Toon posts:

Nog meer nodig bij P4?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een athlon 1ghz maar ik wil deze verkopen voor een redelijke prijs : mobo + proc + 512 SDRAM. voor hoeveel kan ik deze zo ongeveer tekoop zetten?
en ik wilde een pentium 3 of 4 terugkopen . ik denk dat ik em zelf in elkaar ga zetten maar nu komt de vraag daarover: heb ik voor een p4 of p3 genoeg aan dus een nieuwe mobo en nieuwe processor of moet ik nog iets extra's kopen? ik heb ook nog een voeding van 300 , 250 watt.. dus das geen probleem dus is er nog iets extra's dan met een athlon dat je nodig hebt?

ik wil graag (als het kan) me oude hardware gebruiken op die intel dan

- 2 keer maxtor schijf
- pci 128 sb geluidskaart
- tnt2 riva 32 mb vid kaart
- 2 keer netwerk kaart
- en de standaard goodies :9

Verwijderd

P4 dient natuurlijk ook geheugen te hebben :)
DDR of (het oudere) SDRAM.

Verwijderd

Topicstarter
:) dat had ik in de gaten :9 maar in de computer winkel zeiden ze dat ik een nieuwe kast nodig had?? is dat zo? en qua coolers.. hoe zit dat precies? is het eigenlijk wel slim om een p4 te nemen :P .

ps.. ik heb een Aopen met zo'n blauwe rand :P. miditower

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
als je geen boxed p4 koopt ook een cooler

Verwijderd

Topicstarter
kosten die speciale kasten dan duurt?

Verwijderd

Ik weet niet of je een nieuwe kast nodig heb.
Maar fabrikanten kennende hebben ze weer een andere layout gekozen en zal het wel nodig zijn ;)

Komt zo zeker wel iemand langs die het zeker weet.

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Op zondag 07 oktober 2001 03:51 schreef ItSnows het volgende:
P4 dient natuurlijk ook geheugen te hebben :)
DDR of (het oudere) SDRAM.
Aargh, doe dan aub geen SDR, haalt de performance omlaag, vooral met tests zoals 3dmark 2001. Neem dan RD-Ram.

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
als je ouwe moederboord atx is en je nieuwe ook dan zal het toch wel passen? mijn ouwe moederboord was atx en de nieuwe ook en het past. waren wel allebei athlons, ik hou nie zo van intel.. maar ik wil geen ruzie hierover beginnen dus hou ik nu maar snel op. kies wat je het beste lijkt zou ik zeggen.

Ik heb echt een hele goeie PC.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 20:54

Copyman

Dode muis

Als je ff wacht, kan je strax gewoon SDRAM bij je P4 kopen... Dit heb ik gehoord van een kennis, die ook veel contact heeft met Intel.

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• neh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-08 22:39

neh

copyman, bedoel je geen DDR? SDRAM bordjes zijn al leverbaar...

Bovendien heb je voor de P4 geen hele kast nodig, maar wel een geschikte voeding IVM een "speciale" connector die erop moet zitten.

XT, 640K ram, 20 MB harddisk, MS-DOS 4.0...

Pagina: 1