Toon posts:

AMd Athlon 900MHz na 111MHz buss vast!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn AMd Athlon 900MHz op 111MHz buss zet heb ik 1000MHz. :) Heel goed, aleen als ik nog verder ga (120MHz buss bv. dan start de computer niet meer :( . Na een tijdje start het weer en dan heb ik weer 111MHz buss. Ik heb een MSi K7T Turbo Natureal mainbord. Wie kan mij even helpen?

Verwijderd

helpen waarmee? je bent aan't overclocken en waarschijnlijk wil ie niet veel hoger dan 111mhz en 111mhz en 120 is wel een groot verschil probeer er eerst wat tussen in ofzo..

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

die msi k7t turbo kan op 133 draaien
daarvoor moet je die gele jumper rechtsonder het agp slot ff weghalen

(lees boekje maar)

en natuurlijk ff die athlon unlocken als dat nog nie gedaan is, want hogere fsb= lagere multiplier

snappie

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 12:26 schreef Randy het volgende:
die msi k7t turbo kan op 133 draaien
daarvoor moet je die gele jumper rechtsonder het agp slot ff weghalen

(lees boekje maar)

en natuurlijk ff die athlon unlocken als dat nog nie gedaan is, want hogere fsb= lagere multiplier

snappie
Nee, de Athlon is niet geunlockt, ga ik wel ff doen. :) En dan kan hij wel naar de 133MHz? :)

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 10:40
Oh het gele jumpertje dus. Ik denk dat het hoog tijd wordt dat ik het boekje maar eens ga lezen.

Wèh zedde gij??

Verwijderd

Hey ik heb het zelfde probleem, ik heb ook zo een moederbord en als ik hoger wil dan 111mhz loopt ie ook vast of boot ie niet eens, ik heb een duron 750 en die is wel geunlockt, ik heb het zelfs gesoldeert dus dat zit wel goed.
Maar ook als ik hem op 133mhz zet gaat het niet krijg ik het zelfde, dus ik zou echt niet weten waardoor het komt ook al verschillende biossen geprobeert maar niks helpt :(

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 23:00
Als ik m,ij niet vergis hebben de MSI mobo's een probleem met het voltage. Als je je pc opstart draait ie eerst nog op default voltage en gaat hij pas naar je ingestelde voltage als de boot bij het bios aankomt. Daardoor blijft hij vaak hangen tijdens het booten. Dit kun je voorkomen door alle L7 bruggen in te kleuren dan boot je pc namelijk op 1.8 of 1.85.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 12:58 schreef Ryptide het volgende:
Hey ik heb het zelfde probleem, ik heb ook zo een moederbord en als ik hoger wil dan 111mhz loopt ie ook vast of boot ie niet eens, ik heb een duron 750 en die is wel geunlockt, ik heb het zelfs gesoldeert dus dat zit wel goed.
Maar ook als ik hem op 133mhz zet gaat het niet krijg ik het zelfde, dus ik zou echt niet weten waardoor het komt ook al verschillende biossen geprobeert maar niks helpt :(
Het is mij ook nog niet gelukt. :( Ik kan hem tot max. 113MHz krijgen! :D daarna stopt hij! :(

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 17:03 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Het is mij ook nog niet gelukt. :( Ik kan hem tot max. 113MHz krijgen! :D daarna stopt hij! :(
Heey mazzel pik ;) het is mij ook wel gelukt om hem op met zo een overclock bios op 120 te krijgen maar dat was zo instabiel als de pleuris en ook als ik hem op 112 deed

Verwijderd

Ik snap het probleem niet helemaal... waarom probeer je eerst niet eens 7x133=931Mhz :? Dan zit je je PCI en AGP tenminste al niet over te klokken, want met een FSB van 120Mhz draait je AGP bijvoorbeeld al bijna op 80Mhz en je PCI bijna op 40Mhz en er zijn niet veel kaartjes die daar tegen kunnen.

Moet je natuurlijk wel 133Mhz geheugen hebben, anders kom je niet ver. Al kun je nog proberen als het 100Mhz cas2 geheugen is de boel op cas3 te zetten. Veel 100Mhz reepjes willen dat ook nog wel trekken.

Verder heeft [TLT]Lynx idd gelijk met zijn verhaal over het voltage. De MSI K7T Turbo verandert in het bootproces eerst de multiplier van de default waarde en dan pas het voltage van de default waarde. Met een beetje pech trekt je processor die paar milliseconde @ hogere multiplier & default voltage niet als hij ver is overgeklokt. Door de L7 bruggen in te kleuren is dit te verhelpen omdat de default waarde dus 1,85 volt zal worden en daarmee redt hij de bootprocedure in elk geval wel.

Maar als je de FSB verhoogt en tegelijkertijd de multiplier verlaagt zodat je ongeveer op hetzelfde aantal Mhz in totaal blijft hoef je je daar niet druk over te maken. Het is trouwes zowiezo alleen maar een probleem als je echt zwaaar gaat overklokken met de multiplier en FSB tegelijk.
Pagina: 1