[JvS] Uitleg over .IFO file

Pagina: 1
Acties:

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
JvS heeft dit toic gesloten: [topic=285503/1/50]
Niet dat 'ie nu weer opn moet want hetis al opgelost.
Anyway, omdat JvS aangaf niet te weten wat de .IFO file doet, en ik misschien nu wel een waarschuwing c.q. note heb leg ik het even uit.

De VIDE_VTS.IFO is altijd 12 Kb groot.
Na de .IFO volgen de daadwerkelijke .VOB bestanden van 1 Gb groot.
Zoals men weet kunnen er op een DVD wel 6 VOB bestanden staan en toch kun je wel 3 soorten films bekijken (making of, trailer en de film zelf).
Dat is dus de info die in de .IFO staat.
Een soort chapter indeling dus.
Welke gedeleete van de film begint op welk tijdstip.

Het bevat dus GEEN ondertitels (die staan in de VOB zelf) en ook geen ander materiaal.
Puur alleen dus tekst met infoermatie over de VOB files.
Het bevat dus geen enkele beeldmateriaal (as said, het is 12 Kb) en ook geen complete ondertitels oid.
De VIDEO_TS.BUP is gewoon ee backup van de IFO op de DVD, omdat dus heel begrijpelijk is, nav bovenstaande uileg dat je geen ruk aan je 8 Gb video data hebt als je geen indeling hebt.

Ik hoop dat e.e.a. nu iets duidelijker is, topic hoeft nit perse meer open, want ik heb het bstand inmiddels al.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Zelfs al is het bestand op zich waardeloos zonder de rest, dat tekstje "niets uit deze uitgave blabla" geldt daar toch ook voor lijkt me.

Professioneel Hyves-weigeraar

Verwijderd

Als je een waarschuwing krijgt, wordt dat altijd duidelijk vermeld. Die heb je dus niet gehad :)
Verder is het inderdaad wat Wouter Tinus zegt, het maakt niet veel uit of het waardeloos is zonder de rest van de DVD, als je het niet mag distribueren heb je pech en kan het hier (helaas) niet (ivm. dat wij dan ruzie krijgen met allerlei meneren en mevrouwen enzo ;)).

Verwijderd

meneren en mevrouwen
LOL

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Dus dít is copyright materiaal :?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 14:47

Beaves

Usque ad Finem

Aan dat bestandje heb je niets zonder de rest van de film en ik denk dat Koffie dat bestandje nodig had om een DivX rip van de film te maken. En dat mag dus niet. (Ik ga er nu ff vanuit dat Koffie de DVD zelf niet heeft, anders had hij zelf dat bestandje kunnen nemen van de DVD af).

Volgens mij zit er ook copyright op de IFO file, aangezien er op de meeste DVD's staat dat er niets uit de film gekopieerd mag worden.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Lezen we niet meer :?
Ik had de DVD uitgeleend.
En ja, ik was bezig om ee backup voor mezelf in elkaar te planten.
Echter ik was net klaar en had al de dir van de HD verwijderd.
En tuurlijk heb je wel iets aan je VOBs zonder de IFO.
Sterker nog, als je eenDVD die op de HD staat wilt afspelen word je .IFO niet eens gebruikt!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik had geen flauw idee wat het was, en het kwam me allemaal erg "wie heeft zus en zo op HDD liggen" over op mij.

Ten eerste vind ik zulke topics niet echt zwaar boeiend voor het AV-forum (had ook een reden kunnen zijn om 'm te sluiten) en verder had ik dus geen flauw idee wat het was. Niemand leek het te weten dus deed ik het maar op slot. Voor hetzelfde geld was het wel warez achtige zooi.

Niemand heeft een waarschuwing oid gekregen, anders had ik dat er inderdaad gewoon duidelijk bijgezet. :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

om een film te rippen heb je die IFO helemaal niet nodig, het wordt er alleen wel wat makkelijker van oké...

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Topicstarter
Case closed dus.
Echter als klant/gebruiker heb ik toch wel een kleine punt van opbouwende kritiek:
De groeten, ik weet niet wat een .ifo is, [..]
Vind ik wel erg denigrerend overkomen, terwijl je geen enkel idee hebt waar het over gaat.
Zet dan neer, ik heb geen idee wat het is.
Ik lock hem tijdelijk, kun je me per mai uileggen waar je om vraagt ?

Pagina: 1