GeForce2 GTS Problemen met Win XP

Pagina: 1
Acties:

• potatox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10-2025

potatox

unz unz unz

Topicstarter
'k heb een Asus V7700 Geforce 2GTS en ik draai windows XP Final en elke keer crasht de zooi!!
Na de installatie van XP crasht de PC al!
Elke keer geeft ie aan dat het probleemn ligt bij: nv4.dll, dit is bij de standaard drivers van XP en ook bij de Detonator XP (21.81)

Verdere info:
AMD Tbird 1.4
EPoX 8K7A
512MB DDR

Wie weet het probleem op te lossen??

--

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:00
Al oudere drivers geprobeerd ?

• potatox

potatox

unz unz unz

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:11 schreef dennisdotcom het volgende:
Al oudere drivers geprobeerd ?
Welke oudere drivers?? Hij installeert automatisch de standaard XP driver voor de ASUS V7700 en na de installatie crasht de PC al!!:(

--

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 23:07

B4tman_DH

To the Bat.....

Raar bij mij werkte het prima.... :)

• potatox

potatox

unz unz unz

Topicstarter
De WinXP installatie verloopt helemaal goed. Als WinXP voor de eerste keer wil starten in dat blouw-achtige scherm met zo'n droog muziekje erachter en zo'n dom rond vaag ding met een "?" erop dan loopt de boel al vast...

Dan restart de PC vanzelf en gaat weer XP laden, nu laad ie winxp wel goed en er staat 2 error schermpjes:
1 van dat er een serieuse error is van iets ?????:S
en 1 van dat de nv4.dll voor een vette error heeft gezorgt :(

--

Verwijderd

Ik heb zelf ook de asus v7700 del met winxp en heb alleen niet de via 4in1 drivers geinstalleerd. En nvmax heb ik verwijderd. Het werkte niet goed. Heb je de laatste built?

• potatox

potatox

unz unz unz

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 00:18 schreef ureal het volgende:
Ik heb zelf ook de asus v7700 del met winxp en heb alleen niet de via 4in1 drivers geinstalleerd. En nvmax heb ik verwijderd. Het werkte niet goed. Heb je de laatste built?
Tuurlijk, ik heb de Corperate Edition (Build 2600)

--

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
misschien iets fout het gegaan bij het kopiëren van die "originele" 2600 versie >:)
heb het al geprbeerd met een andere video kaart ??

Verwijderd

Heb je hem toevallig geoc'ed???

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op zondag 07 oktober 2001 10:29 schreef _PoTaToX_ het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik heb de Corperate Edition (Build 2600)
Misschien verezocht, maar veel mensen is het wel gelukt met dezelfde build. "Koop" :) ;) eens een andere en probeer die eens

Verwijderd

Er zijn denk ik wel veel meer mensen met dit probleem. Het is nu ook al een paar keer gemeld hier. Misschien ook de combinatie mobo en videokaart. Ik heb dezelfde errors met nv4.dll gehad. Op het laatst n4_disp.dll. (op zich hetzelfde alleen deze is van de nieuwere detonators) Een vette bug in xp dus of een flaw in 7700 serie. Maar ja, ik ga ook niet met me gekke gezichtje :+ een bugreport sturen. Ik heb de kaart maar uitgeschakeld en draai nu op vgasafe-mode. Geen lockups nu. Dus op deze manier maar wachten op fixes van asus of microsoft? frustrerend! |:( |:(
Van beide asusjes heb ik nu de nieuwste bios. Hielp ook niet. AGP acceleration uitzetten enzo. Alles al geprobeerd. Nothing. Ik snap ook niet waarom hij in een endless loop komt.

:'(:'(

Verwijderd

Hier niks te klagen over die combinatie..

Blijven proberen, het is echt de moeite waard

Verwijderd

'k heb precies hetzelfde!! Balen man, ik heb het vooral als ik ga oc'en, zonder oc'en niet.

Het zit hem in NV_disp.dll gloof ik.

Verwijderd

Heb t ook, helaas gaat wel weer over met nieuwe drivers

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 23:12 schreef _PoTaToX_ het volgende:

[..]

Welke oudere drivers?? Hij installeert automatisch de standaard XP driver voor de ASUS V7700 en na de installatie crasht de PC al!!:(
Bij mij doet ie het gewoon goed, nergens problemen mee. Echt alles draait hier perfect, alleen jammer dat NFS5 Porsche het niet doet onder XP :( :(

En hij instaleert toch niet voor de Asus V7700 maar voor een gewone Geforce 2 GTS/PRO

Hebbie 21.81 al gebruikt :?

Verwijderd

Op maandag 08 oktober 2001 21:12 schreef jbalk het volgende:

[..]

Bij mij doet ie het gewoon goed, nergens problemen mee. Echt alles draait hier perfect, alleen jammer dat NFS5 Porsche het niet doet onder XP :( :(

En hij instaleert toch niet voor de Asus V7700 maar voor een gewone Geforce 2 GTS/PRO

Hebbie 21.81 al gebruikt :?
alles al. 1550, 2181, 2185 orginele, orginele 14 nogwat van xp zelf. XP roept iets verkeerds aan. Een nieuwe driver van detonator gaat voorlopig ook niet werken zolang ze niet weten wat er verkeerd gaat. Misschien combo mobo video en processor? Wat zijn de specs van gebruikers hier waar deze melding ook bij is?

mijnes: Pentium III 800 op socket 370 asus via apollo pro 133Z chipset. (CUV4X) met de bewuste asus gforce2 gts pure.

Verwijderd

Mijnes:

Zie sig ;)

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
ik heb GeForce3 met Det. 4 21.81
zwaar beulen man dat ding

Verwijderd

ik heb zelfde vid kaart alles werkt perfect hiero

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:12
had hetzelfde probleem (veel BSODs met 21.80).
12.90 Win2K drivers onder XP geinstalleerd en mn systeem is rockstable nu.
Pagina: 1