Omdat ik 61 graden erg veel vindt voor mijn 900MHz AMd Athlon, wil ik een nieuwe cooler kopen.
Nu zie ik net op www.funprice.nl een Cooler Thermaltake Dragon Orb Socket 370. Maar past deze ook op een MSi K7T Turbo? Cooler Thermaltake TGF020 Blue Orb deze wil ik graag kopen voor mijn Asus V6800 Geforce 256 DDR Deluxe, en ja ik wil even vlink gaan klokken dus zijn deze 2 coolers goed? Ik heb een A-open HX-08 bigtower met een 300 watt low noise voeding.
Graag info, wil dit graag Maandag gaan halen namelijk.
waterkoeling 
of zoek een koeler die geschikt is voor snelheden tot 1500 mhz, die zal je proc ook wel lekker koel houden, alstie past. ik zel ben erg te vreden met mn coolermaster 6I11, maar volgens mij denkt de rest op dit forum dr anders over. maar mijn proc word niet zo heet als die van de meeste hier
.
maar zorg in iedergeval voor goeie case fans. ik kwam pas later er achter dat mn kast een heel mooi voorbestemt plekje heeft voor een 80x80mm koeler. misschien heeft die kast van jouw dat ook wel. gister een andere comp in elkaar en die had 2 80x80mm koeler plekjes.
nou ja denk goed na voor je wat doet
als je gaat overklokken ken je denk het best waterkoeling hebben.
of zoek een koeler die geschikt is voor snelheden tot 1500 mhz, die zal je proc ook wel lekker koel houden, alstie past. ik zel ben erg te vreden met mn coolermaster 6I11, maar volgens mij denkt de rest op dit forum dr anders over. maar mijn proc word niet zo heet als die van de meeste hier
maar zorg in iedergeval voor goeie case fans. ik kwam pas later er achter dat mn kast een heel mooi voorbestemt plekje heeft voor een 80x80mm koeler. misschien heeft die kast van jouw dat ook wel. gister een andere comp in elkaar en die had 2 80x80mm koeler plekjes.
nou ja denk goed na voor je wat doet
Ik heb echt een hele goeie PC.
Coolermaster zijn over het algemeen goede coolers hoor. Ik heb nu een Crome Orb, maar daar ben ik niet echt tevreden over (52 graden en veel lawaai op een TB900). Die blue orb heb ik nog geen ervaring mee.
Ow ja, ik heb ook nog een Super Orb op een TB1400 maar dat is nog veel erger (65 graden en nog veel meer lawaai ondanks 2 casefans
Ik heb hiervoor een coolermaster EP5-6I11 besteld).
Ow ja, ik heb ook nog een Super Orb op een TB1400 maar dat is nog veel erger (65 graden en nog veel meer lawaai ondanks 2 casefans
laat ik die nou ook hebbenOp zondag 07 oktober 2001 10:35 schreef Marcj het volgende:
Ik heb hiervoor een coolermaster EP5-6I11 besteld).
Ik heb dat dus niet!Op zondag 07 oktober 2001 10:43 schreef brute51 het volgende:
[..]
laat ik die nou ook hebbenik ben dr heel tevreden over. maar ik heb wel aardig wat case fans. 5 ofzo.
Neem een Vulcano 2 van thermal take voor je cpu, vind ik erg goede coolers.Op zondag 07 oktober 2001 10:09 schreef ExiRana het volgende:
Omdat ik 61 graden erg veel vindt voor mijn 900MHz AMd Athlon, wil ik een nieuwe cooler kopen.Nu zie ik net op www.funprice.nl een Cooler Thermaltake Dragon Orb Socket 370. Maar past deze ook op een MSi K7T Turbo? Cooler Thermaltake TGF020 Blue Orb deze wil ik graag kopen voor mijn Asus V6800 Geforce 256 DDR Deluxe, en ja ik wil even vlink gaan klokken dus zijn deze 2 coolers goed? Ik heb een A-open HX-08 bigtower met een 300 watt low noise voeding.
Graag info, wil dit graag Maandag gaan halen namelijk.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ik wil niets bestellen via internet dus de keus is beperkt. Ik kan deze 2 coolers nemen, ik denk wel dat ik hem koop. Aangezien mijn cpu nu 66 graden is!Op zondag 07 oktober 2001 12:03 schreef tbusquet het volgende:
[..]
Neem een Vulcano 2 van thermal take voor je cpu, vind ik erg goede coolers.
de dragon orb heeft een 7000 rpm fan, die maakt wel ff wat meer herrie dan de CM, maar hij koelt dan ook wel een stuk beter
Die Cooler Master heeft 5100RPm als ik Pc Alert III van MSi kan vertrouwen.Op zondag 07 oktober 2001 12:51 schreef Pollewob het volgende:
de dragon orb heeft een 7000 rpm fan, die maakt wel ff wat meer herrie dan de CM, maar hij koelt dan ook wel een stuk beter
61 graden is op zich geen probleem hoor. Dat haalt de mijne ook (800MHz) en die is verder gewoon stabiel.
Ik heb er nu een Silent Systems fan op zitten. Lekker stil. Eerst had ik een Super-Orb, en daar werd hij een flink stuk koeler van, maar die gaf me teveel herrie.
Ik heb er nu een Silent Systems fan op zitten. Lekker stil. Eerst had ik een Super-Orb, en daar werd hij een flink stuk koeler van, maar die gaf me teveel herrie.
waarom ken het nie? ik heb het toch echt, kom maar tellen als je me nie gelooft. ze zitten nie allemaal aan mn moederboord hoorOp zondag 07 oktober 2001 10:46 schreef ExiRana het volgende:
[..]
Ik heb dat dus niet!Maar zijn die 2 coolers wel geschikt? Ik wil er later nog een 512Mb 133MHz Kingston plankje bij prikken, en een 1300MHz Althlon.
En mijn Asus V6800 Geforce 256 DDR Deluxe hou ik die moet aleen lekker overgeklokt worden, graag info!
Ik heb hem dus geunlockd, alle L1 bruggetjes in gekleurt en dit was het gevolg: eerst maar eens proberen op 9.5x100 = 950MHz, oke dit ging goed.
toen naar 10x100 = 1000MHz ging ook nog goed, en nu naar de 10.5x100 = 1050MHz. Dit ging goed, tot na de 2de restart van 1050MHz wou ik hoger 11x100 = 1100MHz.
Hij starte zoals gebruikelijk niet meer op, toen maar weer naar de 10.5x100 en ook hier starte het niet meer, nu kan ik aleen nog maar 9x100 = 900MHz (standaard). Dus ik heb die streepjes mar weer uitgeveegt en hem op 9x111 = 1000MHz.
en ook de FBs veranderen heeft geen zing, dan hangt hij ook!
Verwijderd
Heb ook die coolermaster cooler. Zonder casefans werd mijn tb1400 stressed bijna 70 graden.
Maar met 3 casefans erin wordt hij zelfs boven de 1500 niet warmer als 49 stressed! Dus met 2 a 3 casefans en een coolermaster zit je zeker goed!
Dan heb ik nog meer herrie, en dat wil ik niet!Op zondag 07 oktober 2001 18:39 schreef GF3 het volgende:
Heb ook die coolermaster cooler. Zonder casefans werd mijn tb1400 stressed bijna 70 graden.Maar met 3 casefans erin wordt hij zelfs boven de 1500 niet warmer als 49 stressed! Dus met 2 a 3 casefans en een coolermaster zit je zeker goed!
Fan Dimension: 60x60x25 mm
Rated Voltage: 12VDC
Started Voltage: 7VDC
Power Input: 6.0W
FAN Speed: 7000±10% RPM
Max. Air Flow: 38CFM
Noise: 37dBA
Current: 0.5AMP
Interface Material: Bergquist 225U
Dimensions: 69 dia mm x 79 mm tall
Bearing System: Ball Bearing
Life Time: 50,000 hours
Connector: 3 PIN
Application: VGA Chipset
Dimensions: 53dia X 25mm tall
Clip Type: Push Pin clip included for easy installation
Fan Size: 50x50x15mm
Rated Voltage (V): 12 volt
Noise Level(dBA): 26.4 dba
Rated Speed(RPM): 5500±10% RPM
Heat Sink Material: Aluminum 6030
Thermal Resistance: Theta ca=0.47degC/w
Special Features Radial Fin design to increase heat dissipation
Highest performance for a active heat sink
Package includes 3 pins to 4 pins convertor
Double side thermal pad & two push pin
Info op: ThermalTake Website
Ik denk dat i het zo ga halen, nog opmerkingen?
Hoever zou ik mijn Asus V6800 met die Geforce koeling kunnen klokken?
Verwijderd
weet niet waar je woont maar anders heb ik nog een blue orb over die kan je eventueel ook ophalenOp maandag 08 oktober 2001 13:01 schreef ExiRana het volgende:
Ik denk dat i het zo ga halen, nog opmerkingen?![]()
heeft praktisch 2 weken gedraait op mijn oude moederbord maar is vanwege een epox bord overbodig (die hebben lekker standaart al een coolermaster erop zitten):)
Pagina: 1