[Mandrake] XFdrake werkt niet....

Pagina: 1
Acties:

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hoi,

ik heb net Mandrake 8.1 geinstalleerd op een systeem met een Diamond Stealth 2000 en een Brilliance 107 monitor.
Alleen Mandrake heeft de kaart herkent als een generic S3 Virge en een Philips 107B monitor.

Wat ik ook probeer met XFdrake, hoevaak ik ook XFdrake vertel dat ik een Stealth 2000 en een Brilliance 107 heb, de /etc/X11/XF86Config wordt niet veranderd.... En als de XFdrake opnieuw opstart, na de wijzigingen te hebben doorgevoerd, meldt XFdrake weer 'keurig' de generic S3Virge en de verkeerde monitor...

Het probleem is dat ik met deze foutieve instellingen niet de juiste refresh rate krijg bij 1280 x 1024.

Ook kan het zijn dat de performance van de generic S3Virge drivers minder is dan die van de Stealth 2000 drivers.

Weet iemand hoe ik dit XFdrake probleem kan verhelpen?

(Handmatig de XF86Config aanpassen heb ik al aan gedacht, maar ik weet niet wat ik dan moet invullen... XFree heb ik ook al geprobeerd, maar geeft vage foutmeldigen, en vraagt heel veel info die ik niet heb...)

Verwijderd

Hier staan wat tips. Er is een -expert optie voor XFdrake blijkbaar. Probeer handmatig, mocht dat niet werken.

Verwijderd

Wat voor chipset heeft die diamond kaart?
Als hij een S3 chipset heeft lijkt het me vrij logisch dat hij een S3 driver instelt.
Kijk eens met: cat /proc/pci

Als het inderdaad een S3 kaart is, kan het een optie zijn om XFree 3 te draaien ipv XFree 4.
In principe heeft deze nog betere ondersteuning voor de S3 kaart. Kan de moeite waard zijn om even te proberen.