Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[html] <input> tag rechts alignen

Pagina: 1
Acties:

• Cheater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-11 00:26
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;

Zow... dit is op het moment de code die ik gebruik om een INPUT bijna helemaal rechts krijg van het scherm. (1280x1024) op een pagina.

Dit MOET anders kunnen, want het vreet bytes... :r

PS... het is wel handig, %%% voor als mensen een verkleind browser hebben, of een lagere resolutie mijn pagina bekijken (wat normaal gesproken niet voorkomt op mijn pagina, omdat die resolutie afhankelijk is, en naar een specifieke pagina gaat voor elk soort resolutie)... %%% omdat de INPUT dan niet automatisch naar de volgende regel gaat.

F*CKzooi... ALWEER !!! de topic verkeerd... de 2e keer deze week... ik verdien iets slechts !

tnx... Cheater

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:02
ehm css en dan
code:
1
style="margin-right: 5px;"

terwijl je een div rechts uitlijnt ?

• Cheater
...

• Dennis
code:
1
style="margin-left: 1200px;"

had je ook zelf kunnen vinden...

• Cheater
Iets te vroeg gejuicht... hij werkt niet...
Ik heb dit:

<style="margin-left: 1200px">

en dit:

<style="margin-left: 1200px;">

geprobeerd in een PHP bestand tussen <html><body></body><html> TAGS.

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11 15:37

TheDjasp

het wordt toch niks

Heb je voor de gein al eens getest hoeveel mensen een resolutie van 1280 hebben? Ergo: zit je nu niet gewoon heel erg je tijd te verdoen voor zeg pak hem beet 3 procent van je bezoekers?

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• SWINX
  • Laatst online: 23-07 18:19
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:31 schreef dennisdotcom het volgende:
code:
1
style="margin-left: 1200px;"

had je ook zelf kunnen vinden...
er zijn ook nog mensen met bijv. 800*600 resolutie, dus dat lijkt me niet echt een geweldige oplossing...

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• Dennis
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:32 schreef Cheater het volgende:
Iets te vroeg gejuicht... hij werkt niet...
Ik heb dit:

<style="margin-left: 1200px">

en dit:

<style="margin-left: 1200px;">

geprobeerd in een PHP bestand tussen <html><body></body><html> TAGS.
Dat is ook helemaal fout, je moet het in het <input> ding zetten, dus
code:
1
<input style="blablabla">

Tip: www.w3schools.com/css

• Dennis
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:34 schreef SWINX het volgende:
er zijn ook nog mensen met bijv. 800*600 resolutie, dus dat lijkt me niet echt een geweldige oplossing...
Ehm, ik heb het niet bedacht hoor.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06-12-2022

Hangloozz

{ @$%&# }

als je een beetje handig een tabel in elkaar sleutelt dan krijg je ook wel het gewenste resultaat hoor.
Kan je ook nog procentueel te werk gaan zodat elke resolutie een redelijk beeld krijgt.

Anders kun je nog met een JS de browser afmetingen bepalen en je div voeden met een berekende margin-left/right.

www.jurgroessen.nl

• Cheater
he, he... rustig aan ik begrijp je reactie...

Zoals ik zei: m'n pagina is resolutie afhankelijk van de bezoeker...

Heeft iemand een resolutie van 800x600 dan gaat hij naar een andere pagina waar alle afmetingen weer anders zijn.

Dit om OPTIMAAL gebruik te maken van iemands ruimte op het beeldscherm... Een pagina'tje maken op 640x480 lijkt me niet echt relaxet, om dit in 1600x1200 te kijken... Gewoon omdat er te weinig in de breedte op de pagina staat...

(Lees: geen geflame op alle pagina's die wel een site maken voor lagere resoluties, zoals gathering)

Cheater

• Dennis
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:36 schreef Cheater het volgende:
he, he... rustig aan ik begrijp je reactie...

Zoals ik zei: m'n pagina is resolutie afhankelijk van de bezoeker...

Heeft iemand een resolutie van 800x600 dan gaat hij naar een andere pagina waar alle afmetingen weer anders zijn.

Dit om OPTIMAAL gebruik te maken van iemands ruimte op het beeldscherm... Een pagina'tje maken op 640x480 lijkt me niet echt relaxet, om dit in 1600x1200 te kijken... Gewoon omdat er te weinig in de breedte op de pagina staat...

(Lees: geen geflame op alle pagina's die wel een site maken voor lagere resoluties, zoals gathering)

Cheater
En zoals hangloozz al zegt, maak een javascriptje die je resolutie uitvind en dan met document.write de juiste CSS code neerzet. :)

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Dit om OPTIMAAL gebruik te maken van iemands ruimte op het beeldscherm...
OK.. dit wil ik zien. Ben heel benieuwd hoe je dezelfde (hoeveel) inhoud van een 800x600 pagina op een 1600x1200 scherm laat zien en dan de ruimte OPTIMAAL gaat benutten.

* TheDjasp trekt Jakob uit de kast en gaat rustig zitten wachten.

I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• Cheater
Dat kan... maar m'n hele pagina is berust op de resolutie van de bezoeker... Kleinere resolutie = kleinere afbeeldingen. Grotere resolutie = grotere afbeeldingen.

Zo krijgt iedereen met verschillende resoluties dezelfde (Eigenlijk niet maarja) pagina voorgeschoteld.

Slim hè.... :7

• Dennis
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:40 schreef Cheater het volgende:
Dat kan... maar m'n hele pagina is berust op de resolutie van de bezoeker... Kleinere resolutie = kleinere afbeeldingen. Grotere resolutie = grotere afbeeldingen.

Zo krijgt iedereen met verschillende resoluties dezelfde (Eigenlijk niet maarja) pagina voorgeschoteld.
Hmmmz, klinkt wel als veel werk.
Ik ga gewoon uit van 1 resolutie, wie dat niet heeft heeft pech.
Slim hè.... :7
Nope, zo blijven de 640*480 gebruikers nog op die resolutie draaien.

• Cheater
Pech hebben komt niet voor in mijn beleid !

En van welke resolutie ga jij dan uit?

• Cheater
640x480 ?

Laat ze maar... Who cares...

Als mijn pagina met al z'n inhoud maar op hun beeldschermPJE past. 640x480 = prisma :o

• Dennis
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:44 schreef Cheater het volgende:
Pech hebben komt niet voor in mijn beleid !
Mijn nieuwe site (zie sig.) is gemaakt voor 1024 * 768. De meeste mensen draaien tegenwoordig niet lager. 58% van de internetters kan dus mn site goed zien.

Voor de rest... tja... ik vind dat ze maar eens wat hoger moeten draaien :)

• Cheater
Slechte instelling hoor.

..
..

Maar da's mijn gedachte maar...

..
..

}:O We LOVE WORK

• Cheater
<td valign="bottom">[img]"images/rounding_bottom.gif"[/img]</td>

Dit pluk ik zo even van je site af...

alt="" title="" /

hoezo... onnodig... het default is al ""

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Dat is dus de xhtml waar dennisdotcom zo dol op is :) en ik te lui voor ben om me in te verdiepen, en omdat ik lui ben maak ik dus sites voor 800 x 600 die er goed uitzien op 1024. Enneh.. als je toch van overbodig werk houdt: maak je zeker ook voor elke browser een aparte site.

Ik neem aan dat deze site een projectje is waar je niet voor betaald krijgt, want als ik je baas was had ik je allang op straat geschopt :) in het kader van "Hoe werk ik zo inefficient mogelijk". *grin*

logt nu ook

• Idéfix
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-08-2024

Idéfix

Gewoon een hond

Op zaterdag 06 oktober 2001 23:53 schreef Cheater het volgende:
<td valign="bottom">[img]"images/rounding_bottom.gif"[/img]</td>

Dit pluk ik zo even van je site af...

alt="" title="" /

hoezo... onnodig... het default is al ""
alt="" - http://www.w3.org/TR/html4/struct/objects.html#alternate-text :
Do not specify irrelevant alternate text when including images intended to format a page, for instance, alt="red ball" would be inappropriate for an image that adds a red ball for decorating a heading or paragraph. In such cases, the alternate text should be the empty string (""). Authors are in any case advised to avoid using images to format pages; style sheets should be used instead.

Ik ben zo'n trage, slome geest. Wat was dat voor wonderlijk sperma,
Dat van een paar duizend zaadcellen Ik de snelste ben geweest. - Wilfried Finkers

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
[zucht]

maak nou gewoon eens pagina's met 750px breed, dat is altijd het beste (bijna)

Mensen met hogere res houden dan ruimte over, dat klopt.
Zo zie ik op GoT idd witte balken links en rechts, maar dat vind ik juist prettig want het geeft een rustiger beeld.

probeer dus niet het hele scherm nuttig te gebruiken

• Dennis
Op zondag 07 oktober 2001 10:29 schreef wicher het volgende:
[zucht]

maak nou gewoon eens pagina's met 750px breed, dat is altijd het beste (bijna)

Mensen met hogere res houden dan ruimte over, dat klopt.
Zo zie ik op GoT idd witte balken links en rechts, maar dat vind ik juist prettig want het geeft een rustiger beeld.

probeer dus niet het hele scherm nuttig te gebruiken
Jep idd :)
Had ik eerst ook... is het meest resolutie compliant. :)

• r0bert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-07 02:32
??? Kheb de hele topic gelezen.. maar ik snap het probleem nog steeds nie :) domme ik ..

Is dit niet gewoon goed genoeg ?:
code:
1
<div align="right" style="margin-right: 5%;"><input type="text"></div>

of
code:
1
<div align="right" style="margin-right: 10px;"><input type="text"></div>

of bedoelde je
code:
1
<input type="text" style="text-align: right;">

Volgens mij deze^ niet iig

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op zondag 07 oktober 2001 17:28 schreef r0bert het volgende:
??? Kheb de hele topic gelezen.. maar ik snap het probleem nog steeds nie :) domme ik ..

Is dit niet gewoon goed genoeg ?:
code:
1
<div align="right" style="margin-right: 5%;"><input type="text"></div>

of
code:
1
<div align="right" style="margin-right: 10px;"><input type="text"></div>
dat heb ik idd ook... dat lijkt mij ook de normale oplossing...
maar aangezien respectabele webdevvers die eerder hebben gepost daar niet mee kwamen zal het wel anders zitten, maar zoals altijd ben ik te lui om het hele ding te lezen :z
Pagina: 1