Toon posts:

Wanadoo Cable => ethernetkaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij kunnen sinds kort wanadoo cable krijgen van casema, gaan we ook zeker doen ivm telefoonkosten. Nu zit bij de installatie helaas geen ethernetkaart inbegrepen, die moeten we zelf aanschaffen. Het gaat hierbij om een:

type 10 base-T met RJ45 connector (UTP) :?

Nu heb ik er totaal geen verstand van en snap geen ruk van wat ze hiermee bedoelen. Kan iemand me uitleggen wat dit precies inhoud. Ik heb al begrepen dat deze kaart in de PCI moet en via een UTP kabel verbonden wordt aan de kabelmodem.

ow ja... En waar kan ik die dingen het beste kopen en welke zijn goed, en wat zijn de prijzen ongeveer?

Thanx :)

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19

maontje

better off Playing

Koop gewoon een standaard 10mbit kaartje bij je locale computerboer van ong. 40/50 piek een Realtek voldoet prima.
:)

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
ja is goed, maar toch wil ik ook graag weten wat het allemaal betekend... Snappie? :*

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 22:52 schreef marcnolte het volgende:
Wij kunnen sinds kort wanadoo cable krijgen van casema, gaan we ook zeker doen ivm telefoonkosten. Nu zit bij de installatie helaas geen ethernetkaart inbegrepen, die moeten we zelf aanschaffen. Het gaat hierbij om een:

zoals de voriga al zei zo tussen de 35 en 60 gulden (dat is dan voor een realtek 8139

asl je er meer over wilt weten nouja

type 10 base-T met RJ45 connector (UTP)

10 base-T = 10mbit, de snelheid van de kaart, voor je kablemodem moet deze 10mbit zijn, de realtek 8139 waar ik over praatte is een 10/100mbit kaart en kan dus beide snelheden aan en zal dus geen probleem opleveren, je hebt dus ook 100 base-T en dat is dus 10x zo snel, maar sinds de snelhied van jouw internetverbineding afhankelijk is van je modem/provider/soort verbinding, is 1,25 MB/sec
(dat is de theoretische snelheid je netwerkkaart in bytes, deel 10 maar eens door 8, jeweetwel het 1byte = 8bits verhaal)
genoeg

RJ45 connector (utp)
de soort kabel, utp is een soort telefoonaansluiting alleen breder, over het algemeen wordt deze verbinding tegenwoordig het meest gebruikt, en ik denk ook dat iedere winkel die een netwerkkaart verkoopt je ook aan zo'n kabel kan helpen

er is trouwens ook coax (oudere manier, maximaal 10mbit, aansluiting niet via een hub maar door middel van T-splitters kun je kabels van computer naar computer trekken en deze aan het begin en het einde van de kabelslang met een terminator afsluiten)

je hebt ook nog de extra brede netwerkaansluitingen (gameport stijl) maar die zul je niet vinden in de normale computerwinkel :)

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 22:52 schreef marcnolte het volgende:

Nu heb ik er totaal geen verstand van en snap geen ruk van wat ze hiermee bedoelen. Kan iemand me uitleggen wat dit precies inhoud. Ik heb al begrepen dat deze kaart in de PCI moet en via een UTP kabel verbonden wordt aan de kabelmodem.

ow ja... En waar kan ik die dingen het beste kopen en welke zijn goed, en wat zijn de prijzen ongeveer?

Thanx :)
Gewoon een realtek van een geeltje kopen :)

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt dat wou ik weten. Maareh... Ik heb ook gelezen over dat een ethernetkaart hetzelfde zou zijn als een netwerkkaart, klopt dit of heb ik het verkeerd begrepen?

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 17:41 schreef marcnolte het volgende:
oke, bedankt dat wou ik weten. Maareh... Ik heb ook gelezen over dat een ethernetkaart hetzelfde zou zijn als een netwerkkaart, klopt dit of heb ik het verkeerd begrepen?
Ik lach je vierkant uit!
!

Is hetzelfde ja.
En je kan mijn ISA netwerkkaartje overkopen als je wil..

Verwijderd

Topicstarter
ok, domme vragen bestaan niet. Dus stfu... had het al wel begrepen maar wilde het zeker weten. Ow ja, Vo0 ===> FUF ME :P

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 18:03 schreef marcnolte het volgende:
ok, domme vragen bestaan niet. Dus stfu... had het al wel begrepen maar wilde het zeker weten. Ow ja, Vo0 ===> FUF ME :P
Domme vragen bestaan wel degelijk!

En stfu
Pagina: 1