Waterkoeling: Pomp Falen = 230Volt van PC UIT!

Pagina: 1
Acties:

• poing
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als ik mijn athlon waterkoel en die pompt valt uit, is die 100% zeker op korte tijd naar de eeuwige jachtvelden...

Er moet toch een schakeling zijn dat: indien het verbruik van de pomp kleiner wordt dan XXX aantal Watt > Relais om 230 volt uit te schakelen (PC AF DUS). Om eve moeilijk te gaan doen, mijn athlon heeft UPS... Dus moet hij die ook ff uit schakelen.

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

je hebt toch van die proggels dat als je proc te heet word dan schakelen ze je pc uit, misschien zit het zelfs wel in je bios.
dus dan hoef je toch niet zo moeilijk te doen?

|we live in the history of a mad man Mr. G |

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Kijk op het waterkoeling forum even naar de PC-DOK. Dit ding gaat onder andere kunnen wat jij noemt. Temperatuur te hoog, computer uit, pomp kapot, computer uit. etc etc.

Kan ook je fans intelligent sturen.

Kan geheel naar wens in elkaar gezet worden.

Verwijderd

Ik gebruik zelf AutoWinShutDown die je op de site van MBM kan vinden ..

• poing
  • Niet online
Heb al gemerkt dat je PC niet zo snel afsluit via al die programma's. Zeker niet indien hij al weken aan staat. CPU kan toch op 1 minuut naar de kll zijn? Toch op 2.1volt :P

• Kroetsjov
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
(overleden)
Als je zonder peltiers draait valt het best mee hoe snel je cpu opwarmt als je pomp niet draait. Ik moet mijn pomp (nog steeds) met de hand aan/uit zetten; en dat ben ik natuurlijk al een aantal keer vergeten; het water/cpu warmt dan wel veel sneller op dan normaal, maar 't is niet zo dat mijn cpu in een minuutje 70 graden is ofzo (heb een tb1333).
Je waterblok (+ het water) is alleen al best een grote buffer. :7

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

bij mij msi k7turbo zit er een thermometer op die de temp in de gaten houdt, als ie bij mij >75 graden wordt, dan gaat mijn pc automatisch uit, hardwarematig, dus dan sluit ie windows niet af, en heb je dus ook geen kans dat je proc alsnog verbrandt. Het is ergens een optie in je bios bij hardware monitor of pchealth oid .

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Op mijn site staat een schakeling die je PC uitschakelt als de temp van de proc boven de 60 graden komt. Ook zit er een startup-delay in als je een pelt gebruikt, maar die is voor jouw niet zo nuttig. Kijk even of 't wat is; ik heb voor Juggernaut ooit aangegeven welk gedeelte hij nou precies moet bouwen voor alleen het uitschakelen bij een te hoge temp. Da's ca. 1/3 van het geheel. Ik kan dat tekeningetje wel ff opzoeken op 't werk: 'k heb 'm niet hier thuis.

Verwijderd

je kan het ook doen dmv een flow-meter.

op die manier gaat je pc ook uit bij een lek in je systeem, een dubbelgevouwen slang of iets anders waardoor het water niet meer goed stroomt

• poing
  • Niet online
Mmmh pc health is geen optie, vind nergens een sensor! Begin me af te vragen waarom ze zo'n sensor dingen op het moederbord steken.

Flow meter is... leuk, ga ik eens naar kijken. Via temp vind ik ook wel goed, als 2de optie danwel.

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-05 11:30

schizofreen

ik & jij

* schizofreen is in afwachting voor zn nieuwe EPoX EP-8KHA
Mobo waar een TB1400 op komt

over een maandje of zo moet daar dus ook waterkoeling op. Het mobo heeft volgens mij een automatische power-off functie als de proc te heet wordt. Gaat dat snel genoeg? Of heb ik toch stiekum kans op een doorbrander?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

Op dinsdag 09 oktober 2001 10:54 schreef schizofreen het volgende:
* schizofreen is in afwachting voor zn nieuwe EPoX EP-8KHA
Mobo waar een TB1400 op komt

over een maandje of zo moet daar dus ook waterkoeling op. Het mobo heeft volgens mij een automatische power-off functie als de proc te heet wordt. Gaat dat snel genoeg? Of heb ik toch stiekum kans op een doorbrander?
gaat heel snel, zit op m'n 8K7A ook.
Had een weekje geleden ofzo PC opnieuw in ekaar gestoken en HS vergeten erop te zetten (yeahyeah, don't ask...:)), begint ie te booten... *shutdown*
Proc was warm, maar niet warm genoeg, functie staat op 50graden bij mij.

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:26
Dan heb je mazzel gehad. De sensoren op je mobo zijn niet zo gevoelig en kunnen maar 1 graden verschil per seconde meten (of iets meer, in ieder geval zijn ze traag)

Als je de heatsink eraflaat danwel haalt kan de sensor nooit snel genoeg detecteren dat de CPU te heet wordt.

UNOX: The worst operating system

Pagina: 1