Toon posts:

Abit TH7II piep piep piep...

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een PIV 1.7 Ghz op een Abit TH7II + 2 * 128 RIMM. Wanneer ik de computer aanzet begint ie te piepen. Wanneer ik hem dan afzet (switch aan stroomblok overhalen) en dan terug opzet blijft dit probleem, pas na 2-4 keer dit te doen start hij normaal op.
Het rare is wanneer hij eenmaal goed opgestart is en ik hem afsluit en terug opstart doet hij dit niet.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, alvast bedankt.

Oh ja, het LEDje waar normaal informatie opkomt over het opstarten (BIOS doorlopen,...) blijft op "00" staan.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

alles nog eens goed aandrukken :)
je ide kabels,je geheugen,videokaart :?
en ff kijken of alles goed staat in je bios :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb echt al alles geprobeerd...
met die DIP-Switches al zitten klooien maar niets werkt.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

volgens mij is je geheugen niet al te best :?
heb je hier nog garantie op :?

Verwijderd

Topicstarter
hmm is 2 weken oud :) en ik denk dat dit goed werkt.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

staat er niks in de manual van je mobo over het piepen :?

Verwijderd

Topicstarter
ik kan er toch niets over vinden...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

lees dit eens :?
lijkt op dat van jou :(
alleen het is geen bios voor jouw mobo :(
maar er is wel een nieuwe bios voor je mobo :)
http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-th7.htm

Verwijderd

Dat het LEDje op "00" staat, dan is er niks mis met je geheugen of videokaart ofzo, want dan staat het daar wel.

Dit had mijn broer ook, hij had dus die 4-Pins ATX 12-Volt stekker niet. Die MOET je dus hebben. Als het dus op "00" blijft staan dan is er dus iets fout met de voeding/aansluiting van de voeding.

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
misschien probleem met hardeschifj? heb net ook zoiets zitten lezen

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Wat voor vga kaart heb je er in zitten..
Klinkt als Agp power probleem.

Verwijderd

pieeeeep- piep - piepiep (jaja, duidelijke omschrijving) is de standaardcode dat er iets niet goed is met videokaart.

Kunnen volgens mij deze dingen aan de hand zijn:
- Grafische kaart zit niet goed aangedrukt (bij jou waarschijlijk wel anders krijg je helemaal geen beeld)
- Je hebt het probleem dat je grafische kaart niet goed werkt (extra pinnetje op in AGP slot ofzo?)
- Te weinig stroomtoevoer voor AGP poort. (op elke p4 zit een extra vierkante powersupply, op de asus p4b kun je dit ook oplossen door een hdd-voeding naast je standaard ATX voeding te proppen. Als je dus geen vierkante voedingstekker bij je voeding hebt zitten zou ik een PIV voeding aanschaffen.

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

koeler connector aansluiten op fan 2 dat is de cpu connector niet fan 1 ja heel raar van abit

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie reacties maar in feite ben ik der nog niet uit.

Het lijkt me geen probleem met voeding want ik heb een PIV voeding (inclusief het "speciale vierkante stekkertje). Het rare is éénmaal ie goed opgestart is, dan gaat ie goed, verder heb ik helemaal GEEN problemen.

Maar ik denk dat het aan een IDE-Device ligt, met name aan de CD-ROM, want als die precies aan het zoeken is tijdens de boot, dan ben ik er zeker van dat ik piepen te horen krijg en als hij op z'n volle snelheid is dan gaat het wel. Dit kan natuurlijk daar een gevolg van zijn.

Maar het blijft moeilijk om te testen, want zoals ik al gezegt heb, éénmaal hij goed opgestart is, moet ik zeker 2 uur wachten om het probleem weer uit te lokken. Dus als ik bv NU hem afzet en ik trek bv de CD-Rom uit dan zal ie wel opstarten.

Verwijderd

Kijk es in je mobo boekje, daar staat wel een stukje over piepjes.. en bij iedere combinatie een oorzaak.

piep piep piep is bij mij geheugen probleem.

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 19:36
volgens mij is:
*piep**piep**piep* een geheugen probleem zoals hier boven.
maar is *piep**piep**pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep* een videokaart probleem.
Maar kijk anders gewoon ff op de site van abit of je handleiding das wel zo makkelijk :)

GrTz Uhmmie

Currently playing: MTG Arena (PC)

Verwijderd

Topicstarter
En wat bedoelen jullie nu met geheugen probleem.
ALS er een probleem is DAN zou ik dat toch gewoon merken in Windows. Maar éénmaal hij goed opgestart is dan gaat alles perfect. Als het geheugen brak zou zijn dan zou ik toch gewoon helemaal niet kunnen opstarten :?

Verwijderd

Abit probleem. Heb ik ook met mijn Kt7 en er zijn al meerdere posts over geweest. Sommige videokaarten werken niet helemaal goed op een Abit ik denk dat dat bij jou ook een probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 13:41 schreef CB het volgende:
...Sommige videokaarten werken niet helemaal goed op een Abit...
Ik heb een Creative GeForce 2 GTS. Is toch heel raar allemaal, kheb nu de bios geflasht naar de nieuwste versie. Kzal morgen nog eens zien of dat ie weer piept.

Verwijderd

Ik heb een Asus7700 en dat is regelmatig piepen bij het opstarten, dan verander je wat, gaat het een paar dagen goed en dan is het weer peeeeeeeeeeeeeeeeep peep peep.
Blijkt dat mijn Asus niet lekker werkt met de ABit kt7, (terwijl er zat mensen zijn bij wie het wel goed werkt)

• r.schifferling
  • Laatst online: 28-09-2025
Ik heb het zelfde probleem, alles geprobeerd maar het piepen blijft.
is knap vervelend weet niet meer waar ik het in moet zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
F*ck nu blijft ie nog piepen.
Aan wat kan dat nu liggen.
Als jullie een oplossing hebben verwittig mij dan op bartcrets@tiscalinet.be

Verwijderd

Er is volgens mij geen oplossing, het heeft iets met de stroomtoevoer naar de AGP-poort te maken, soms gaat het goed, en boot ie direct goed, maar vaak ook niet. Heel misschien dat een 400Watt voeding werkt, maar dat betwijfel ik, daar een 300Watt meer dan voldoende moet zijn.

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 15:25

Allanon

appearance is overrated

Is al opgemerkt maar ik had percies hetzelfde, en dat bleek aan de fanconnectors te liggen; (alles werkte, geen foutmeldingen op mobolichjesen PIEP PIEP PIEP enz.)
Na 2 uur schelden de proc.fan.connector op fan2 gezet en alles ok

• raw meat
  • Niet online

raw meat

blij dat ik toch niet helemaal nutteloos aan het posten ben ;) ik dacht al dat iedereen er overheen las joh

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Topicstarter
Maar CPU-Fan is aangesloten op "FAN 2" en FUCKING rare is dat hij opstart als ik lang genoeg probeer.

• r.schifferling
  • Laatst online: 28-09-2025
ik heb alles diverse malen opnieuw geinstaleerd maar de piepjes blijven.
ik heb nu dat rotding maar opgezocht op mijn bord en onklaar gemaakt, kan aleen nu mijn pc speaker niet meer aansluiten want dan gaat dat piepen net een zieken auto sirene maar dan met piep geluiden.
weet niemand een oplossing?
bij Abit kan ik ook niets er over vinden

Verwijderd

Topicstarter
Bij mij blijft het FUCKING probleem verderduren....
Ik heb de videokaart al eens vervangen, maar werkt niet...
Dit is echt heeeeel irritant... :r

• raw meat
  • Niet online

raw meat

zou je niet eens terug gaan met dat bord?

Oh ja joh!!!

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

idd kan je moederbord kapot zijn, maar dan heb je last van vage crashes als je niks doet meestal. Als je geheugen brak is dan moet je even een memory test downloaden, weet je het zeker. Maar het kan best je voeding zijn die te weinig stroom levert, want niet alle voedingen waar P4 op staat zijn even goed.

MechWarrior || Monsters Game

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Misschien krijgt de CPU fan in het begin wat te weinig RPM's... Denkt het mobo *HO, CPU fan defect! UIT JIJ!* en piept er vrolijk op los.

Check dat die fan niet in onbalans loopt. Dan maakt ie tijdens et starten ook best een herrie dus dat hoor je. Is dit 't probleem -> vervang fan.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Als je code "00" heb kan het zijn dat je processor slecht contact maakt. Heb ik zelf ook gehad, processor er opnieuw in gedaan en het probleem was weg.

• Kadance074
  • Laatst online: 09-02 18:21
Ik heb ook wat problemen gehad met de Abit TH7-II, nadat ik de firmware (19 juli 2001) heb geflashed, loopt hij als een zonnetje

Intel Core 2 Quad Q9550 @ 3.20GHz, Gigabyte GA-EP35-DS4, 4GB OCZ PC2-6400 (4-4-4-15), 600 Watt ZM600-HP, Scythe Mugen 2, Sapphire HD5770, 120GB Intel 510 SSD.

• Rogier
  • Laatst online: 12-08 22:07
ik heb bijna hetzelfde systeem alleen 512 ipv 256 MD RDRAM, dat gepiep kreeg ik alleen wanneer ik de kloksnelheid in het bios menuutje had veranderd. Kijk hier eens even..misschien zit het daar, misschien ook niet... :?

Verwijderd

misschien een hele domme vraag, maar heb je die meegeleverde c-rimm wel eringezet, anders blijft ie nml ook hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Weer thanx voor alle replies.
Wat ik nog eens ga proberen:

1) Ander geheugen er in doen Infinion ipv Siemens
2) Fan er eens afhalen + processor er eens terug insteken

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem totdat ik de 2 x 128 MB Rdram in de twee andere banken heb gezet. Toen was het probleem over. Ik heb de nadere banken niet meer geprobeerd.

Verwijderd

zitten je c-rimm modules er wel in? ik had het zelfde als ik de c-rimm modules er niet in had...

• CobraX
  • Laatst online: 28-06 17:33
Zeg ik heb een domme vraag :D
Ik heb een Abit TH7II-Raid en ik ga m'n cpu binnenkort krijgen. Nu in die doos zitten 2 fake RDRAM latjes (dus zonder geheugenchips op). Ik weet nu wel dat je RDRAM per 2 moet steken, maar moeten alle 4 sloten gevuld zijn? Dus bv in mijn geval 2 * 128 MB Samsung RDRAM PC800 + 2 x fake RDRAM latjes of volstaat het om enkel 2 * 128 MB Samsung RDRAM erin te stoppen?

MOD: owla ik had pagina 2 nog niet gelezen toen ik dit postte, dus die 2 fake latjes zullen er ook wel in moeten zeker.
Pagina: 1