Toon posts:

Slechte dingen in Diablo2

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zit het nu een tijdje te spelen en een paar dingen beginnen te ergeren:

- Niet meer vrij om te saven wanneer je wilt.
je kunt dus nooit es een keer gaan gamblen of een zooi items kopen en checken wat het best is (ik backup steeds m'n save dir, het is ff wat werk, maar het scheelt een hoop miskopen
- Niet meer vrij om zooi in de town te leggen
In diablo 1 had ik de hele town geplaveid met goud, er lag zoveel dat je niet lopen kon. En ik het eerste level lag de grond vol met vette items. Als je dat nu flikt ben je ze kwijt. Je hebt nu alleen een miniscule stash, waar echt geen donder in past
- Geen "of the heavens, of the Zodiac" zooi meer, tenminste niet voor zover ik kan zien
- 1 van de allerergste dingen is nog wel dat irritante langzame gezeik als je een potion drinkt. Als je nu tussen 10 man klem staat en je drinkt een Potion ga je toch dood omdat die potion zo godsgloeiend langzaam werkt.
- Als je dood bent ben je arm. Ik was 35.000 goud kwijt omdat ik doodging en die micro-stash al vol zat.

Er zitten zat goeie kanten aan het spel hoor, maar hier erger ik me dood aan.

Ik vroeg me af wat jullie van het nieuwe diablo denken. Zijn al die veranderingen ten goede? of zoals ik denk ten slechte?

Voor Multiplayer zijn die bovenstaande dingen nog ergens logisch, maar voor singleplayer hoogst irritant

• Foxz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-11 15:23

Foxz

343 Guilty Spark

Ik vind de graphics nou niet echt van topniveau (vooral de characters), maar voor de rest wel een vet spel

Kicking the darkness 'til it bleeds daylight

Verwijderd

Ik heb het spel tot nu toe alleen maar solo gespeeld en mij bevalt het best. Het is een hele verbetering ten opzichte van Diablo 1. Ik heb em nog niet op battle.net uitgeprobeert, al mijn tijd online vul ik nog met UT.

De graphics zijn misschien niet zo goed als in Diablo 1, maar de hoeveelheid graphics is enorm. Dit spel zal een stuk langer replayable zijn dan deel 1, nu maar hopen dat er niet zoveel gecheat :( zal worden als in deel 1.

edit: ik zie net op gamer.nl dat de nieuwe patch uit is http://www.gamers.nl/nieuws.dsp?ID=3591

Verwijderd

Ja, en daarbij vervalt meteen je irritatie van niet savebaar..(hele character kan je opslaan...en dus ook makelijk verplaatsen naar andere comp, wel weer manier om te cheaten trouwens)

BTW ik zoek nog mensen om samen een Diablo2 "clan" te beginnen. Zeg maar met z'n x-en het spel uitspelen...(Ik ga spel morgen halen denk ik....vrij zeker)

Wat betreft dat verdwijnen van je spullen moet ik je gelijk geven, hadden toch minstens een bank of zo, waar je je troep kwijt kan, kunnen maken (had dit ook verw8)

Als je alleen je "bagpack" hebt schiet het nix op...moet je weer gastjes maken om je troep op te halen...na ja, gelijk weer een manier om te cheaten!!

Verwijderd

Wat betreft dat verdwijnen van je spullen moet ik je gelijk geven, hadden toch minstens een bank of zo, waar je je troep kwijt kan, kunnen maken (had dit ook verw8)
Je hebt een stash waar je spullen kan bewaren. Er wordt alleen veel geklaagd dat de stash te klein is.

Wat wel goed is, is dat geld niet meer in je backpack zit en ook de tomes voor Identify en tp scrolls zijn een verbetering.

Wat ik overigens wel vreemd vind, is dat throwing potions stackable zijn, maar health potions niet.

ps Trouwens wel leuk wat ze met Tristram gedaan hebben. Alle npc's uit Diablo 1 liggen dood bij hun hut uit Diablo 1, een detail maar toch leuk, zelfs Farnham is te vinden.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

ja stash is veel te klein
stash had zeker wel 2x zo groot mogen zijn

en dat saven is een groot probleem, maarja, mij hoor je niet klagen

ben nu lvl 15 necro open char en lvl 11 necor realm europe char

maar ik heb alweer char en savegam editors gezien :( vuile cheaters altijd

edit:

ik kwam laatst zelfs een lvl 92 en een lvl 93 char tegen YEAH RIGHT!!!!

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Ik erger me dood aan het feit dattie zo vaak crashed, heeft niemand anders hier last van? Ik heb gewoon in 1 uur 2 keer moeten rebooten omdat ie volledig vastsloeg. Zal wel mijn mijn PC/gare windows liggen, maar dit is het enige spel dat het doet.

Verder is het saven inderdaad irritant, maar ik ben er redelijk aan gewend omdat ik D1 voornamelijk MP over mijn LAN gedaan heb.
Die potions maakt het spel wel moeilijker, maar voegt ook een beetje tactiek toe, dus dat bevalt me wel.

Verder een vet spel, maar ik ben pas in act2 (begonnen), beetje weinig tijd om te spelen. :(

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

jongen ik moet Q6 van act 1 nog doen,maar ik wil zo snel mogelijk die cube hebben, want ik zit vol met gems die ik wil transmuten, anders neemt het zo fokking veel ruimte in :(

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Ik heb SW, en geen zin om in me eentje Diablo 2 uit te spelen, zijn er nog meer die samen willen spelen (vast groepje)?

Verwijderd

Ik had eerst ook altijd die crashes, zoals Lynx, maar dat werd gefixt (net als het niet kunnen draaien in d3d) toen ik nieuwere Detonators installeerde...

Nu heb ik nog irritantere crashes: altijd, echt elke keer verdikke, crasht Diablo, of kapt m'n verbinding ermee, als ik het trade windowtje sluit wanneer ik getrade heb met iemand in zo'n trade game.
Dit gebeurt alleen als ik via Battle.net speel, met TCP/IP heb ik er geen last van.
Ik kan dus niet meer spullen verhandelen, wat verrot irritant is...

Afgezien van de lading bugz is het een topspel, de filmpjes zijn nog mooier... :)

Verwijderd

- Je kon in Diablo 1 ook niet vrij saven.
- Tegenwoordig heb je een chest. Daar kan heel wat goud in kwijt en ook wat itemz. De rest van de items verkoop je toch gewoon. Je kunt trouwens best potions, geld ed. op de grondleggen... blijft wel liggen. Bovendien kon je in Diablo 1 nooit je geld meenemen, met 130000 zat je inventory vol :(
- Of the Heavens en of de Zodiac?? Misschien komt het nog, en zo niet, nou en???
- Stash kun je volgens mij uitbreiden, in nightmare is ie groter.
- Veel realistischer dat een potion langzaam werkt. Als je een asperientje slikt ben je toch ook niet op datzelfde moment van je hoofdpijn af? Je moet gewoon iets eerder een potion slikken dan als je al bijna dood bent.

De graphics zien er op een tnt1 ook minder uit dan bijv. op een g400.

• MysterX
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-08-2022

MysterX

Memleak 4 ever

Dat crashen heb ik nog maar 1 keer gehad en dat was met het wisselen van items die ik droeg.
Verder is het zeker een gaaf spel, maar met multi-speler worden de besten sterker dat is lastig als je met iemand speelt die al veel verder is en dus niet samen kan aanvallen

When does the hurding stop?

• elmuerte
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-10 13:15
je moet een spel spelen zoals het is, natuurlijk zijn er een aantal mindere dingen, maar ik vindt het wel handig dat je veel goud mee kan nemen en andere scrolls in een boek is ook wel fijn. Maar dood gaan is wel zeer vervelend.
Ik vindt het ook wel fijn dat je niet meer zo lang moet laden, helaas draait het spel nu een beetje langzaam bij mij (TNT2 is kapot en ik zit nu tijdelijk met een Trident 4MB kaart te spelen). Maar het saven vindt ik wel kut. Je moet nu perse spelen tot dat je bij een put komt waar je later weer veilig van kan vertrekken zonder eerst weer een tig aantal monsters te killen. In D1 kon je gewoon overal saven.

• Kman
  • Laatst online: 03-10 08:17
dat 'cheaten' in diablo 2 is ALLEEN mogelijk in 'open' games en single player games. Dus in de spellen waar de character information van je HD afgehaald wordt. En zoals we weten, alles wat op je HD staat, kan geedit worden.

Maar in de 'closed realms' van battle.net, wordt je character elke 15(?) minuten gesaved op de server, dus kan niemand daar aan kloten.
alleen zorgde deze extra strain op die servers ervoor dat het allemaal wat meer laggy en crashy is op battle.net

btw, de eerste character editors zijn al gesignaleerd, maar deze werken dus alleen in open multiplayer games (dus niet in de realms) en in singleplayer mode.

Verwijderd

btw, de eerste character editors zijn al gesignaleerd, maar deze werken dus alleen in open multiplayer games (dus niet in de realms) en in singleplayer mode.
Toch diep triest. Wat is nou de kunst om met een gehacked mannetje het spel uit te spelen? Net zoals in Diablo 1. Was je zelf een level 7 warrior, komt er weer zo'n gozer aan met een GPOW, KSOH, Obsidion rings en amulet of the Zodiac en een lightforge helm(!).
Het is echt te hopen dat men het voor elkaar krijgt om het cheaten in de Realms servers tegen te houden.

Verwijderd

het hele spel is waardeloos, gelukkig eerst een geripte uitgeprobeerd, doe ik trouwens altijd
Als ik een spel mooi vind koop ik hem, je kunt vast wel een reden bedenken waarom

Verwijderd

Ik heb hem nu dus wel gekocht, maar als ik een server begin zegt 'ie dat 'ie niet kan connecten :(. Ik heb alles al geprobeerd denk ik en ik wordt er een beetje gaar van :r.
In het debug bestand zegt 'ie dat 'ie bepaalde bestanden niet kan vinden. Hoe kan dit nou? Totale installatie...en nog niet doen?

Ook die muziekfile op mijn HD kopieren vond ie niet fijn. Laden duurde veel langer en soms crashte die zelfs, ook zei die dat ie dan bestanden niet kon vinden id de debugfile. (Ik heb nu maar muziek helemaal uitgezet om mijn CD te besparen. Ik hoorde net ook dat de NO-CD patch voor 1.02 uit is, dus ik hoop dat dat helpt.)

Is er een manier om dit op te lossen?

Verwijderd

Ik mis de verschillende wapens zoals je die in D1 had. Zoals ... of the Heavens en ... of the Zodiac (HellFire). Nu moet ik op een alternatieve manier vechten, ook niets mis mee, maar was handiger met die goodies van D1.

Verwijderd

Even nog wat vergeten.
In D1, als je Nightmare of Hell mode speelt, kun je bij die smit (naam vergeten) verhoudingsgewijs goede wapens kopen. In D2 heb je in Nightmare mode bij de smit dezelfde shit als dat je bij normal mode hebt. Klopt niet echt. Het heeft dan ook geen enkel nut om naar die smit te gaan, behalve dan om je wapens te laten repareren.

Verwijderd

Level 29 paladin en level 23 necro. beide open characters.

Level 15 realm character op europe geloof ik, al die servers zuigen dus ik pak er maar 1 die werkt.

ICQ: 18093284 als je wilt spelen, 's avonds kan ik altijd

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
rejuvination potions verfrissen in een keer toch?

specs

Pagina: 1