekkingen met elkaar wilt vergelijken.
het is goed aan t worden bedoel je :+
het is nog steeds niet erg goed.. er wordt inderdaad wel hard aan gewerkt

Verwijderd

Ik zou zelf als eerste keuze KPN nemen, als 2e Libertel, en de rest lekker laten wat het is.
met ben heb ik bijna nergens bereik, richting duitse grens, krijg je ook gelijk duitse provider in scherm enzo, dutchtone zelfde.
KPN werkt (bij mij) altijd goed. woon in den haag, hier nog never nooit problemen met kpn gehad. ook in boerengehuchten altijd goed werken. libertel werkt meestal ook wel, alleen in veel gebouwen word het dan toch wel beetje moeilijk. :(
gegroet!

• Cyberjunkie
Op maandag 08 oktober 2001 12:16 schreef mafiasven het volgende:
het is goed aan t worden bedoel je :+
het is nog steeds niet erg goed.. er wordt inderdaad wel hard aan gewerkt
Op de website klinken ze anders al behoorlijk tevreden:
Meer dan 98% van de Nederlandse populatie heeft Telfort dekking. Hiermee biedt Telfort een landelijk dekkend netwerk dat gelijkwaardig is aan alle andere aanbieders

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-01 19:51
Ik reis veel met de trein van enschede naar groningen en ook veel in beide provincies, en ik had in het begin kpn wat gewoon goed is overal wel bereik. daarna ging ik over op telfort, opzich ook wel goed omdat ik daarmee op het netwerk kon van libertel wat ook gewoon goed is, maar toen ze daar dus mee gestopt zijn is het dus dikke ruk, daarna een ben prepay kaart geprobeerd, nou dat is ook bagger, je hebt alleen bereik als je op een perron bent en hoe verder je van het perron verwijdert bent, hoe minder je bereik.
tenslotte dutchtone, tja hier heb ik niet zoveel ervaring mee, mijn vriendin heeft dutchtone en in grote steden is het wel goed alleen erbuiten weet ik niet.

Verwijderd

Ik zou lekker Dutchtone nemen als ik jou was.

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar: Libertel

en waarom? Omdat ze naar mijn mening gewoon (samen met KPN) stukken beter zijn dan de andere providers. Zie veel van mijn kennissen klooien met hun GSMmetjes als mijn Libertelletje het nog steeds helemaal goed doet.

Libertel wint de wedstrijd met KPN overigens volledig op helpdesk gebied. Zij werken met een MEGA systeem waar in alles gelogt word en je nooit voor verrassingen komt te staan als je een keer een medewerker spreekt. Ze zoeken alles op. Weten alles. En je krijg doorgaans vrijwel meteen iemand aan de lijn.

Niks half uur wachten zoals bij KPN.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• harryslinger
Op maandag 08 oktober 2001 17:06 schreef intert0y het volgende:

en waarom? Omdat ze naar mijn mening gewoon (samen met KPN) stukken beter zijn dan de andere providers. Zie veel van mijn kennissen klooien met hun GSMmetjes als mijn Libertelletje het nog steeds helemaal goed doet.

Libertel wint de wedstrijd met KPN overigens volledig op helpdesk gebied. Zij werken met een MEGA systeem waar in alles gelogt word en je nooit voor verrassingen komt te staan als je een keer een medewerker spreekt. Ze zoeken alles op. Weten alles. En je krijg doorgaans vrijwel meteen iemand aan de lijn.

kwa bereik wint kpn het zeer zeker weten!!!!

Verwijderd

Als je voorkeur dan toch uitgaat naar Libertel, kun je net zo goed Telfort of Q (developed by Telfort) nemen. Daarmee mag je ook op het Libertel-netwerk.

• Maxster4th
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Zelf woon ik in randstad (haarlemmermeer) en heb eerst Ben gehad. Daar was ik zeer tevrede over. Altijd bereik, alleen een keertje op de veluwe niet, maar ach, daar kom ik toch zelden. Nu heb ik Telfort (was gratis), nou dat heb ik geweten. Slechte ontvangst, als je bereik hebt, dan is bellen van een hoge kwaliteit, maar ik zit vaak zonder bereik, ook thuis.

Succes is een keuze

• pyravex
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Op zondag 07 oktober 2001 19:48 schreef Silverstar het volgende:
Ik heb sinds kort ook Ben en het bereik hier in Groningen is hartstikke goed. Ik ben er heel tevreden mee. Als ik in de stoptrein zit naar Leeuwarden dan heb ik bijna altijd 4 streepjes ontvangst (de trein rijdt dan echt midden tussen de weilanden). Dus zo slecht is het niet gesteld met die kleine providers (althans, met Ben niet).

En ik heb 150 belminuten per maand voor 3,50. Best netjes dacht ik zo :)
als ik ook maar 100 meter met m'n BEN abbo uit groningen ben valt ie weg
en in Utrecht (waar ik woon) heb ik bagger bereik
Ben heeft sowieso vage rekeningen, als iemand je beld en je hebt gewoon bereik dan horen ze ingesprek en moeten ze nog een of twee keer bellen
neej ik wil zodra het mogelijk is m'n BEN abbo opzeggen

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• harryslinger
Op maandag 08 oktober 2001 20:17 schreef tjetta het volgende:
Als je voorkeur dan toch uitgaat naar Libertel, kun je net zo goed Telfort of Q (developed by Telfort) nemen. Daarmee mag je ook op het Libertel-netwerk.
Is niet meer zo!!!

• DSmarty
  • Niet online
Als je puur technisch kijkt dan heeft Libertel het beste netwerk van Nederland, gevolgd door KPN.

Echter zijn de tarieven van bovenstaanden ook ietwat hoger dan die van Ben/DT/Telfort.

• intert0y
Op maandag 08 oktober 2001 18:43 schreef harryslinger het volgende:

[..]

kwa bereik wint kpn het zeer zeker weten!!!!
Dit is denk een beetje te kort door de bocht. Het lijkt mij niet voor niets zo dat Libertel jaar in jaar uit een KEMA keur krijg als beste netwerk. Hierbij wordt gekeken naar aantal verbroken verbindingen, succesvolle verbindingen, tijd dat het duurt voordat de verbinding tot stand komt. etc. etc.

Dus een beetje gemakkelijk gezegt dat KPN betere dekking zou hebben dan Libertel. Ik denk dat ze elkaar overall niet zoveel ontlopen kwa dekking. Ik ken plaatsen waar libtel geen ontvangs heeft en kpn wel en andersom ken ik even zo veel plaatsen.

• Smirnoff
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 13:35
Op maandag 08 oktober 2001 17:06 schreef intert0y het volgende:

Dan bel jij zeker met een andere helpdask dan ik bel naar libertel ;)

• intert0y
Op maandag 08 oktober 2001 20:17 schreef tjetta het volgende:
Dit is wederom een beetje te gemakkelijk. Je kunt in bepaalde delen van Nederland inderdaad nog roamen op het Libertel netwerk maar dit kan zeker niet in heel Nederland. Als je aangewezen bent op het Telfort netwerk (en dus niet kunt roamen op libtel) dan is het gewoon minder dan de netwerken van de 'grote' jongen.

Wel typeer ik persoonlijk telfort altijd als beste van de slechtere. Heb zelf met Libertel en Telfort (8850 en 6210) tegelijk rond gelopen dus kan wat dat betreft de boel redelijk vergelijken.

Ben en Dutchtone heb ik geen ervaringen mee maar hoor ik doorgaans niet te beste dingen over.

• intert0y
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:11 schreef Smirnoff het volgende:

[..]

Dan bel jij zeker met een andere helpdask dan ik bel naar libertel ;)
Tja dat weet ik niet maar ik weet wel dat ik ze altijd meteen te pakken heb etc. etc. (Kijk als er een of andere grotere storing is dan is het logisch dat je iets langer moet wachten hier kan geen enkele helpdesk voor uitgerust zijn)

Maar als je normaal iets van ze wilt of iets wil wijzigen. (abo ofzow) dan is dat in no-time geregeld dat moet ik de andere providers maareens zien doen.

Laatst abo gewijzigd van libtel 360 naar libtel500 dan heb ik die gasten in totaal 3 en een halve minuut aan de lijn en dan is alles geregeld. (Vanaf verbinding tot dat ik iemand aan de lijn krijg en dat de verbinding weer verbroken werd) Dit is gewoon absolute klasse.

Volgens mij heeft de helpdesk van Libertel ook al meerdere prijzen gewonnen op het gebied van efficiency en kwaliteit van antwoorden.

Ik heb er persoonlijk altijd een schijthekel aan als je bij een of andere helpdesk iemand aan de telefoon krijgt die minder weet dan jijzelf over dit onderwerp. En die dan gewoon van die standaard oplossing voorlezen.

Mochten ze niet meteen het antwoord weten dan spelen ze het door naar de technische dienst ofzow en die bellen je dan ook netjes terug na een paar uur ofzow.

Maarja: * intert0y is libtel addict van het eerste uur :)

• harryslinger
Op dinsdag 09 oktober 2001 09:09 schreef intert0y het volgende:

[..]

Dit is denk een beetje te kort door de bocht. Het lijkt mij niet voor niets zo dat Libertel jaar in jaar uit een KEMA keur krijg als beste netwerk. Hierbij wordt gekeken naar aantal verbroken verbindingen, succesvolle verbindingen, tijd dat het duurt voordat de verbinding tot stand komt. etc. etc.

Dus een beetje gemakkelijk gezegt dat KPN betere dekking zou hebben dan Libertel. Ik denk dat ze elkaar overall niet zoveel ontlopen kwa dekking. Ik ken plaatsen waar libtel geen ontvangs heeft en kpn wel en andersom ken ik even zo veel plaatsen.
Ik heb zelf kpn gehad en libertel en ken veel mensen met zowel kpn als libertel, en kwa bereik, ontvangsten, antal succesvolle verbindingen wint kpn het gewoon, maar hier kun je natuurlijk over blijven speculeren, een feit is dat het allebei goede netwerken zijn!

• intert0y
Op dinsdag 09 oktober 2001 11:52 schreef harryslinger het volgende:

[..]

Ik heb zelf kpn gehad en libertel en ken veel mensen met zowel kpn als libertel, en kwa bereik, ontvangsten, antal succesvolle verbindingen wint kpn het gewoon, maar hier kun je natuurlijk over blijven speculeren, een feit is dat het allebei goede netwerken zijn!
Dat het deze twee de beste netwerken hadden gaf ik ook al aan. En ik denk dat het bereik libertel - kpn volledig afhankelijk is van de plaats waar je je bevindt.

Er zitten altijd en over gaten in het netwerk zowel bij kpn als libertel. Het enige wat mij opvalt is dat ik nog al eens een kpnmiep aan de tel krijg die begint van:

Helaas is uw verbinding verbroken.... blah blah blah

en dit bij Libertel zelden of nooit meemaakt. (en de mensen die ik bel op libtel zitten niet op een vaste plek ofzow dus door heel nederland)

Maar over smaak valt te twisten. De 'grote' jongens zijn inderdaad nog steeds het beste en daar betaal je ook voor.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-03 15:54

Korakal

Up up up!

Als je puur naar dekking kijkt wint Libertel het absoluut! De verschillen zitten met name IN gebouwen... Bij ons in de winkel kun je het verschil bijvoorbeeld goed zien. KPN doet het drie stappen de winkel in al niet meer, Libertel zelfs tot in de kelder nog. Ook de helpdesk zitten flinke verschillen in; zowel de retailhelpdesk (ik ben telecom-dealer) als de "normale" helpdesk van Libertel zijn veel beter bereikbaar en ze doen ook echt wat als je wat vraagt! Verder is het bureaucratische KPN gewoon als bedrijf waardeloos om contacten mee te hebben. Niks KPN, doe mij maar Libertel!

Verwijderd

Ik heb ervaring met Ben en Dutchtone.

Wat betreft service is het allebei wel ok; soms paar minuten wachten voor de helpdesk, maar dat valt allemaal wel mee.
Het bereik thuis (Utrecht) en op de uni (Amsterdam) was met Dutchtone zeer matig. Met Ben op beide plaatsen uistekend.

Als je over het algemeen bereikbaar wilt zijn in stedelijke gebieden, kun je Ben of Dutchtone overwegen. Je moet dan even bij andere mensen de ervaringen over het bereik navragen.

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 20:56 schreef pyravex het volgende:

[..]

als ik ook maar 100 meter met m'n BEN abbo uit groningen ben valt ie weg
Welke kant ga je dan op? Trein/auto? Kom eens met wat meer gegevens :)
Pagina: 1