Toon posts:

Advies gevraagd, betreft geluidskaart en speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een geluidskaart en een speakerset aanschaffen, ik heb een beetje research gedaan, en ik kwam tot de volgende producten. Ik heb alleen op Creative gezocht aangezien dit een van de dominantere merken is op geluidsgebied, voor mij dan.

Desktop Theatre DTT2200
Desktop Theatre DTT2500
Soundblaster Live! 5.1 OEM
Soundblaster Live! Platinum

Het prijsverschil tussen deze twee DTT's zijn wel erg groot, wat is precies het verschil en is het mijn zuurverdiende centjes wel waard om de 2500 te kopen ipv de 2200. Zelfde geld voor de SB's, het is alleen om MP3'tjes te luisteren, te gamen en voor DVD's. Ik wil dus eigenlijk de beste kwaliteit voor de laatste twee, die MP3'tjes zullen wel goed klinken. Bedankt alvast voor jullie tijd.

Misschien handig dat jullie weten dat ik niet een al te groote kamer heb. |:( :( :'(

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ok de DTT2200 heeft GEEN ingebouwde Dolby digital decoder.
(deze set kan je dus aansluiten op een soundkaart die deze decoder al in zich heeft. Bv de Sblive 5.1) (+- 300,-)

De DTT2500 heeft al wel een decoder, dus zou een Sblive 5.1 overbodig zijn. Een "gewone" Sblive is dan ook voldoende. Volgens mij zijn ze betreft de speakers hetzelfde overigens. (kan iemand dit bevestigen?) (+- 550,-)

Overigens is de MidiLand S4 7100 ook wel aardig (dit is een 5.1 setje ZONDER dolby digital decoder) en is geschikt voor de Sblive 5.1. Kost wat meer, maar schijnt algemeen harder te kunnen zonder vervormingen dan de creative labs. (+- 450,-)

Ook een leuk alternatief is de Altec Lansing ADA-885. Dit is een 4.1 setje. Ook deze doet het zonder dolby digital decoder. Verder heeft is het een 4.1 setje, dus 2x voor & 2x achter en 1 sub. Je mist dan de 5e speaker die meestal op je scherm staat (deze speaker mis je dan ook alleen tijdens films... en dan nog kunnen 4.1 setjes deze speaker emuleren. (spellen, mp3, divx etc hebben niks aan deze speaker) (+-550,-)

Als je nog een stap duurder wilt, neem dan de VideoLogic Sirocco Crossfire. Ook deze set heeft GEEN dolby digital decoder en is ook een 4.1 setje. Erg goede kwaliteit overigens. Beter dan dit in het pc speaker assortiment is er volgens mij niet. De Sirocco Crossfire a 900,- is zeker duur, maar dan neem ik aan dat je ook heel wat beters hebt dan zo'n creative setje. (reviews o.a op http://www.3dsoundsurge.com )(+- 900,-)

Mijn stelling is: Koop alleen datgene wat je nodig hebt. Dus geen setjes met een dolby digital decoder erbij als deze niet noodzakelijk is.

Persoonlijk wil ik het in 1 keer goed doen (zonder in aparte versterkers & speakers te investeren waardoor ik dan minstens 1500,- kwijt ben)

Mijn 2e keus is de Altec Lansing ADA-885, maar deze heeft weer kleinere achterspeakers dan voorspeakers en dit zou het "evenwicht" niet ten goede komen. Verder komt ie niet in de buurt van de Sirocco... (maar dat zullen ze wel allemaal niet doen in de prijsklasse tot 450,- :) )

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kijk eens op www.terratec.com ofzo.

De 2500 en de 2200 zijn precies gelijk qua speakers en versterkers, alleen heeft de 2500 een decoder.

Koop een Sblive 5.1 met een 2200 en alles werkt prima en het is het goedkoopst (2500 hoeft niet, want op de live5.1 zit al een decoder).

Verschil tussen live en live platinum kan je ook op diezelfde website vinden of in een van de 10.0000 topics die hierover op GoT te vinden zijn.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.