Titel zegt veel denk ik...
Ik weet dat het gaat over techniek enzo die de overhand krijgt en mages die dat maar nix vinden...
Ik weet dat het gaat over techniek enzo die de overhand krijgt en mages die dat maar nix vinden...
Verwijderd
Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?
Ja, het was lelijk, maar M&M7 was wel een gaaf spel; de graphics boeien me dan echt niet zoveel. M&M7 was zeker geen geld verspilling, er zaten zoveel koele dingen in; als was het alleen maar het feit dat je interface veranderde als je good of evil werd.Zoals Might and Magic 7 bv, dat ik daar ooit m'n geld aan verkwist heb... Die graphics zijn gewoon BRAK, ik heb mooiere beelden gehad in Wolfenstein 3D...
Op zondag 07 oktober 2001 15:39 schreef Lord Daemon het volgende:
Uhmz, Arcanum heeft exact hetzelfe perspectief als Diablo 2. Maar als je Diablo 2 een RPG noemt, wat het absoluut niet is, dan vraag ik me af of je wel Arcanum wilt spelen? Want Diablo 2 is hersenloze hack-and-slash, en Arcanum is juist heel erg gericht op verhaal, role-playen, gesprekken en vrijheid.
[edit]
[..]
Ja, het was lelijk, maar M&M7 was wel een gaaf spel; de graphics boeien me dan echt niet zoveel. M&M7 was zeker geen geld verspilling, er zaten zoveel koele dingen in; als was het alleen maar het feit dat je interface veranderde als je good of evil werd.
Diablo 2 is WEL een RPG hoor. Sure, fighting staat centraal, maar je doet toch ook aan character development? Skills enzo horen er ook bij.. Sure, het is veel meer fight-gericht als andere RPG's, maar je moet toegeven dat het meer op een RPG dan op een FPS trektOp zondag 07 oktober 2001 15:39 schreef Lord Daemon het volgende:
Uhmz, Arcanum heeft exact hetzelfe perspectief als Diablo 2. Maar als je Diablo 2 een RPG noemt, wat het absoluut niet is,
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Verwijderd
Het heeft niets met de D&D rules te maken, maar alles met het feit dat er situaties zijn waarin je verschillende dingen kan kiezen afhankelijk van de personage die je speelt. Met name in gesprekken is dit heel duidelijk; je kan daar zeer vaak kiezen voor good/evil, hebzucht/reputatie, etcetera. Daarom is het een RPGNou kun je dus bijv. de Bioware-reeks games zien als RPG games, omdat je een rol van iemand opneemt. (ook omdat ze de D&D rules naleven)
Geef mij maar 1 voorbeeld uit Diablo2 waarin je een role-playing choice moet maken. Ik zou er geen weten. En dat heeft niets met de rules te maken, maar alles met het feit dat a) er geen gesprekken zijn, b) de quests 100% lineair zijn en al van te voren vast ligt hoe hij afloopt, c) er altijd maar 1 manier is om je doel te bereiken: gewelddadigheid.Diablo2 zou je ook als een RPG kunnen zien, maar dan niet een D&D RPG maar een van zijn eigen soort (er is namelijk ook een Diablo bordspel met zijn eigen rules etc.) Het is maar net hoe je het bekijkt en hoe iemand dat interpreteert.
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq