Toon posts:

Firewall-telenet - belgie hoe kan ik...?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Telenet; Telenet-mensen zeggen that ik geen server kan maken vanwege hun server-diensten door een firewall.
Ze kunnen de firewall niet naar beneden halen voor mij alleen; Ik moet een prog testen en ik moet soms voor host spelen , hoe kan dat
1) kan ICQ helpen ? can mijn adres localiseerd in winipcg werken zonder de firewall
2) kan ik firewall omzeilen en hoe? legaal natuurlijk?

Verwijderd

Bij Telenet zijn bijna alle poorten onder 1024 geblokkeerd. Als je een hogere poort kan instellen bij je server-programma is er geen probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:05 schreef grand.lord.of.chaos het volgende:
Bij Telenet zijn bijna alle poorten onder 1024 geblokkeerd. Als je een hogere poort kan instellen bij je server-programma is er geen probleem.
hoe dan?Ik ben een totale newbie...

Verwijderd

Topicstarter
wat is 1024? kippen? koeien? bites? BF? euro?
Ik weet daar nikske mee
En leg u eens beter uit aub...geef hints

Verwijderd

poort 1 tot 1024 zitten dicht
alle poorten daarboven zijn gewoon open
Als je ergens in je proggies een poort in kan stellen gebruik dan gewoon een hogere poortnummer dan 1024. Dan moet het proggie wat je aan het testen bent aan de andere kant ook wel luisteren op die zelfde poort.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Net zoals je soms op inet een server ziet die je moet linken met http://www.eeenserver.com:1234/

1234 is dan het poortnummer (80 is standaard voor http)

Dit werkt ook bij teleslet

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
ok nu ik dat weet zal ICQ werken met the server of moet ik server terug afstellen op dat nummer? Als ze willen spelen via internet moet ik dan dit nummer doorgeven? Via ICQ, als het gaat of via de chat also die ook gaat?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Op maandag 15 oktober 2001 18:44 schreef DrDoom het volgende:
ok nu ik dat weet zal ICQ werken met the server of moet ik server terug afstellen op that nummer? Als ze willen spelen via internet moet ik dan dit nummer doorgeven? Via ICQ, als het gaat of via de chat also die ook gaat?
Hmm ben je van engelse afkomst ofzo ? ICQ zal gewoon werken. Spellen maken ook gebruik van poorten hoger dan de eerste 1024 poorten. Er zijn lijsten beschikbaar met welke poorten waarvoor zijn. Een webserver kan je niet op de standaard poort draaien. Maar services als IRC, ICQ en spellen zoals bijvoorbeeld Quake en UT kan je zonder problemen spelen.
Een telnet server kan je van poort veranderen. Je draait hem dan op bijvoorbeeld poort 30001 of iets dergelijks. Dit kan ook met een webserver alleen zal die niet snel gevonden worden door de simpele mensch.

Verwijderd

Topicstarter
Ben niet van engelse afkomst;
Weet gewoonweg niet hoe dat werkt ; dat is de eerste keer dat ik het echt gebruik omdat ik het nodig heb op dit moment
Nooit gedacht dat ik ICQ zou gebruiken daarom had ik dat hier bijvermeld...Ik dacht dat dat problemen zou opleveren met een firewall
Op bepaald moment had ik de server getweaked via icq\preferences\user en het andere maar dan werd plots mijn icq disconnected ; ik vraag mij soms waarom af? Ik heb de help op internet gelezen maar spijtig zit dit er niet bij de download; ik wil die zelf lezen :)

Verwijderd

Topicstarter
Primo ik heb de help downgeload so daarvoor heb ik geen hulp nodig
secundo: Hoe kan ik de server herinitilizeren zodanig dat hij mij niet "disconnected"toont?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu dat je ICQ moet afstellen op de normale instelling van ICQ;
Ik heb ook van iemand gehoord dat blijkbaar de telenetinstelling niet kunnen gewijzigd worden omdat door hen persoonlijk ingesteld wordt (de betwiste poorten)
Hoe doen jullie dat dan?
Zit dat dan bij de multiplayerspellen bij of is dat iets dat je moet downloaden? En zo ja, waar?
Pagina: 1