Toon posts:

Andere dns server, maar het lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn dns server veranderen op een pc, maar die pc zit achter een servertje die het internet deelt.
Ik kan hier invullen wat ik wil, maar ik blijf 1 standaar dns name houden. :(, ik moet hem dus op de client veranderen, weet iemand waar dat kan? De server is een win98se bak. Ik gebruik de standaard sharing van win98se. Weet iemand een oplossing?

Kortom:
In irc wil ik ipv van ~user@node12345.a2000.nl
~insoft@node12345.a2000.nl zien.
Maar dat lukt dus niet. (reden zie boven.)

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 14:35
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:40 schreef insoft het volgende:
Ik wil mijn dns server veranderen op een pc, maar die pc zit achter een servertje die het internet deelt.
Ik kan hier invullen wat ik wil, maar ik blijf 1 standaar dns name houden. :(, ik moet hem dus op de client veranderen, weet iemand waar dat kan? De server is een win98se bak. Ik gebruik de standaard sharing van win98se. Weet iemand een oplossing?

Kortom:
In irc wil ik ipv van ~user@node12345.a2000.nl
~insoft@node12345.a2000.nl zien.
Maar dat lukt dus niet. (reden zie boven.)
Heeft niks met DNS te maken, maar met Ident. Windows doet standaard geen ident, dus moet je dit in je IRC client instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 02:25 schreef RedRoon het volgende:

[..]

Heeft niks met DNS te maken, maar met Ident. Windows doet standaard geen ident, dus moet je dit in je IRC client instellen.
Daar ben ik helaas ook al achter gekomen nadat ik heel mijn internet instelling overhoop had gegooit.
Mensen vertelden mij ook over dat ident, maar als ik dat verandere hielp het niet, toen vertelde traag mij ook, dat ik een volledig email adres moest invullen in irc, en toen werkte het wel :).