Toon posts:

[ADSL probleem] lampje brandt niet???

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hoi lui,

vrijdag is hier een adsl-doe het zelf pakket afgeleverd(na 4 harde jaren KPN sponsor is het eindelijk zover) >:) :9~ was gister ff bezig om de boel hardwarematig te installeren. alles ging prima, totdat ik bij de netwerkkabel kwam(van de modem naar de netwerkkaart) uit meerdere topics hier kom ik de conclusie trekken dat ik mijn ISDN kabel die nu vanaf de nt1 naar de ISDN-kaart loopt kon gebruiken als netwerkkabel, aangezien die kabel ongeveer 15 meter lang is en langs alerlei plinten moet heb ik geen zin om er nog 1 te leggen(tenzij het echt moet :Y) )maar toen ik die ISDN kabel inplugde, ging er achterop mijn ethernet modem het lampje niet branden! :( in de handleiding staat dat dit wel moet. echter, op de netwerkkaart zelf gaat het lampje wel branden!!
als ik de meegeleverde CAT5 kabel(slechts 2 meter lang oid! |:( :r ) inplug, brand het lampje achterop de modem wel!!
mijn vraag is nu: zal mijn verbinding wel werken als ik alles ook softwarematig installeer, of moet ik een nieuwe kabel gaan leggen!?!?
help!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nieuwe kabel :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmmmz dat zou zuigen :r :r :r :r |:( |:( |:(
ik zal vanmiddag ff alles softwarematig (proberen) te installeren, en dan hopen dat het toch werkt...

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Waarom zet je die modem niet bij je pc? dan kun je de huidige ISDN kabel gebruiken tussen splitter en modem, en de bijgeleverde kabel tussen modem en netwerkkaart.

In principe kun je de ISDN kabel wel gebruiken voor netwerk, MAAR ISDN heeft pin 3-4-5-6 in gebruik, en netwerk pin 1-2-3-6.

Als je dus geen andere stekkers erop zet krijg je geen netwerk verkeer....(soms wel/soms niet een link melding van 1 van beide netwerkdevices)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 12:53 schreef qless het volgende:
Waarom zet je die modem niet bij je pc? dan kun je de huidige ISDN kabel gebruiken tussen splitter en modem, en de bijgeleverde kabel tussen modem en netwerkkaart.
dat word moeilijk, aangezien daar een normale telefoonkabel voor nodig is,met een smal stekkertje, en nu ligt er een isdn-kabel met een breed(netwerk??)stekkertje, of zie ik het fout?
In principe kun je de ISDN kabel wel gebruiken voor netwerk, MAAR ISDN heeft pin 3-4-5-6 in gebruik, en netwerk pin 1-2-3-6.

Als je dus geen andere stekkers erop zet krijg je geen netwerk verkeer....(soms wel/soms niet een link melding van 1 van beide netwerkdevices)
hmmmmmz wat advieseren jullie mij om te doen????

Verwijderd

de kabel die van je ADSL modem naar je PC loopt MOET
een netwerk kabel zijn , anders werkt ie niet !!!
het is vanaf de modem naar je pc gewoon een TCP/IP protocol
en dus niet gewoon telefoon/ISDN verkeer

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 13:30 schreef MikMouse het volgende:
de kabel die van je ADSL modem naar je PC loopt MOET
een netwerk kabel zijn , anders werkt ie niet !!!
het is vanaf de modem naar je pc gewoon een TCP/IP protocol
en dus niet gewoon telefoon/ISDN verkeer
maar voor ISDN word er ook een CAT5 kabel gebruikt, alleen met de stekker er anders op, zie hierboven ^^^^^^^

Verwijderd

Die kabel die je er nu heb liggen voor de ISDN is niet cat5 :)

Nieuwe leggen dus :p

Verwijderd

Topicstarter
wat is het nou????
de een zegt nieuwe stekkers, de ander zegt nieuwe kabel... :? :? :? :? :? :?

• qless

qless

...vraag maar...

Bestaande kabel, andere stekkers (RJ-11,die van normale aasluiting) en dan modem bij pc plaatsen...is ook nog cool met die lichtjes ;)

(iemand al z'n alcatel getweaked met blauwe leds? >:) )

Website
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 13:59 schreef qless het volgende:
Bestaande kabel, andere stekkers (RJ-11,die van normale aasluiting) en dan modem bij pc plaatsen...is ook nog cool met die lichtjes ;)
hmmmmmmmmz dus ff nieuwe stekkertjes halen, en zo'n tang waarmee je die erop kan zetten??
(iemand al z'n alcatel getweaked met blauwe leds? >:) )
dat onthouden we >:) :Y) :9~ :7 B-)

• qless

qless

...vraag maar...

Op zondag 07 oktober 2001 14:32 schreef wiebe het volgende:

[..]

hmmmmmmmmz dus ff nieuwe stekkertjes halen, en zo'n tang waarmee je die erop kan zetten??
[..]

dat onthouden we >:) :Y) :9~ :7 B-)
Ja, en zat zo'n tang niet bij het DHZ pakket?

-> Ga ik nu een range ontketenen? >:)

Website

Verwijderd

Topicstarter
De tangen zitten alleen bij het analoge pakket en niet bij het ISDN-pakket :r :r |:(

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Zie hier:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks/adslschema.jpg

:P

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 19:25 schreef Bl@de het volgende:
Zie hier:

[afbeelding]

:P
heel fijn maar wat heb ik hieraan??? :? |:(

Verwijderd

De 15 meter ISDN kabel, was dat een kant en klare ISDN kabel dan zijn namelijk alleen pen 3,4,5,6 bezet. Je kan de kabel wel gebruiken als je hem anders knijpt met een RJ45v tang 12 36.

Verwijderd

Topicstarter
ja was een kant en klare, maar heb vandaag ff een tangetje geleend van iemand met een analoog pakket, en pa is vandaag als het goed is een netwerkkaartje en een paar stekkertjes aan het halen. ff de stekkertjes eraan knijpen, en dan maar hopen dat alles een beetje wil lukken >:)
Pagina: 1