Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
goud wordt toch te zacht als het warm wordt
Verwijderd
zakt je waterblok zo in elkaar heheOp zaterdag 06 oktober 2001 23:34 schreef Brazza het volgende:
*bzzzzzzt* *knetterrrrr*
Verwijderd
Okee, zal even alle misverstanden hierover uit de wereld helpen d.m.v. mijn BINAS 
Warmtegeleidingscoefficient van:
> Aluminium: 237
> Goud: 318
> Koper: 390
> Zilver: 429
Hoe hoger het getal, hoe beter. Conclusie: ZILVER
Sorry Grrrrrene, but you're mistaken
Warmtegeleidingscoefficient van:
> Aluminium: 237
> Goud: 318
> Koper: 390
> Zilver: 429
Hoe hoger het getal, hoe beter. Conclusie: ZILVER
Sorry Grrrrrene, but you're mistaken
Verwijderd
warmte geleiding:
aluminium 237
goud 318
koper 390
tin 64
ijzer 80,4
zilver 429
de eenheid van de warmte geleidingscoefficient: W/(m*K)
http://titanicmetme.jero.cc/materiaalrekenen.html
http://pub6.ezboard.com/bwaterkoeling
aluminium 237
goud 318
koper 390
tin 64
ijzer 80,4
zilver 429
de eenheid van de warmte geleidingscoefficient: W/(m*K)
http://titanicmetme.jero.cc/materiaalrekenen.html
http://pub6.ezboard.com/bwaterkoeling
Ik ben slim
Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.
JaOp zondag 07 oktober 2001 02:11 schreef Cloontje het volgende:
Ik ben slim
Maar was ook algemeen bekend hoor, behalve bij Grrrrrene dan
Hoewel sommige koelerfabrikanten je graag willen laten geloven dat 't niet zo is. Net als die Zallman Gold bijvoorbeeld
Of heeft dat gouden laagje een andere functie? Zie je steeds vaker.
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
Verwijderd
Ik weet niet hoe warm jouw cpu wordtOp zaterdag 06 oktober 2001 23:34 schreef Brazza het volgende:
Warm genoeg om goud te laten vervormen/smelten.Op zondag 07 oktober 2001 02:24 schreef WoUtoMatiC het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe warm jouw cpu wordt
Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO
mensen weten: goud is duurderOp zondag 07 oktober 2001 02:14 schreef LiquidSilver het volgende:
mensen verwachten: duurder is beter
dus mensen denken: goud is beter
"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman
Verwijderd
Goud heeft dan een lagere warmtegeleidingscoëfficient dan Zilver, het schijnt wel een goede warmte reflector te zijn.
Daarom wordt het toegepast in de ruimtevaart en bijvoorbeeld in het motorhok van de McLaren F1. (niet de formule 1 dus).
Daarom wordt het toegepast in de ruimtevaart en bijvoorbeeld in het motorhok van de McLaren F1. (niet de formule 1 dus).
Verwijderd
Waarom, reageren mensen nog als het antwoord al lang gegeven is? search"vervuiling"(niet altijd) en database belasting.
zilver is beter dan goud ok? Klaar.
zilver is beter dan goud ok? Klaar.
Verwijderd
Ik ben op school net bezig met geleidingen van warmte door stoffen en zilver is het beste daarna koper.
Maar dan heb ik een vraag?
Als je nu koper in zilverchloride gooit en er ontstaat een zilver laagje er overheen gelijd deze dan beter?
Dit is goedkoper dan een blok zilver.
Ik weet wel dat dat beter geleid een blok zilver maar heeft dit zin.
Maar dan heb ik een vraag?
Als je nu koper in zilverchloride gooit en er ontstaat een zilver laagje er overheen gelijd deze dan beter?
Dit is goedkoper dan een blok zilver.
Ik weet wel dat dat beter geleid een blok zilver maar heeft dit zin.
Dit heb jij waarscheinlijk op dat andere topic hier over zilver, (als mensen is de search gebruiken). Daar staat ook (DaBit) dat dat niet mooi glad en duurzaam hecht dus dan heb je er niks aan. Als je je blok dan toch wil behandelen doe dat dan met goud, en dan galvaniseren. Zilver is wel edel maar oxideert toch. Goud niet.
Anti oxidatie. Een koperen koeler is binnen no-time dof door oxidatie. Met een dun laagje goud heb je dat probleem niet.Op zondag 07 oktober 2001 02:14 schreef LiquidSilver het volgende:
[..]
Ja
Maar was ook algemeen bekend hoor, behalve bij Grrrrrene dan
Hoewel sommige koelerfabrikanten je graag willen laten geloven dat 't niet zo is. Net als die Zallman Gold bijvoorbeeld
het voordeel van zilver is dat het goed geleid warmte of elektriciteit. het nadeel van zilver is dat het oxideert (de oxidatie-laag geleid geen warmte of elektriciteit).
het voordeel van goud is dat het niet oxideert. nadeel van goud is dat het minder goed geleid.
bij audio instalaties kombineren ze deze twee metalen, voorbeeld: vergulde plugen/stekkers en zilveren kabels. dit is waarschijnlijk ook de oplossing voor koel elementen
het voordeel van goud is dat het niet oxideert. nadeel van goud is dat het minder goed geleid.
bij audio instalaties kombineren ze deze twee metalen, voorbeeld: vergulde plugen/stekkers en zilveren kabels. dit is waarschijnlijk ook de oplossing voor koel elementen
Het voordeel van zilver als het oxideerd is dat het oxide laagje nog niet eens zo slecht warmte geleid. Maar er gaat niks boven goud. En dat dat niet zo goed geleid is onzin. nog altijd beter als alumium en het laagje is maar micrometers dik. Het geleid waarscheinlijk wel 1000x beter dan as omdat het zo dun is en goed geleid.
Pagina: 1