Toon posts:

vervelend klinkende speakerset tweaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb na aanleiding van deze revieuw de speakerset gekocht, maar vind hem niet zo super klinken als hij daar beschreven word. Ik heb met een proggie getest of hij wel alle frequenties weer geeft en dat is gelukkig zo. Van 51 hz tot 800 hz doet de sub het en vanaf 140 tot 16K doen de satalieten het wel redelijk. Zou ik hier nog met een bepaald programmatjes fantastisch geluid uit kunnen halen of heb ik echt een andere speakerset nodig?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:25
800Hz? is dat niet een beetje hoog voor een sub?

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Hoe krijgt iemand zoveel taalfouten in 1 stukje ?!

Verwijderd

De pagina kan niet weergegeven worden.
de link is volgens mij vrij dood op dit moment...

en wat maken die spelfouten nou uit? Moeten ze maar een spelling checker in die forums inbouwen! :P

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 23:26 schreef IceFlame het volgende:
en wat maken die spelfouten nou uit? Moeten ze maar een spelling checker in die forums inbouwen! :P
Tuurlijk kun je het berichtje ook mEt spelfouten begrijpen...
Valt me gewoon op dat er waanzinnig slecht nederlands wordt geschreven hier......
Da's toch eigenlijk triest ?!

Maar goed, ik zal erover ophouden...

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Die link doet het niet omdat er 2 keer http:// in staat... haal er 1 weg, opgelost :)

Slecht klinkende speakers kan je meestal niet er veel beter maken. Je kan wel aan de gang gaan met equalizers, dat is eigenlijk het enige wat zou kunnen helpen. Maar daar krijg je echt geen beter stereobeeld van, of minder hoog uit je subwoofer. En je kan natuurlijk ook gaan spelen met de opstelling, dat wil ook wel eens helpen. Maar uit slecht klinkende speakers krijg je nooit een mooi geluid... goed dat ik dat weet trouwens, ik was ook geinteresseerd in die set... toch maar ff doorsparen voor een Klipsch :)

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

800Hz? is dat niet een beetje hoog voor een sub?
Inderdaad
80 tot max 120Hz in beter. Daarboven is troep voor een sub en dan krijg je snel vervorming als je het een beetje hard zet.

• P5ycho
  • Laatst online: 00:25
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:46 schreef dedon het volgende:

[..]

Inderdaad
80 tot max 120Hz in beter. Daarboven is troep voor een sub en dan krijg je snel vervorming als je het een beetje hard zet.
die vraag was retorisch bedoeld :}

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Topicstarter
ja de sub komt echt tot 800hz.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 07 oktober 2001 12:09 schreef boriz het volgende:
ja de sub komt echt tot 800hz.
No offence, maar er was al is eerder langs gekomen dat deze set bagger is. Ik denk dat er dus weinig aan te doen valt. Jezus, kom op man...zit geen eens een scheidingsfilter in !!

Kan je hem niet inruilen ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-07 17:33

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Als er geen scheidingsfilter inzit,

waarom haal je er dan niet even een bij conrad :?
25,- ofzo

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

• Jag
  • Laatst online: 22:09

Jag

Mijn GoT, die review op Hardwareinfo ja :P.

Ik vond die speakerset trouwens zeker niet goed, maar ook niet beroerder dan de andere setjes die ik in die review testte.

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 23:31 schreef mistered het volgende:

[..]

Valt me gewoon op dat er waanzinnig slecht nederlands wordt geschreven hier......

Nederlands met een hoofd letter graag, als we toch gaan mieren....

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 23:31 schreef mistered het volgende:

[..]

Dan vind ik ook dat je Natuurlijk moet schrijven in plaats van Tuurlijk, om maar even te zeiken.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op zondag 07 oktober 2001 20:01 schreef BananeKoning het volgende:

[..]

Dan vind ik ook dat je Natuurlijk moet schrijven in plaats van Tuurlijk, om maar even te zeiken.
Verder vind ik dat natuurlijk zonder hoofdletter geschreven dient te worden. :+ (9 voor Nederlands op eindexamen HAVO :P )
Pagina: 1