Toon posts:

Groot Novell 4.x probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een groot probleem met een Novell 4.x server.
Ik heb via een workstation Mcafee virusscan op de server geinstalleerd. Nadat ik dit gedaan had begon het probleem. Ik kreeg heel veel meldingen dat er bestand(en) corrupt waren. Dit bleef maar door gaan (BEEP BEEP). Het is net of alles alleen lezen is geworden. Want je kunt ook niets verwijderen of kopieeren.
Het grootste probleem is de data. Deze is ook niet meer brijkbaar doordat je er niks meer mee kunt doen (kopieeren, starten).
Wat kan ik hier aan doen??
Ik heb geen Backup (heel stom, maar ja)

Thx

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
je zou kunnen proberen de netschield NLM te unloaden

kijken wat ie dan doet

welke versie van novell 4.x heb je draaien? welke support pack? en welke versie van mcafee? mischien is het wel een bekend probleem bij nai (network associates)

A wise man's life is based around fuck you

• Hugo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:53
mmm. geen back-up en dan netshield installen?? |:(

zoek effe op de NAI site hoe je de install ongedaan kan maken.. ik hoop voor je dat er een oplossing is..

Is het een Server van Werk of gewoon thuis? Als het van je werk is zou ik gauw op monsterboard een baan gaan zoeken want je baas zal er dan niet zo heel blij mee zijn.. in dat geval hoop ik echt voor je dat er een oplossing voor is...

Maar ik denk dat dit gewoon een thuis situatie zal betreffen.. het blijft erg maar een stuk minder..

veel suc6

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

Verwijderd

Topicstarter
1 probleem.... het is van de zaak!!

• Hugo
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:22 schreef Markiedam het volgende:
1 probleem.... het is van de zaak!!
Oeps... ik zal wel effe voor je mee zoeken.. beloof niks..zou toch zonde zijn als een mede-tweaker zijn baan verliest...

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear || My F1 website The Paddock Crew

• Zwelgje
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:24 schreef WorkForce2 het volgende:

[..]

Oeps... ik zal wel effe voor je mee zoeken.. beloof niks..zou toch zonde zijn als een mede-tweaker zijn baan verliest...
ik zoek wel ff mee voor een nieuwe baan :)
of een oplossing voor je probleem...

beetje meer info over het os en versie van netshield graag, anders wordt het moeilijk zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Netshield versie 4.5

En Novell 4.11

• Hugo
mmm heb de logingegevens van mijn werk niet.. (nee ik vraag er ook niet om) draai je de laatste sp al??

• The Gamblers
  • Laatst online: 22:43
Ik meen mij te herinneren dat je bepaalde nlm's moet laden voordat je Netshield start. Kan het alleen niet voor je nakijken aangezien ik alleen Nw 5.1 servers beheer.

Console Guy

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:28 schreef WorkForce2 het volgende:
mmm heb de logingegevens van mijn werk niet.. (nee ik vraag er ook niet om) draai je de laatste sp al??
Ik heb niet de laatste SP... maar die kan ik nu ook niet meer installeren.. Niets wil meer.
Hij geeft haast direct aan dat iets corrupt is

• Zwelgje
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:28 schreef Markiedam het volgende:
Netshield versie 4.5

En Novell 4.11
inderdaad wel support pack voor je netware 4.11 server? sp9 is geloof ik actueel,

ff de autoexec.ncf editen (Staat in system dir.) daar netshield.nlm uithalen

server restarten en kijken of het dan helpt..
zo niet dan unmounten, en vrepair uitvoeren... mischien wel eerst ff een backup maken alvorens je vrepair draait,

en zorg voor veel koffie (sterke drank mag ook) want het kan best een paar uur duren al naar gelang de hoeveelheid data.

• Hugo
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:32 schreef zwelgje2 het volgende:

[..]

inderdaad wel support pack voor je netware 4.11 server? sp9 is geloof ik actueel,

ff de autoexec.ncf editen (Staat in system dir.) daar netshield.nlm uithalen

server restarten en kijken of het dan helpt..
zo niet dan unmounten, en vrepair uitvoeren... mischien wel eerst ff een backup maken alvorens je vrepair draait,

en zorg voor veel koffie (sterke drank mag ook) want het kan best een paar uur duren al naar gelang de hoeveelheid data.
Dat kan inderdaad helpen...

Volgens mij staat er vast ook wel wat nuttigs in dit pdfje

• Hugo
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:35 schreef WorkForce2 het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad helpen...

Volgens mij staat er vast ook wel wat nuttigs in dit pdfje
Pagina 45 staat uninstall beschreven.. maar of dit ook bij jou nog werkt??
Removing the NetShield Program
To remove the NetShield program from your network, you must remove the
Anti-Virus Console, and remove the installation directory from each
NetShield server.
To remove the Anti-Virus Console, follow these steps:
1. Select Programs from the Start menu, then select McAfee NetShield for
NetWare.
2. Select Uninstall McAfee Netshield for NetWare from the submenu.
To remove the installation directories from each server, follow these steps:
1. Unload the currently loaded NLM.
2. Log on to each NetShield server and delete the McAfee folder.
Š NOTE: Alternatively, you can use Windows Explorer to locate and
delete the folder, or use the DELTREE command at the DOS prompt.
3. If you added the command NETSHLD to your AUTOEXEC.NCF file,
delete that line from the file, or add REM at the beginning of the line.
4. Delete NETSHLD.NCF from the volume SYS:System directory.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet zijn dat heel veel Alleen Lezen is geworden op 1 of andere manier?? Daar lijkt het verdacht veel op

• Zwelgje
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:48 schreef Markiedam het volgende:
Kan het niet zijn dat heel veel Alleen Lezen is geworden op 1 of andere manier?? Daar lijkt het verdacht veel op
dat kun je makkelijk bekijken, met de utility filer.exe of met rights.exe

of als je een novell client hebt geinstalleerd (niet die van ms) kun je ook rechten toekennen, vanaf de windows verkenner

Verwijderd

Volgens mij moet je inderdaad Vrepair draaien want het klinkt alsof er wat bestanden beschadigd zijn. Maar dan moet je de boel eerst unmounten geloof ik. Draai anders eerst m.b.v. rconsole eens dsrepair. Misschien dat er dan wat crosslinked files naar boven komen. En Netshield kun je heel simpel uitzetten door in rconsole daar naartoe te gaan en ik geloof op F10 te drukken, dan stopt netshield en kun je de nlm's verwijderen.

• Zwelgje
Op zondag 07 oktober 2001 00:25 schreef MrMenor het volgende:
Volgens mij moet je inderdaad Vrepair draaien want het klinkt alsof er wat bestanden beschadigd zijn. Maar dan moet je de boel eerst unmounten geloof ik. Draai anders eerst m.b.v. rconsole eens dsrepair. Misschien dat er dan wat crosslinked files naar boven komen. En Netshield kun je heel simpel uitzetten door in rconsole daar naartoe te gaan en ik geloof op F10 te drukken, dan stopt netshield en kun je de nlm's verwijderen.
dsrepair wordt niet gebruikt om filesystems mee te checken, deze tool is alleen voor directory services, en aangezien hij maar 1 server heeft zullen er wel niet veel problemen naar voren komen,

voor vrepair moet je je volume inderdaad umounten, en vergeet ook niet de CORRECTE vrepair te draaien, diegene die ook long file names ondersteund.. anders heb je ineens geen lange bestandsnamen meer op je volume staan..

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

In uiterste nood kun je met Captain Nemo misschien nog iets doen.
Hiermee kun je NFS onder DOS benaderen. Eventueel als het echt nodig is heb ik nog wel ergens de trial liggen, want het pakket bestaat niet meer.
Verder zou je kunnen proberen wat er gebeurt als je idd netsield ontlaat.

In het uitersye geval bouw je heel vlug een nieuwe server op dmv een ander PC, en hang je NA volledige installatie die andere schijf erin.
Dit gaat wel veel errors geven, maar mischien dat je dannog wel bij de data kunt koment.
Indien de data NIET op het SYS volume van je rotte server staat is het iets makkelijker.
Haal eerst het commando MOUNT ALL uit de AUTOEXEC.NCF (anders willie ook de SYS van de 2e schijf mounten en 2* SYS kannie).
Daarna geef je een mount op het juiste volume.
Suc6!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1