[ADSL] Meerdere PC's op 1 aansluiting

Pagina: 1
Acties:

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 23:31
Hoi,

In december krijgen we hier eindelijk ADSL (plaats van 40.000 inwoners, maar zowel UPC als KPN vonden het hier niet rendabel genoeg) via bbned...

Nu ben ik dus aan het kijken bij welke providers ik terecht kan (toch nog 10, valt niet tegen) en sommigen zeggen bij hun goedkoopste pakket dat je er maar 1 PC op aan kunt sluiten. Ik vroeg me af hoe ze dat nou kunnen checken?! Stel ik hang een router met NAT achter het modem, dan kunnen ze (van buitenaf) toch helemaal niet controleren of je meer dan 1 PC erachter hebt hangen?

Daarnaast: wat maakt het hen uit of ik er 1 of 80 PC's achterhang, ik heb toch maar een bepaalde maximum bandbreedte...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
volgens mij krijg jij bij bbned geen modem erbij
die mag je zelf kopen als je dat wil.
of via hun aan schaffen (worden de aansluit kosten 815)

maar ik zou dan gewoon zelf een alcatel kope

nou dan ken je het verhaal

• PatMan
Nou, bbned zelf is geen provider, en het verschilt nogal per provider wat de aansluitkosten zijn...

bbeyond heeft bijvoorbeeld een economypakket waarbij er geen aansluitkosten zijn, maar dit pakket kost 99 euro per jaar excl. btw (da's dus fl. 260,- piek per maand!). Daar krijg je dan een USB-modem bij. Als ik een Ethernetmodem/router wil, moet ik het Entrypakket hebben (maar daar zit dan fl. 1600,- aansluitkosten bij, plus dat je minimaal 149 euro per maand kwijt bent!).

Bij solcon liggen de tarieven duidelijk lager (ADSL Connect 256/1024 is eenmalig 200 euro, maandelijks 75 euro) en je krijgt er als ik het goed begrepen heb een modem bij dat zowel USB als ethernet doet, maar ik kan maar weinig ervaringen van gebruikers met solcon vinden (en die ik vind zijn niet erg positief...)!

Maar wat ben ik eigenlijk kwijt als ik zelf een ethernetmodem koop (zo'n alcatel bijvoorbeeld, nee ik ken het verhaal eerlijk gezegd niet?)?

• PatMan
Hee Attilla, ik lees net in een ander bericht (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/205298/1?limit=50) dat jij op Luna over zou gaan in september, hoe bevalt dat? Ik heb ze ruim een week geleden een mailtje gestuurd met wat vragen, maar nog geen antwoord gehad. Afgelopen vrijdag hetzelfde mailtje nog maar es gestuurd met daarbij dat ik het toch echt heel leuk zou vinden als ik antwoord zou krijgen... |:(

Verwijderd

Solcon levert een Allied Data modem, mee, Solcon levert via BabyXL, en BBned ADSL aansluitingen, bij een bussiness abonnement krijg je er een gratis router bij, en je mag meerdere machines er aan hangen, en je hebt een vast IP (wat via DHCP dan wel toegekend wordt)

Over die reactie dat de weinige mensen die bij Solcon zitten, en dat de ervaringen niet positief zijn, kan ik niet veel zeggen, behalve dat ik denk dat ze niet echt gegrond zijn (ik werk zelf bij Solcon) Ik zie niet in waarom iets slecht zou lopen. Gezien het feit dat we de EO , NCRV, en Kennisnet als klant hebben, duid toch wel op het feit dat we voldoende draagvlak hebben, en toch niet slecht zijn.

• PatMan
Op woensdag 10 oktober 2001 00:18 schreef maarten het volgende:
Solcon levert een Allied Data modem, mee, Solcon levert via BabyXL, en BBned ADSL aansluitingen, bij een bussiness abonnement krijg je er een gratis router bij, en je mag meerdere machines er aan hangen, en je hebt een vast IP (wat via DHCP dan wel toegekend wordt)

Over die reactie dat de weinige mensen die bij Solcon zitten, en dat de ervaringen niet positief zijn, kan ik niet veel zeggen, behalve dat ik denk dat ze niet echt gegrond zijn (ik werk zelf bij Solcon) Ik zie niet in waarom iets slecht zou lopen. Gezien het feit dat we de EO , NCRV, en Kennisnet als klant hebben, duid toch wel op het feit dat we voldoende draagvlak hebben, en toch niet slecht zijn.
Klinkt idd niet verkeerd...
Die reacties gingen met name over de snelheid, dat die niet bijzonder hoog zou liggen. Maar goed, zoals ik al zei, ik kwam sowieso maar een paar reacties tegen (waarvan sommige alweer een paar jaar(!) oud), en van de klagers lees je natuurlijk het eerste iets!

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 00:18 schreef maarten het volgende:

Sorry, kennisnet zei je? Dan bel ik jou toch wel vaak op :( ivm mn stage kom ik nu veel op basisscholen met een aansluiting bij kennisnet en het is iedere keer gezeik met geen verbinding/ trage verbinding/ wazige pop-foutmeldingen etc :(:(:(:(
Ech nie cool, jullie hebben nog meer problemen als wij (PMG)

Verwijderd

Voor Kennisnet bieden wij Filtering aan, en geen bandbreedte. Dus ik denk niet dat je daar met ons contact over opneemt.

Bekijk ook even anders onze website voor een PDF'tje met informatie over wat we bij Kennisnet precies doen.

Over de vorige reactie:

Een paar jaar geleden zijn er inderdaad wel wat probleempjes met bandbreedte geweest, maar dat kan toch nu niet meer het geval zijn met een Backbone op 34mbit die door 3 lokaties in Nederland loopt.

Verwijderd

Op woensdag 10 oktober 2001 11:34 schreef maarten het volgende:
Voor Kennisnet bieden wij Filtering aan, en geen bandbreedte. Dus ik denk niet dat je daar met ons contact over opneemt.

Bekijk ook even anders onze website voor een PDF'tje met informatie over wat we bij Kennisnet precies doen.

Over de vorige reactie:

Een paar jaar geleden zijn er inderdaad wel wat probleempjes met bandbreedte geweest, maar dat kan toch nu niet meer het geval zijn met een Backbone op 34mbit die door 3 lokaties in Nederland loopt.
hmm..maw..val essent dus maar lastig :(
En die zeggen vrolijk weer ga maar naar kennisnet
krijgen we weer een vrolijk storingsnummertje blablablabla
Pagina: 1