Toon posts:

UT against Q3

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de topic 'was de beste game dan', rees bij mij de vraag wat nu precies het verschil is tussen Q3 en UT en wat de ervaringen zijn bij een ieder die 1 van deze games als favoriet beschouwd.

Zelf ben ik een Q3-junk, helaas niet goed genoeg om er een 100% bevrediging aan over te houden, maar het werkt bij mij zeer verslavend.
Online ervaring met UT heb ik nog niet, heeft iemand de motivatie om mij te doen besluiten om dit spel aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Tsja..smaken verschillen..ik heb met UT meer het gevoel dat `ik er in zit`
Quake voelt wat meer arcade aan. Ook het ruimte gevoel vind ik wat beter. De wapens zijn voor mij bekend door unreal 1 en zo`n `second weapon mode` is erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 13:16

VorteX

held

Dat heb ik nou psies andersom...

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 14:12
Ja ik heb allebei de spellen. En zelf vind ik q3 wel beter. Want ik vind de gameplay wat leuker. Er zijn meer trukjes zoals Rocketjumping, strafejumpen enz...
Ut is ook niet onaardig maar de gameplay ligt me niet echt. UT is wel beter voor de beginnende online gamer vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

$1CkB0y: geen trucjes??
jij hebt dus duidelijk nog noooit UT gespeeld, in UT zijn er denk ik wel 10 keer zo veel trucjes als in Q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Storm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 17:13
Er zijn meer trukjes zoals Rocketjumping, strafejumpen enz...
Als je UT niet kent kan je dit ook niet zeggen. Rocket jump = bij UT impact-hammer jump en strafejumpen = dodgen. Noem dan eens wat truukjes die echt een extra zijn van Q3. Zelf vind ik dat de wapens in UT echt veel geavanceerder en diverser zijn dan in Q3, zoals de shock-combo en voor elk wapen is er een 2e optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

UT is da real thing. Leuk hoor, dat Q3 en echt mooier dan UT, maar met UT is het allemaal veel minder chaotisch. Misschien toch inderdaad meer iets voor beginners....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PLZ Admins, CLOSE deze eeuwenoude discussie! Ik wordt er gek van, MENSEN:
'SMAKEN VERSCHILLEN! BASTA!' plz :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind UT veel makkelijker dan Q3, met UT sta ik bijna altijd in de top5, ik vindt het een grotere uitdaging om met Q3 in de top5 te komen omdat dat veel moeilijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
Raikane: dat ligt natuurlijk heel erg aan tegen wie je speelt. Ik vind overigens Unreal 1 nog steeds het leukst. ( beter dan UT/Q3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 10:57

Frenkpie

"Crocs Rule !"

UT ROELSS
q3 is gewoon wat rondknalle ( wat iedere gek kan en UT is meer techniek met bv de shockrifle als je de combo goed kan dan ben je bijna onverslaanbaar)

UT heeft 2 manieren om te schieten
UT heeft mooiere en realistischere wapens
UT heeft een gavere gameplay
UT is overzichterlijker is het menu
met UT kan je veel meer mee frotten ( druk maar es een keer als je in de game zit op tab en dan typ maar es vof 200, kan je lache en je kan hem weer terugzetten door vof 90)
UT heeft assault
enz enz

q3: is iets mooier en je ziet weinig verschil tussen de reso's dat zijn de 2 dingen die ik beter vind

over all: UT is algemeen beter dan q3
en de PU is het met mij eens
maarja dat is mijn mening
en ik kan niet wachten totdat unreal2 uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PLZ Admins, CLOSE deze eeuwenoude discussie!
{-NBL-}Locutus, het is niet zozeer een discussie die ik op wilde starten. Ik ben zelf een Q-er en wilde weten of er factoren zijn die mij doen besluiten om UT te gaan spelen. Daarnaast is het leuk om te zien wat anderen weten wat ik nog niet wist betreffende trucjes en aanwijzingen.
Mocht je toch nog problemen hebben met deze topic... you're problem, just skip it and read the next topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shi'ngoth
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben het met Locutus eens.... speel GVD gewoon UT dan merk je wel of het leuk is of niet... Zoals ik heb geconcludeerd is het NIET leuk... brakke controls, belachelijke systeemeissen (ik heb een P3-500) en dan NOG schokken als er een mannetje heel dichtbij is... geen spanning, geen "fragfest" zoals in Q3... Q3 vereist veel meer behendigheid en tactiek, want op die mappen van UT kun je een halfuur lopen zonder iemand te zien...

Zo, gooi is ff dicht deze draad..

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Niet online
`Ja,..gooi m dich want ik ( ikkeikke ) vind m niet leuk of waardig`. Aiaiai..zullen we het uitvechten in een potje unreal ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

brakke controls, belachelijke systeemeissen (ik heb een P3-500) en dan NOG schokken
Hoe krijg je dat voor elkaar? Speel UT op mijn P2 350 met een Voodoo Banshee in 800*600 en het werkt perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speelt m zeker via casema :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Laatst online: 22-09 21:02
Ik ben het met Locutus eens.... speel GVD gewoon UT dan merk je wel of het leuk is of niet... Zoals ik heb geconcludeerd is het NIET leuk... brakke controls, belachelijke
systeemeissen (ik heb een P3-500) en dan NOG schokken als er een mannetje heel dichtbij
is... geen spanning, geen "fragfest" zoals in Q3... Q3 vereist veel meer behendigheid en
tactiek, want op die mappen van UT kun je een halfuur lopen zonder iemand te zien...
Wat een onzin, je hebt dus nog nooit UT gespeeld...vul hier overal ipv q3, UT in en dan klopt het pas.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en de PU is het met mij eens
Dat bedoel ik maar, wat een flutblad. Hoe kun je nu goede reviews schrijven als je van al die stomme spelcomputers en heel de zooi door elkaar ook verslagen moet schrijven. En zo kinderachtig onduidelijke layout.

PC GAMEPLAY RULES :P

en Quake 3 ook!!

En nu maar weer closen, zoek maar ff die andere topics hierover op en lees die saaie zooi maar weer eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 23-09 22:09

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhmmm hoor ik iemand zeggen dat UT belachelijke systeemeisen heeft? Ik heb een p1 233 en dat is best nog te doen (uhmm detail low offcourse :).. Q3 is erger...

Maar persoonlijk vindt ik UT lekkerder spelen voornamelijk omdat je betere teamplay opties hebt (Assault roelt voor mij echt!). Q3 is net iets te 'onrealistisch' voor mij. Ik vind SoF leuker (hmm daar ging het hier niet om ;)

UT 100%
Q3 95% :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Laatst online: 21-09 20:22
Ik vind zelf Q2 nog steeds _verreweg_ de beste gameplay hebben, maar dat terzijde.
Q3 is zeker niet 'dom in het rond knallen' zoals sommigen dat noemden. Of je 'kent' de gameplay van Q3 niet, of je zit op servers met allemaal sukkels.
Quake3 loopt bij mij ook veel beter dan UT. Als ik bij beide ongeveer dezelfde instellingen heb, dan haal ik in UT ongeveer 40 fps en in Q3 ongeveer 70 of zelfs tegen de 120.
Sommigen noemen de 'second fire' als rede waarom UT beter is. Nou, vertel mij eens waarom.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim
  • Laatst online: 04-08 16:29

Tim

Afbeeldingslocatie: http://smilecwm.tripod.com/ut1/redeemerwhore.gif >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind persoonlijk UT ook veel beter dan Q3A omdat de wapens simpel weg veel lekkerder spelen, je hebt veel maar manieren.
Ik heb Q3 zelf gespeeld en na een week werd ik het zat (in 2 uur op standaard uitgespeeld, terwijl UT me 8 uur nam)

Als ze de AI zouden combineren zouden er pas goede bots zijn, want allebei zuigen ze.

Ik vond die mannetjes erg lomp lopen in Q3 (is net of je met een tank loopt), grafisch vind ik beide spellen mooi, meeste mensen vergeten detailed textures aan te gooien in het "preference" menu via de console in UT. Dan pas zie je hoe mooi UT is. Met 3DTC is het naar horens zelfs nog mooier. Ik bedoel, qua textures is UT veel afwisselender en gedataileerder. Daartegen staat dat Q3 veel soepeler loopt.

Uiteraard heeft Q3 ook veel te weinig levels (2 bonuspacks voor UT gratis te d/l was een goede zet van Epic) en weinig speelmodes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik quote alleen maar de waardering uit het computer blad 'Computer Gaming World'
Unreal Tournament 5 stars
Quake 3: Arena 3,5 stars

Das wel wat anders dan die flut bladen die in Nederland worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shi'ngoth
  • Niet online
Tja, Casema of 100MBit, wat maakt het ook uit....

UT ahkkeld WEL als er iemand voorbij springt.... Q3 niet.... iedereen op de Campus heeft het die ik ken, dus het zal wel aan UT liggen...

}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;}&gt;:r<P><BR>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Het is toch niet zo belangrijk of er veel levels bij een spel zitten. Q2 heeft 8 multiplayer levels, maar q2dm1 (The Edge) is daarvan het level dat door velen als beste level ooit gezien wordt en ook nog eens verreweg het meest gespeeld wordt.
Ik geef toe dat er in Q3 een aantal vreselijk slechte levels tussen zitten, maar levels als de Q3 toppers (Q3DM6 en Q3Tourney4 bijvoorbeeld) vind je niet in UT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
"UT heeft 2 manieren om te schieten"
hoeft echt geen voordeel te zijn.
"UT heeft mooiere en realistischere wapens"
mooier is jouw mening, realistischer zie ik niet als voor/nadeel.
"UT heeft een gavere gameplay"
dat vind ik van Q3
"UT is overzichterlijker is het menu"
ehh.. alles behalve dat. (vind ik)
"met UT kan je veel meer mee frotten ( druk maar es een keer als je in de game zit op tab en dan typ maar es vof 200, kan je lache en je kan hem weer terugzetten door vof 90)"
fov bedoel je, dat kan ik Q3 ook, veel meer zelfs. Je kan zelfs je team-bots commanderen door tegen ze te praten. Als je bijvoorbeeld zegt: "Follow me" dan loopt de bot waar je tegen kijkt achter je aan en gaat je verdedigen als je bijvoorbeeld de vlag gaat halen met CTF. Of als je zegt "Sarge is the leader" Dan gaat bot Sarge commando's uitdelen aan de andere bots, bijvoorbeeld "Guard the base" of "Accompany the flag carrier". Hééél erg interactief dus.
"UT heeft assault"
Volgens mij is er voor Q3 wel iets vergelijkbaars te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Zelf ben ik een UT mens, ik vind dat de actie wat intenser is by CTF.

Quake 3 zit er natuurlijk beter uit, maar met UT ben ik meer bezig met parry parry dodge dodge dan ik naar de ronde boogjes kijk :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft zijn favoriete spel.
voor mij is dat Q3. Ik heb een tijdje UT en Unreal geprobeerd, maar dat heeft het gewoon niet voor mij. Velen zullen zeggen dat ze veel op elkaar lijken en dat er geen verschil is, maar op de een of andere manier kan ik niet wennen aan Unreal/UT en ben ik helemaal verslaafd aan Q3.
Ik denk dat het gewoon een gevoel is en bij mij ligt dat duidelijk in het voordeel van Q3. Op dezelfde manier is er Nox en Diablo2.
Nox heeft het voor mij totaal niet gedaan. Heb zelf level1 niet uitgespeeld, terwijl ik Diablo2 helemaal te gek vindt. Toch zijn ook deze twee spellen ongeveer gelijk aan elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan zelfs je team-bots commanderen door tegen ze te praten. Als je bijvoorbeeld zegt: "Follow me" dan loopt de bot waar je tegen kijkt achter je aan en gaat je verdedigen als je bijvoorbeeld de vlag gaat halen met CTF.
Dit heb ik niet gezien in Q3A.. >:) >:) ..maar WEL in UT.

En dat praten? Moet je dat intikken? OK, in UT is het ook niet al te snel, als je snel "Got it" will zeggen (v ingedrukt houden, 1, 1, of gewoon een snelkoppeling naartoe met bv spatie) is dat al te lang.

BTW Dat praten in Q3A zat er nog niet in bij de release volgens mij. CTF ook niet volgens mij, maar dat zal ik wel fout hebben. Dit zal waarschijnlijk zijn omdat CTF ed niet in de "Tournament" mode (van Q3A) zat, en aangezien ik toen nog teletikken moest betalen (en het spel toch nix aan vond) heb ik het niet online geprobeerd.

Conclusie: Anomander heeft gelijk. Beide spellen hebben hun plus en min punten. Voor de slimme mensen >:) is dat UT en voor de :r mensen is dat Q3A. (j/k :))

OK Q3A heeft een beter engine, maar de gameplay VIND IK beter, veel beter in UT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
Dat praten tegen die bots heeft er - net als CTF, Team Deathmatch, Tournament en de normale Free for all - altijd al ingezeten.
Je moet het inderdaad gewoon intikken, maar je kan er ook een key-binding voor maken.

Ik doe wel zo negatief over UT, maar ik vind het een behoorlijk goed spel. Het is het eerste spel dat voor mij in de top van de FPS's komt, natuurlijk wel onder alle Quake versies ;). Maar Quake2 en 3 blijf ik toch een stuk beter vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
uhm frenkpie :) jij weet ook wel dat ik UT freak ben maar ik moet ff commentaar op jou posting geven:
met UT kan je veel meer mee frotten ( druk maar es een keer als je in de game zit op tab en dan typ maar es vof 200, kan je lache en je kan hem weer terugzetten door vof 90)
het is fov 200.... ennuh, quake3 heeft ook fov. Fov = Field Of View dus het aantal ° van de hoek die je bekijkt. standaard is idd 90°

maaar.... Doe maar es ~ (console) of TAB, en doe dan maar es preferences , kijk dan maar eens wat je een eind kan tweaken met UT :) Muren details xtra hoog zetten enzo.. het geheugen voor de graphics afstellen enzo, dat kan allemaal met Q3 niet :)

owh lees net dat FatalError dat ook al gezegd had :o :)

Maar dat met die bots FatalError... je kunt in UT gewoon voor een bot lopen en hij zal je volgen, ook heb je Taunts zoals Cover me! enzo... dus met UT kun je net zoveel met die bots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
"Muren details xtra hoog zetten enzo.. het geheugen voor de graphics afstellen enzo, dat kan allemaal met Q3 niet"

Heb je weleens Quake aangeraakt? ;)
Dat kon in Quake 1 al!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Laatst online: 13:58

HenkS

Da_king alias HenkS

he,

Ten eerste, ik vind dat UT leuker is om te spelen da quake, maar dat is mijn mening, mooi zijn ze allebei, maar....

wat ik me dus afvroeg, waarom worden die 2 steeds met elkaar vergeleken, en waarom wordt er niks vergeleken met Counterstrike? want dat is pas vet spelen en supercool, of ben ik de enige die dat vind?

groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je weleens Quake aangeraakt?
Dat kon in Quake 1 al!!
Euhm..heb jij wel eens UT aangeraakt? Volgens mij niet, want dan weet je dat hier wat anders mee bedoelt wordt dat er in Quake echt niet inzit...bv de mos in de naden zien van hout? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
met \gl_picmip <waarde> kan je in Quake3 (en 2, misschien ook 1) de details van de textures veranderen. Standaard zijn die 512x512, voor UT geloof ik 1024x1024. Dus dat is wel mooier. Maar als je de dmmq3 shit download heb je ook levels met textures van 1024x1024 in q3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macros
  • Laatst online: 15-05 16:29

Macros

I'm watching...

Q3 en UT zuigen beide.
CS rules major big time!

"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-09 14:12
met \gl_picmip kan je in Quake3 (en 2, misschien ook 1) de details van de textures veranderen.
In quake3 is dir r_picmip , en ik speel nu met r_picmip 6 :) hehehe maar het speeld wel een stuk soepeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarLite
  • Laatst online: 03-06 21:17

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

het zou wel aan mij liggen, maar Q3 draait ziet er bij mij op 512x384 en op 1024x768 hetzelfde uit. Ik zie geen verschil. Zou wel aan mij liggen though.

o ja, Het was wel leuk geweest als Q3A wat MEER kleuren had gebruikt.
Alleen maar zwart en rood in ELK level vind ik wat saai worden.
Ik vind de Q3 levels trouwens ook wel ERRUG klein.

Dit was MIJN mening en daar is vast niet iedereen het mee eens.

O ja, Flugel » gebruik de SEARCH en zoek naar Q3 en naar UT.
Heb je 234498 uur voor leesvoer aan flamewars over WELK spel nou beter is.
Speel gewoon 's een middagje UT.
En beslis daarna welk spel je leuker vind...

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
-=!ME!=-: Ik had het over de resolutie van de textures, niet over de resolutie van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q3 > UT :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kansloze kick nietwaar?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was dit nou echt nodig ? je kicked een topic van 5 !! jaar geleden en dan zon post ...

on-topic: Ik heb jaren UT gespeeld en ook Quake en soms is het ene leuk soms het andere en nu geen van 2en :)

edit: spuit 11

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit moet ik opzoeken, maar dit zou wel eens de grootste kick ooit kunnen zijn: Niet iets om trots op te zijn ;)

Zou je in de toekomst er op kunnen letten dat als je al een antiek topic kickt, je wel iets nuttigs toevoegt?

Update Dit is niet de grootste kick ooit. Helaas :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 20:05 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.