Toon posts:

snelle videokaart met goede 2D specs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik ben op zoek naar een kaart die op 2D gebied goed is (scherp en rustig beeld). Ook moet die geschikt zijn om af en toe een spelletje te spelen.

Ik zat te denken aan de MSI StarForce 64 (een GF2Pro), maar heeft deze kaart een beetje goeie 2D-filters?

Iemand suggesties of opmerkingen??

Ohja, de machine waarin die kaart moet gaan werken word een KT266A met AMD TB 1400 (of een AMD XP1800+) met minstends 512MB DDR

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
goed beeld en dan ook een gforce2? mm ik had tot gisteren een 19inc monitor en gforce2mx van asus (v7100) draaien, het beeld is allebehalve stil en rustig, in 2d is het een hoop ellende (1280x1024 is mijn standaard resolutie)

heb nu een lcd panel, en straks een matrox g550 (volgende week) die is op 2d gebied gewoon top! (3d wel wat minder, maar goed genoeg voor af en toe een spelletje)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Voodoo 5 5500 als je hem nog kunt vinden of een Ati Radeon. Als je kwaliteit wilt in zijn algemeen en in 2D in het bijzonder, is een Geforce geen optie.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

wat zwelgje al zegt :)
een matrox :)
hoewel de radeon ook een goed 2d beeld geeft heb ik me laten vertellen :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik ben geen gamefreak, en speel zeg maar 1 keer per maand een keer een spelletje, en dan voornamelijk race en shootergames.

Voorderest van alle tijd die ik achter m'n pc zit (minstends 6 uur per dag) zit ik te programmeren, te chatten en te internetten.

Maar ik wil dan wel dat die ene keer per maand DAT ik een spelletje speelt dat ik wel een beetje vloeiend beeld heb. Nu hebben een paar mensen me een ATI-chipset aangeraden, alleen ik heb vroeger een ATI-kaart gehad en daar liepen spelletjes niet echt vloeiend in. Zijn die ATI-chips tegewoordig wel een beetje snel, zoja, met welke NVidea zijn ze te vergelijken?

Oh ja, ook nog belangrijk, ik wil er af een toe ook nog een DivX'je of een DVD'tje mee afspelen

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:40
ati radeon geen twijfel over mogelijk...

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ik denk toch dat voor wat jij wilt het beste een matrox g550 is :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:49 schreef chucky666 het volgende:
ik denk toch dat voor wat jij wilt het beste een matrox g550 is :)
Jep, heb ik over nagedacht, maar valt daar ook een beetje goed mee te gamen en gaat DVD'tjes afspelen een beetje met die matrox?

Verwijderd

wacht ff nog een paar weekjes en dan kun je een ATi Radeon R8500 kopen:

Radeon beeldkwaliteit, ongeveer even goed als Matrox dus
400MHz RAMDAC
Dual Display: hydravision
en sneller dan een GF3(Ti)
prijs rond de 7/800 gulden

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 22:22 schreef -THaVinNY- het volgende:
wacht ff nog een paar weekjes en dan kun je een ATi Radeon R8500 kopen:

Radeon beeldkwaliteit, ongeveer even goed als Matrox dus
400MHz RAMDAC
Dual Display: hydravision
en sneller dan een GF3(Ti)
prijs rond de 7/800 gulden
Lijkt me idd een supermooie kaart, ik vind 700 piek alleen wel een beetje teveel voor een videokaart, mag MAX. iets van 400 tot 500 piek zijn

• Overspeed
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 13:27
Op zaterdag 06 oktober 2001 22:26 schreef super-simon het volgende:

[..]

Lijkt me idd een supermooie kaart, ik vind 700 piek alleen wel een beetje teveel voor een videokaart, mag MAX. iets van 400 tot 500 piek zijn
ATI Radeon 7500 dan? Ik weet eigenlijk niet hoeveel die precies gaat kosten, maar iig een stuk minder dan de Radeon 8500.

Er is in Nederland niets beter beveiligd dan de snelwegen m.b.v. mobiele flitsteams, flitspalen, (on)opvallende surveillance-auto's, etc. Als er in mijn huis wordt ingebroken, dan kan ik beter de A2 oprennen dan 112 bellen.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 06 oktober 2001 22:19 schreef super-simon het volgende:

[..]

Jep, heb ik over nagedacht, maar valt daar ook een beetje goed mee te gamen en gaat DVD'tjes afspelen een beetje met die matrox?
dvd'tjes afspelen gaat heel goed met de matrox :)
en je kan er ook goed spelletjes mee spelen hoor, alleen het is natuurlijk niet supper snel :)

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 13:46
Hercules 3d prophet 4000Xt perfect beeld

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Kyro II kaart, goed in games erg goede 2D en niet al te duur. Dus de Herc. Prophet 4500 oid

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Deze Matrox G200 / Geforce2MX gebruiker raad als goede 2D kaart met 3D snelheid de Radeon 8500 aan...

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:14

MartNL

Dit lijkt me toch erg duidelijk!
Ati radeon loopt als een trein en een erg scherp beeld.

Verwijderd

Ati radeon 8500/7500 hebben net als alle ati's goede dvd-weergave dankzij cosine "nog wat"
Geen aparte dvd kaart om goede kwaliteit te krijgen en lage processorbelasting .
Neem de radeon 7500 zou ik zeggen......
Is de "oude radeon" met hydravision, zodat je ook je tv en een 2de monitor(met DVI voor LCD)kunt aansluiten. Werkt beter dan de twinview van nvidia....
Op zaterdag 06 oktober 2001 22:31 schreef chucky666 het volgende:

[..]

dvd'tjes afspelen gaat heel goed met de matrox :)
en je kan er ook goed spelletjes mee spelen hoor, alleen het is natuurlijk niet supper snel :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Voodoo 5 5500 AGP!

299,-

games gaan perfect! (vergelijkbaar met GF2GTS)
2D is ook uitstekend!

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1