Toon posts:

Moederbord Dead On Arrival?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

ik heb ff een tragisch :'( geval hier. Net binnengekomen:

Abit KG-7
AMD Athlon TB 1200 (133 MHz FSB)
256 Mb DDR Ram
GeForce 2 MX400 AGP Kaart

Ik alles netjes inbouwen, koelertje op de CPU etc. :Z

Ik zet hem aan: geen beeld en piep piep piep piep. :(

Dit is meestal niet zo best nieuws, aangezien ik uberhaupt geen beeld krijg en het meteen piep piep doet. :(

Ik heb al geprobeerd: andere VGA kaart (PCI) en ander geheugen.

Na wat verdere inspectie zag ik dat er een klein hoekje van de groene printcoating af is van een chipje - de VIA VT82C686B. In de andere hoekjes zie ik wel stroomdingetjes zitten, dus misschien is er wel iets beschadigd daar. :(

Mijn idee: Moederbord was al overleden voor ik het kreeg, aangezien ik niet eens beeld krijg en ze meteen begint te piepen. De meeste instellingen voor dit bord moet ik plegen in het softmenu van het bios, maar daar kom ik op deze manier niet eens...

Aangezien het zondag is kan ik toch niet gaan zeuren bij de leverancier, dus ik dacht ik gooi het maar ff in de groep. Veel weten meer dan een he.

Anyway, thanx alvast. :?

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

maandag maar ff bellen dan..

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
kapot.. morgen terug sturen.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Yep, lijkt op DOA :( (Of ben je toch stiekum zelf uitgeschoten :?)

webOS all the way!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, dit keer heb ik hem echt niet zelf gemold... :'(

Morgen maar ff bellen dan ja.

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Wat voor een kleur heeft dat hoekje waar de coating er af is?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een vierkant chipje, de die is zwartig, en eromheen een groen randje met van die stroom-draadjes of zo erdoor (weet ff niet hoe je dat noemt). Dat groene is een stukje eraf waardoor je een stukje metaal (koper?) eronder ziet.

Maakt dit sense? Of moet ik een foto sturen?

Thanks

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
nou, als het geel(achtig) is, en precies van de hoek van het middelste stuk (het zwarte stuk) naar de hoek van het groene vierkant loopt, dan is er niets aan de hand, dat hoort zo.

Kijk ff op http://www4.tomshardware.com/mainboard/00q4/001220/kt133-01.html

Verwijderd

Topicstarter
Sjonge Bikkel, je hebt helemaal gelijk! Die chip is dus gewoon wel okee. Bedankt.

Okeedan, ben ik weer terug bij af. Ik zal hem straks wel weer een keer helemaal uit elkaar halen en opnieuw in elkaar zetten, ik heb dit nog nooit meegemaakt dat ik helemaal geen beeld krijg...

Iemand een idee?

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:43

AzzKickah

06-CENSORED

Hallow,

ik heb ook een keer gehad dat ik bij het aanzetten van de PC geen beeld kreeg en dattie in een onregelmatig tempo begon te beepen... toen was ik zelf stom geweest: Videokaart niet goed genoeg aangedrukt :)

Weet niet of je er wat aan hebt... iig suc6

Grtz.

Verwijderd

ONGELOFELIJK !!!

wat een toeval, ik heb dinsdag mijn bestellling van Gistron ontvangen, en ik heb begin dit weekend pas de doos geopend en ontdekte dat het moederbord, de KG7 (zonder raid) een klein stukje groene coating miste om de southbridge chipset (dezelfde als jij). In de rest van de coating zie ik wel lijntjes lopen, en hoewel ik de computer nog niet heb kunnen testen (nog geen DDR ram besteld) heb ik ook al met gistron gemaild over het probleem. Nog geen reply, maar ik stuur hem mooi terug ! Wel heel toevallig dat je precies hetzelfde probleem hebt.

eidt : ik heb op de foto gekeken bij tom's hardware, maar bij mij is er een veel grotere hap groen weg, en op een hogere plaats (wel dezelfde hoek). Het is ook helemaal gerafeld, en niet zo mooi afgewerkt als op de foto. Hij gaat gewoon terug (en ruilen voor RAID :) )

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
ik had ook een keer dat me compu geen beeld gaf en onregelmatig begon te piepen

was ook omdat me agp kaart nie goed erin zat.
nu zit ie weer vastgelijmd :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ziet het er bij mij ook niet zo netjes uit als op het plaatje, en de vorm van de uitsparing is ook anders... Ik ga straks nog drie keer proberen met een andere kaart erin enzo, maar anders moet ie maar gewoon terug.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeert het bios te resetten mbv het jumpertje?

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 10:36 schreef Rndll het volgende:
Hey iedereen,

ik heb ff een tragisch :'( geval hier. Net binnengekomen:

Abit KG-7
AMD Athlon TB 1200 (133 MHz FSB)
256 Mb DDR Ram
GeForce 2 MX400 AGP Kaart

Ik alles netjes inbouwen, koelertje op de CPU etc. :Z

Ik zet hem aan: geen beeld en piep piep piep piep. :(

Dit is meestal niet zo best nieuws, aangezien ik uberhaupt geen beeld krijg en het meteen piep piep doet. :(

Ik heb al geprobeerd: andere VGA kaart (PCI) en ander geheugen.

Na wat verdere inspectie zag ik dat er een klein hoekje van de groene printcoating af is van een chipje - de VIA VT82C686B. In de andere hoekjes zie ik wel stroomdingetjes zitten, dus misschien is er wel iets beschadigd daar. :(

Mijn idee: Moederbord was al overleden voor ik het kreeg, aangezien ik niet eens beeld krijg en ze meteen begint te piepen. De meeste instellingen voor dit bord moet ik plegen in het softmenu van het bios, maar daar kom ik op deze manier niet eens...

Aangezien het zondag is kan ik toch niet gaan zeuren bij de leverancier, dus ik dacht ik gooi het maar ff in de groep. Veel weten meer dan een he.

Anyway, thanx alvast. :?
mm doa ja heb je hem niet zelf gekild ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de CMOS gereset door het jumpertje.

En bij mijn weten heb ik het ding geen geweld aangedaan, en dat soort suggesties heb ik dus geen reet aan. :(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Gewoon maandag bellen, en niet verder prutsen (strax schiet je echt uit).
Dis een DOA gevalletje, en de winkelier moet niet moeilijk doen.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik laat het ding maar met rust, en dan bel ik morgen wel. Bedankt iedereen voor de response, is toch wel rielekst om ff wat aanspraak te hebben erover...

Rndll

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 15:07 schreef Rndll het volgende:

En bij mijn weten heb ik het ding geen geweld aangedaan, en dat soort suggesties heb ik dus geen reet aan. :(
Soms is het wel eens handig om hem te resetten, weet je.... :)
Als je Hardware wisselt bv :)

>:)

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 15:07 schreef Rndll het volgende:

Soms is het wel eens handig om hem te resetten, weet je.... :)
Als je Hardware wisselt bv :)

>:)

[DDUUBBBBEELLpost]
again >:)
[DDUUBBBBEELLpost]
Pagina: 1