Toon posts:

3 jaar lang niet eten

Pagina: 1
Acties:
  • 1.494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bij kopspijkers was een man die beweert al 3 jaar lang niet gegeten te hebben. Hij drinkt natuurlijk nog wel (hij noemde thee en koffie). Verder gaf hij aan dat hij soms nog wel een klein beetje ontlasting heeft, maar naar eigen zeggen kwam dit doordat 'zijn darmen af en toe vernieuwd moeten worden'. Hij snapt het zelf ook niet en zegt dat hij 'gevoed wordt', maar hij weet niet door wie of wat. Wat denken jullie dat hier aan de hand is?

Een dokter heeft al aangedragen dat de man een gespleten persoonlijkheid zou kunnen hebben en zonder dat hij het zelf weet misschien 's nachts wel stikum de koelkast plundert. Diezelfde dokter zei dat het medisch gezien onmogelijk is om 60 dagen zonder eten te overleven.

Zijn er hier mensen die theorieën hebben over hoe het kan dat deze man nog steeds in leven is?

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Geen idee... Ik heb net ook met pure verbazing naar Kopspijkers gekeken. Mijns inziens is het vol-le-dig on-mo-ge-lijk.

Maar wat het dan wel is, geen idee. Gespleten persoonlijkheid zou kunnen, maar dan zou hij normale ontlasting hebben, en dat heeft hij dus niet.

Weird. Definitely.

Die Australische auteur die dat boek geschreven had waar die vent het idee uit kreeg heeft trouwens 7 jaar niet gegeten...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Shaddeh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-08-2024
hij heeft geoon wat eten in een blender met water of iets anders drinkbaars gogooit en dan word het drinkbaar. Dus als hij dat drinkt dan krijgt hij toch alle voedingsstoffen binnen en kan hij het overleven :)

• moppie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-07 20:23

moppie

Landgraaf Team

Volgens alles noemt men dit Breathairianisme.

Zie ook http://www.spiritplaza.com/infotheek/breathairianisme.html

Werk maakt meer kapot dan drank kan goedmaken. http://tweakers.net/gallery/sys/18548

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op zaterdag 06 oktober 2001 21:06 schreef Shaddeh het volgende:
hij heeft geoon wat eten in een blender met water of iets anders drinkbaars gogooit en dan word het drinkbaar. Dus als hij dat drinkt dan krijgt hij toch alle voedingsstoffen binnen en kan hij het overleven :)
Als je tijdens de uitzending opgelet had, had je geweten dat hij dat dus ook niet doet. Hij drinkt gewoon zoals ieder ander. Een beetje koffie, thee en water. Niets bijzonders.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Verwijderd

Argh, breatharianisme, de zoveelste New Age hoax van mensen die beweren iets bovennatuurlijks te kunnen. Heeft dat niet al genoeg slachtoffers gekost? Het ziet er toch echt uit alsof alle mensen die de boel niet belazeren en de cult echt practiseren er dood aan gaan...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:10 schreef moppie het volgende:
Volgens alles noemt men dit Breathairianisme.

Zie ook http://www.spiritplaza.com/infotheek/breathairianisme.html
Tot mijn spijt moet ik bekennen dat ik dit hele artikel doorgelezen heb. Ik heb er verder niets aan toe te voegen, dit is op zichzelf al belachelijk genoeg :).

Maar toch lijkt het me heel koel om niet meer te hoeven eten. Je wordt geboren met de ziekte die honger heet en voedsel is het medicijn. Ik zou best van die ziekte willen genezen... Damn, nu begin ik zelf ook al vaag te lullen (8>

Iets wetenschappelijkere formulatie van hetzelfde: Onze genen hebben ons ongevraagd opgezadeld met het feit dat we moeten eten. Ik zelf ben niet echt een voedselliefhebber ofzo. Big Mac, kaviaar, wat dan ook als het maar helpt tegen dat hongerige gevoel. Het geeft wel degelijk een bepaalde vrijheid en macht als we de keuze zouden hebben om niet meer te hoeven eten. Denk eens aan al die keren dat je net ergens mee bezig was en dat je moeder roept: ETEN!! en dat jij denkt: shit, nouja ik ga zo wel verder...

En het is natuurlijk een stuk goedkoper! Stel dat je gemiddeld per dag 10,- aan eten uitgeeft, dan is dat toch 3.650,- per jaar!

• Shemez
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-11 21:07
Maar toch lijkt het me heel koel om niet meer te hoeven eten. Je wordt geboren met de ziekte die honger heet en voedsel is het medicijn. Ik zou best van die ziekte willen genezen... Damn, nu begin ik zelf ook al vaag te lullen (8>
Als je auto stopt omdat er geen brandstof meer inzit noem je je auto toch ook niet ziek? |:(

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op zaterdag 06 oktober 2001 23:35 schreef Shemez het volgende:

[..]

Als je auto stopt omdat er geen brandstof meer inzit noem je je auto toch ook niet ziek? |:(
nee maar tis wel ziek dat ie uberhaupt een brandstof nodig heeft :)
(noem het maar een soort van handicap ;) )

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Bizar, wat een GARE cult! Steeds als je denkt dat je nu toch wel het bizarste gehoord hebt komt er een of andere guru langs die een nog groter wacko is dan de vorige... volgens mij doen ze het er om. "Ja, ze had al 9 dagen niet gegeten maar we dachten dat ze een spirituele crisis had, niet een medische." |:(

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Heb het ook gezien... Ik geloof er niets van. Er moet toch een reden zijn waarom al die mensen in de derde wereld aan honger sterven toch?

• Lord Daemon
  • Laatst online: 29-11 13:38

Lord Daemon

Die Seele die liebt

CP, die zijn niet spiritueel verlicht. Hoe kan je nou zo'n domme vraag stellen? ;)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Zou je hier nu ook overgewicht van kunnen krijgen?

"Bah, weer 5 kilo aan gekomen. Ik moet niet zoveel niet eten"

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Owja, NATUURLIJK! Dat ik daar zelf niet op kon komen... En dat de waarheid achtergehouden wordt is dan natuurlijk de schuld van het geheime complot dat alle ellende in de wereld veroorzaakt, en dat in deze theorie nodig is om een goede score te halen op de "grote doorbraken test" die hier zo af en toe opduikt :P

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-10 18:41

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

Volgens mij is het nog steeds zo dat je lichaan brandstof verbruikt (longen, lever, hart, etc, etc). Die brandstof krijg je door water of lucht niet binnen (duhh). Dus of we hebben hier te maken met een mirakel wat medisch onderzocht moet worden (en als die gozer idd iets aparts heeft, zal de medische wetenschap zich daar echt wel op storten), of die gozer heeft een psychisch probleem (gespleten persoonlijkheid, neurotisch lieggedrag (hmm, klinkt interessant))
Imho is niet mogelijk om 3 jaar zonder brandstof te functioneren, en koffie zorgt er juist voor dat je meer verbrand(caffeine), dus...

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• FCA
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12 18:10

FCA

Breathairianisme bestaat sinds het begin der tijden. De archieven van het Akasha onthullen dat ooit alle wezens in stand werden gehouden door de pranische krachten. Het is het vermogen om alle voedingstoffen, vitaminen en voeding die men nodig heeft om een gezond fysiek voertuig te behouden, te absorberen van de universele levenskracht of chi-energie (ook wel prana benoemd). Een wezen dat dit beoefent heeft geen nood aan voedsel.
Vrije vertaling: Vroeger leefden alle wezens op licht en mineralen, door middel van fotosynthese en andere chemische processen.

Jammer alleen dat de mens dat niet kan....
Sinds ik het 21-dagen proces heb gedaan, ben ik in een gigantische versnelling terecht gekomen. Door de vreselijke kou die ik ervaarde, inwendig en uitwendig, heb ik na ongeveer 7 weken niets te hebben gegeten en een klein beetje te hebben gedronken, besloten om toch iets te gaan eten, vooral iets wat warm was. Ondanks dat ik me verder wel prettig en goed voelde. Maar die ongelooflijke doordringende kou, was voor mij bijna niet te dragen. Op dit moment ben ik weer zover dat ik bijna niets meer eet. Drinken doe ik nog wel.
Vertaling: Ik probeerde het ook, maar ik kreeg ondervoedingsverschijnselen. Dus toen ben ik maar gestopt. Tegenwoordig volg ik alleen nog maar een streng dieet.
Lieve mensen, neem je eigen volledige verantwoordelijkheid voor jouw leven, prik door alles heen, door alle illusies, ook al je eigen illusies, stap uit alle drama's. Heb een goed onderscheidingsvermogen en leef jouw eigen leven en waarheid in volledige vrijheid op je eigen Unieke, Vreugdevolle en Goddelijke manier. Volg je eigen hart, je eigen gevoel en je eigen intuïtie; doe alles zeer bewust, elke seconde van de dag en wees Meester over jezelf op alle gebied. Doe het allemaal stap voor stap, het heeft zijn eigen tijd nodig. Alles zal gebeuren volgens Goddelijke Timing. Vertrouw erop!! Heb vertrouwen in jezelf!! Vraag de volledige hulp en bescherming voor jou aan het Universum, zeg er dank voor en laat je door niemand of niets belemmeren of begrenzen. Jij alleen weet wat goed voor jou is!!

Elke dag is een cadeau om van te genieten.
Vrij vertaald: Laat je niks wijsmaken door anderen.

Lijkt me een heel goed plan. Zeker niks laten wijsmaken door goeroes, of mediums (media ;) )

Altijd leuk, die onzin verhalen die op 1 niveau toch heel goed en waar zijn, maar als je het allemaal in z'n verband ziet is het BS....

Verandert z'n sig te weinig.

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12 14:42
Op zondag 07 oktober 2001 00:08 schreef cherberos het volgende:
Volgens mij is het nog steeds zo dat je lichaan brandstof verbruikt (longen, lever, hart, etc, etc). Die brandstof krijg je door water of lucht niet binnen (duhh). Dus of we hebben hier te maken met een mirakel wat medisch onderzocht moet worden (en als die gozer idd iets aparts heeft, zal de medische wetenschap zich daar echt wel op storten), of die gozer heeft een psychisch probleem (gespleten persoonlijkheid, neurotisch lieggedrag (hmm, klinkt interessant))
Imho is niet mogelijk om 3 jaar zonder brandstof te functioneren, en koffie zorgt er juist voor dat je meer verbrand(caffeine), dus...
Ik sluit me hier volledig bij aan. Dire jaar eten kan dus echt niet.

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, al hoef je maar heel weinig te eten. Er moet een verklaring zijn voor het feit dat sommigen het met minder voedsel af kunnen dan anderen.

Die man moet (als hij de waarheid spreekt) een enorm lage stofwisseling hebben en een beter begrip van hoe je de snelheid van de stofwisseling kan beinvloeden is heel belangrijk en op vele terreinen toepasbaar!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12 22:39

MaDLiVe

.-Observer-.

Klinkklare onzin dit kan niet.

Kan zoveel argumenten verzinnen, waarom dit zou kunnen. Maar eigelijk geen sterk argument of dit mogelijk is :?

Idd weer zo een nieuwe cult die de rest belachlijk maakt. Wel altijd leuk om dit soort dingen te zien.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Klippy

Still Game

Stond 2 weken geleden niet iemand in de krant die na 3 jaar(!) hongerstaking was overleden :?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• FCA
  • Laatst online: 16-12 18:10

FCA

Was meer in de richting van 3 maanden hongerstaking geloof ik.

Verandert z'n sig te weinig.

• salutem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12 08:54
Ik heb zelf les gehad van een nin jitsu meester en deze persoon kent enorm veel technieken waaronder ook het niet eten behoort.

Het menselijk lichaam kan enorm veel meer dan we willen geloven of begrijpen.

Dit alles wil niet zeggen dat je kan leven zonder eten, een paar maanden a la, moet kunnen. Maar een paar jaar lijkt me zeer sterk. Tuurlijk is er altijd wel een uitzondering die het langer volhoudt door welke reden dan ook. Bv die meester dan die had gewoon vetrollen en daar kon ie dan ook makkelijk een paar maanden op teren.

Verder is de idd de manier van ademen van cruciaal belang maar dat is dan ook niet het enigste er komt meer bij verbranding en "recycling" binnen het menselijke lichaam kijken. OA het vertragen van je hartslag of nog iets maffers je plas sochtends opdrinken etc etc

Allemaal technieken die enkel door zeer bekwame ingewijden kan worden uitgevoerd en niet zomaar door bv de melkboer.

Dus kids don't try this at home maar ga maar lekker een mac deluxe halen of een verantwoorde rijstwafel :P

"Social progress can be measured by the social position of the female sex - Karl Marx"

Verwijderd

Vond het wel een beetje onder het 'kopspijkersniveau' dat Jack er geen deskundige bijgehaald .... :? (Maarten van Rossum?)

Volg zelf geregeld 1000 calorieën dieet en dan heb ik er
(drukke-) dagen bij dat ik me moet vasthouden om niet om
te vallen van duizeligheid ;) .

Je kunt gewoon niet zonder 'brandstof' en dat haal je niet uit koffie (met/zonder suiker?) en water.

Vond de man trouwens voor het overige ook 'niet zo adequaat' reageren op Spijkermans vragen....

Misschien geval van 'functionele dementia preacox'... :?

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:27
Op zondag 07 oktober 2001 02:50 schreef koekoeksjong het volgende:
Vond het wel een beetje onder het 'kopspijkersniveau' dat Jack er geen deskundige bijgehaald .... :? (Maarten van Rossum?)

Je kunt gewoon niet zonder 'brandstof' en dat haal je niet uit koffie (met/zonder suiker?) en water.
haha
alsof Maarten van Rossum ervaring daarmee heeft hehe :P
maarja... ik vind het idd allemaal erg onwerkelijk!

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

ach je kan toch gewoon aan een infuus gaan liggen.. :

dan hoef je inderdaad niet te eten

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dus kids don't try this at home maar ga maar lekker een mac deluxe halen
Okee, het is toch inmiddels tijd voor ontbijt :9

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 23:54 schreef Captain Proton het volgende:
Heb het ook gezien... Ik geloof er niets van. Er moet toch een reden zijn waarom al die mensen in de derde wereld aan honger sterven toch?
Ik vind het ook een bizar verhaal, maar die mensen in de 3e wereld krijgen geen koffie en thee en gezond water te drinken, misschien dat het daar aan ligt?!! :?

• Abbadon
  • Nu online
Ik heb het gisteren ook (deels) gezien, maar die vent is volgens mij niet helemaal goed wijs. Elke inspanning kost energie, en het leven is één aaneengesloten inspanning, dus moet er energie in het lichaam worden gepompt (lees: voeding) want we lopen niet op zonne-energie.
Overigens zou het mij wel een zaligheid lijken; ik beschouw eten ook als een noodzakelijk kwaad.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Lijkt me Bullshit je kan toch niet leven van zonne energie ed... zit wel wat achter denk ik, trouwens die gozer was aardig psyco..

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:49 schreef Sandalf het volgende:
Een dokter heeft al aangedragen dat de man een gespleten persoonlijkheid zou kunnen hebben en zonder dat hij het zelf weet misschien 's nachts wel stikum de koelkast plundert. Diezelfde dokter zei dat het medisch gezien onmogelijk is om 60 dagen zonder eten te overleven.

Zijn er hier mensen die theorieën hebben over hoe het kan dat deze man nog steeds in leven is?
Die dokter heeft dan al lange tijd geen kranten meer gelezen, want in de turkse gevangenissen gaan die hogerstakers pas na 350+ dagen dood.

Verwijderd

Eigelijk was het ook onmogelijk dat meneer Herman Brood na al zijn drank en drug`s gebruik ook al dood zou zijn. Medische wonders. :)

Verwijderd

Ik zal ook een passende bijdrage leveren: Giri Bala. Zeer de moeite van het lezen waard. En ja, het is waar.

Verwijderd

Nou, ik bak zo een lekker biefstukje op!!

Het is toch niet normaal, zo lang niet eten.. bah.

• TlighT
  • Laatst online: 28-05 10:31
Op zondag 07 oktober 2001 12:38 schreef Kyori het volgende:
Ik zal ook een passende bijdrage leveren: Giri Bala. Zeer de moeite van het lezen waard. En ja, het is waar.
Waarom zou dat waar zijn?

Verwijderd

LoL dat geloof je toch zelf niet, mensen die jaren niet eten en nog leven. Die vent kan makkelijk een gespleten persoonlijkheid hebben gehad, waarmee hij eet en normaal poept. Mensen hebben bepaalde behoeftes nodig, waaronder voedingstoffen, zuurstof, vloeistof. Dit zijn de basisbehoeftes, deze heb je nodig om te overleven. Net zoals je geen uur zonder zuurstof kan, kun je ook geen jaren zonder eten. Al die mensen die beweren al jaren niet meer hebben te gegeten zijn een hoax. Man, ik heb niet ontbeten en mijn maag rommelt al :).

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 13:29 schreef TlighT het volgende:

[..]

Waarom zou dat waar zijn?
Omdat heel veel mensen het bevestigd hebben (zie boeken en info over haar).

Verwijderd

Topicstarter
Tenzij er mensen zijn die echt nuttige bijdragen kunnen leveren over hoe dit medisch gezien mogelijk is of iets weten over hoe je de snelheid van je stofwisseling kunstmatig kan beinvloeden, of hoe je een soort recyclesysteem in je lichaam kan creëren, wil ik de discussie een andere wending geven.

Wie van jullie vind het wenselijk om niet meer te hoeven eten?

Ik wel iig! Ik heb nu op dit moment ook honger en eigenlijk wil ik gewoon doorgaan met het lezen van w&l topics. Dat is toch onhandig?

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 16:09 schreef Sandalf het volgende:
Tenzij er mensen zijn die echt nuttige bijdragen kunnen leveren over hoe dit medisch gezien mogelijk is of iets weten over hoe je de snelheid van je stofwisseling kunstmatig kan beinvloeden, of hoe je een soort recyclesysteem in je lichaam kan creëren, wil ik de discussie een andere wending geven.

Wie van jullie vind het wenselijk om niet meer te hoeven eten?

Ik wel iig! Ik heb nu op dit moment ook honger en eigenlijk wil ik gewoon doorgaan met het lezen van w&l topics. Dat is toch onhandig?
Het zou inderdaad heel handig zijn.

Wetenschappers onderzoeken ook nog steeds hoe een ijsbeer het voor elkaar krijgt, want die heeft dus een aantal maanden (ik dacht vier) een winterslaap (op de noordpool :?).

Tijdens die periode eet het beestje niet, hij drinkt niet, en de gehele stoelgang staat stil. Da's knap, want mensen zouden doodgaan als ze een aantal weken niet naar het toilet zouden gaan, vanwege de opbouw van schadelijke bacteriën. Dus in dat opzicht zijn beren verder (fysiek) ontwikkeld dan mensen.

• Bobbert
  • Niet online

Bobbert

Miss Caprice Bourret

Gister ook gezien ja, vond het maar een vaag verhaal, maar ut zal wel waar zijn denk ik :)

Verwijderd

Kyori: je vergeet erbij te zeggen dat die beer in die periode ook helemaal niets doet. Zijn energiebehoefte is dus heel laag. Als hij vrolijk rond zou gaan rennen, ging hij dood.

de winterslaap van een beer is dus iets totaal anders dan wat die mensen doen.

Verwijderd

Ik krijg al honger bij de gedachte!

Gelukkig is het vet al heet hier. :+

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 17:20 schreef Captain Proton het volgende:
Kyori: je vergeet erbij te zeggen dat die beer in die periode ook helemaal niets doet. Zijn energiebehoefte is dus heel laag. Als hij vrolijk rond zou gaan rennen, ging hij dood.

de winterslaap van een beer is dus iets totaal anders dan wat die mensen doen.
Dat was ik niet vergeten. Het ging over het niet verplicht zijn te eten, en dat gaf ik aan. Wel of niet actief zijn stond op dat moment even buiten beschouwing.

Dat een beer in zijn winterslaap niet actief is, lijkt me nogal logisch voor iedereen, gezien de term zelf: winterslaap :).

Verwijderd

Ik zou al na een paar dagen omvallen...tis gewoon onmogelijk volgens mij, ieder mens heeft eten nodig...je kan mischien wel een paar dagen zonder eten, maar 3 jaar is echt te gek gewoon |:(

• TlighT
  • Laatst online: 28-05 10:31
Op zondag 07 oktober 2001 16:02 schreef Kyori het volgende:
Omdat heel veel mensen het bevestigd hebben (zie boeken en info over haar).
Tja eh, mensen bevestigen zoveel. Zo waren er bijvoorbeeld duizenden mensen die bevestigden dat Sai Baba as en juwelen vanuit het niets in zijn hand kon laten materialiseren terwijl dat later ook een paar simpele goocheltrucjes bleken te zijn. Als die vrouw dat echt kan dan zou dat de wetenschappelijke wereld op zijn kop zetten; zolang dat nog niet gebeurd is, is er dus weinig reden om aan te nemen zoiets mogelijk is.

Verwijderd

3 jaar? dat is wel erg lang.
mijn opa eet al 5 weken niks meer en leeft nog steeds. Je kan het dus lang volhouden zonder eten. maar bij 3 jaar moet er wel meer aan de hand zijn.

• Klovan
  • Laatst online: 15-12 09:11
Op dinsdag 09 oktober 2001 20:08 schreef _Sanniej_ het volgende:
3 jaar? dat is wel erg lang.
mijn opa eet al 5 weken niks meer en leeft nog steeds. Je kan het dus lang volhouden zonder eten. maar bij 3 jaar moet er wel meer aan de hand zijn.
Wat is er dan met je opa aan de hand, lijkt me niet dat het gezond is om niet te eten! :?

Verwijderd

Aan je fysieke begeertes voldoen is in de meeste gevallen wel prettig. Je begeert het omdat je denkt dat het iets fijns is. Logisch evolutionair gezien, want anders deed je het ook niet zo snel. Kijk naar sex, dat is duidelijk.
Eten is zeker ook een activiteit die ik niet zou willen missen. Ik houd ontzettend veel van lekker eten, en veel! Een lichaamsvorm die aan mijn esthetische ideeën voldoet is natuurlijk ook belangrijk, maar dat is een ander verhaal.
Zelf bepalen wanneer je eet zou handig zijn.

Verwijderd

Damn..3jaar zonder je McDrek & Iglo magnetron frikandellen;) Krijg trouwens al weer honger as we speak. Maar ja..dat was toch ff the biggest nonsens wat ik dit seizoen las. Nah jah..aan de andere kant kan ook wel gezegd worden dat het menselijk lichaam tuurlijk niet volledig bekent is en dit soort dingen misschien wel over een poos (simpelweg) te verklaren zijn. Maar ja, tot die tijd geloof ik nog eerder Miss Jomanda als ze zegt dat ze een zwaar-invalide vrouw weer tot lopen bracht dan Mr-ik-eet-voor-3jaar-geen-McDrek-shit die het 3jaar zonder de Iglo-magnetron-frikandellen uithield:)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 oktober 2001 21:16 schreef Absolyte het volgende:
Aan je fysieke begeertes voldoen is in de meeste gevallen wel prettig. Je begeert het omdat je denkt dat het iets fijns is. Logisch evolutionair gezien, want anders deed je het ook niet zo snel. Kijk naar sex, dat is duidelijk.
Eten is zeker ook een activiteit die ik niet zou willen missen. Ik houd ontzettend veel van lekker eten, en veel! Een lichaamsvorm die aan mijn esthetische ideeën voldoet is natuurlijk ook belangrijk, maar dat is een ander verhaal.
Zelf bepalen wanneer je eet zou handig zijn.
Evolutionair gezien is het weliswaar heel handig om te eten, maar niet om eten nodig te hebben.

Zelf bepalen wanneer je eet kan iedereen. Het gaat om zelf bepalen OF je eet! En die keuze heeft bijna niemand op dit moment... Maar toch zijn er blijkbaar een paar mensen die die keuze (in zekere mate) wel hebben.

Sommige mensen hebben meer voedsel nodig dan anderen. En als je op de een of andere manier kan zorgen dat je bijna GEEN voedsel meer nodig hebt, dan lijkt me dat best koel. Het moet wel wetenschappelijk onderbouwd zijn natuurlijk...

En je gaat mij niet vertellen dat je evenveel bevrediging uit lekker eten als uit sex haalt ;).

Oh en ik vind slanke mensen best esthetisch verantwoord hoor :).

Verwijderd

Vanaf nu kun je en hoef je niet meer te eten. Stel dat je daarvoor kan kiezen zou je dat doen? Ik niet, daarvoor vind ik eten te leuk(vergeleken met sex is een ander verhaal).

Verwijderd

Alhoewel nu ik er langer over nadenk, je bent wel een stukje onafhankelijker als je niet hoeft te eten. Niet te hoeven slapen zou ook nog wel mooi zijn. Wanneer je die dingen niet hoeft te doen ben je meteen een stuk vrijer. Je kan zo maar gaan reizen door de wereld bijvoorbeeld.

Maar goed je kan ook veel geld verdienen om vervolgens altijd verzekerd te zijn van veel en lekker eten en een prettig zacht bed om fijn in te slapen en wat al niet meer.
Niveau!!!

Verwijderd

Absoluut onmogelijk! Als je het mij vraagt dan is die gast zwaar dement en vergeet ie gewoon dat ie gegeten heeft.

Ze moeten die gast opgeven voor Big-Brother! Kunnen we zien of het echt zo is :)

Verwijderd

Evolutionair gezien is het weliswaar heel handig om te eten, maar niet om eten nodig te hebben.
Eten = energie. Het is misschien wel handig om zonder te kunnen, maar dat betekend dat je in een rusttoestand moet kunnen verkeren waarin je _absoluut niets_ kunt/mag doen, omdat het anders energie kost. Bovendien is het een behoorlijke energie-investering om in die toestand te komen of er weer uit te raken.

Een bacterie kan zoiets nog net doen (endospore) maar stel je dit eens voor voor de vele miljarden cellen van een mens.
Zelf bepalen wanneer je eet kan iedereen. Het gaat om zelf bepalen OF je eet! En die keuze heeft bijna niemand op dit moment... Maar toch zijn er blijkbaar een paar mensen die die keuze (in zekere mate) wel hebben.

Sommige mensen hebben meer voedsel nodig dan anderen. En als je op de een of andere manier kan zorgen dat je bijna GEEN voedsel meer nodig hebt, dan lijkt me dat best koel. Het moet wel wetenschappelijk onderbouwd zijn natuurlijk...
Ik blijf het een heel erg vreemd idee vinden. Geloof niet dat het echt kan. De enige manier die ik me voor kan stellen is via drinken alle voedingsstoffen binnenkrijgen ala infuus. Maar dat lost het probleem niet op.
En je gaat mij niet vertellen dat je evenveel bevrediging uit lekker eten als uit sex haalt.
Laat ik het hier maar even niet over hebben. Ik denk wel dat eten meer functies heeft dan alleen energie binnenkrijgen. Het heeft, zeker bij mensen ook een hoop sociale functies.

Verwijderd

klovan: soort van zelfmoord. hij wilt niet meer leven, dus weigerd hij te eten. al 5 weken ligt hij met zijn handen gevouwen op bed, weigerd te eten , drinken, douchen, opstaan. alles. denk dat hij t nog hooguit een week volhoudt. (hij heeft sinds een poosje de ziekte van korsakoff, sindsdien doet hij zo)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 13:12 schreef el_marcianito het volgende:
Het heeft, zeker bij mensen ook een hoop sociale functies.
Dat is waar, dat vergeet ik steeds als ik toch maar weer besluit een Whopper te gaan eten bij de Burger King...

Maar als je echt sociaal wilt doen, ga dan tegenover elkaar op een bank ziten ofzo. Dan heb je je mond ook tenminste niet vol als je praat. Tip: zet de tv eens uit!

Ehhm... Nu ik erover nadenk: niet tijdens een goed programma natuurlijk...

Verwijderd

Ik heb tijdens mijn afstuderen in Zweden onderzoek gedaan aan het metabolisme van mensen en ik zal proberen uit te leggen waarom het onmogelijk is om niets te eten.
Er zijn 3 soorten van metabolisme (verbranding) aanwezig. Ten eerste heb je het basaal metabolisme, dat is de verbranding die je minimaal nodig hebt, dus om je lichaam in leven te houden. Dit is dus de energievoorziening van je cellen. Hiernaast heb je het slaapmetabolisme of rustmetabolisme. Dit is de minimale energievoorziening die je tijdens rust of slaap hebt. Dit metabolisme ligt dus boven het basaal metabolisme. Ten slotte heb je ook nog het metabolisme tijdens activiteit (lopen etc.). Dit ligt weer hoger dan het slaap/rustmetabolisme. Meestal wordt de hoeveelheid activiteit weergegeven als een factor, de zgn physical activity index (pai). Hoe meer energie je verbruikt hoe hoger de index wordt. Deze factor wordt vermenigvuldigd met je slaap/rust metabolisme en voila je hebt je dagelijkse energiebehoefte. Deze energiebehoefte moet je dagelijks aanvullen om stabiel te zijn.

Nu dus die man die beweert niets te eten. Het basaalmetabolisme ligt vast en daar valt niks aan te veranderen. Voor mannen ligt dit op minimaal 4MJ. Als hij dit niet tot zich neemt, komt hij in een negatieve energiebalans (Hoe meer hij beweegt, hoe negatiever de balans wordt). Hij zou nog een tijdje vet kunnen verbranden, maar na een tijdje houdt dit ook op. Ik heb het niet eens over het gebrek aan vitamines en spore-elementen.

Conclusie: Iedereen is mooi voor de gek gehouden!

Verwijderd

Maar als je echt sociaal wilt doen, ga dan tegenover elkaar op een bank ziten ofzo. Dan heb je je mond ook tenminste niet vol als je praat. Tip: zet de tv eens uit!
Je praat misschien makkelijker als je er geen eten bij hebt, maar vergeet niet dat je niet de hele tijd je mond vol hebt als je aan het eten bent (en zo wel dan ben je binnen een paar minuten klaar met die Whopper), heb je daarna tijd over om te praten.

Bovendien schept een bepaalde keuken een band, wat ook cultureel gezien van belang is.

• SuperTrooper
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-12 17:43

SuperTrooper

Weet hoe het is

Op dinsdag 09 oktober 2001 23:34 schreef Sandalf het volgende:

[..]

En je gaat mij niet vertellen dat je evenveel bevrediging uit lekker eten als uit sex haalt ;).

Oh en ik vind slanke mensen best esthetisch verantwoord hoor :).
[off-topic]

Uit onderzoek is gebleken dat bij het eten van chocolade dezelfde stoffen in je lichaam vrijkomen als na een vrijpartij... Weliswaar een stuk minder qua hoeveelheid, maar het geeft wel een antwoord op de vraag waarom mensen verslaafd kunnen zijn aan chocola of waarom mensen het zo lekker vinden en waarom vrouwen ;) er soms zo'n onbedwingbare zin in hebben....

[/off-topic]

Waarom moeilijk doen als het met z'n tweeën kan... | LanParty's!

Verwijderd

Absoluut Bull-Shit,

Die man heeft of een gespleten persoonlijkheid, en die zoon van hem het verstand van een pantoffeldiertje, of iedereen is voor de gek gehouden.

Met dat beetje energie wat hij binnenkrijgt (praat ik niet eens over de eenzijdigheid van voedingsstoffen) door koffie en thee te drinken. Kun je niet eens een lichaam op 37C houden, zou dat wel gaan dan moeten wij maars een goed onderzoek gaan plegen. Goedkope manier van energie opwekken.

Daarbij komt, die vent had gewoon vlees op zijn botten zitten, en ook rond zijn nek. Kijk eens naar hogerleidende mensen in Etheopie of Soedan, zij eten echt weinig maar toch nog wat rijst en zij zijn echt broodmager.

• Klovan
  • Laatst online: 15-12 09:11
Op woensdag 10 oktober 2001 18:32 schreef _Sanniej_ het volgende:
klovan: soort van zelfmoord. hij wilt niet meer leven, dus weigerd hij te eten. al 5 weken ligt hij met zijn handen gevouwen op bed, weigerd te eten , drinken, douchen, opstaan. alles. denk dat hij t nog hooguit een week volhoudt. (hij heeft sinds een poosje de ziekte van korsakoff, sindsdien doet hij zo)
O, wat erg! word er wel stil van, sterkte!

Verwijderd

3 jaar niet eten, en wie gelooft dat??

Verwijderd

Op vrijdag 19 oktober 2001 15:11 schreef jordan2 het volgende:
3 jaar niet eten, en wie gelooft dat??
Vriendelijke dank voor je uiterst waardevolle toevoeging aan deze discussie.

Verwijderd

Een bacterie kan zoiets nog net doen (endospore) maar stel je dit eens voor voor de vele miljarden cellen van een mens.
Er zijn meercelligen die het kunnen hoor... De meeste zaden van planten bijvoorbeeld, die kunnen jarenlang overleven in rusttoestand. Sommige planten kunnen dat trouwens ook als geheel: Ze kunnen volledig indrogen, tot het punt waar nog maar 10% van hun massa water is. als je ze weer water geeft, herstellen ze zich echter volledig. De truuk is dat de plaatsen waar normaal water bindt, overgenomen worden door de OH-groepen van suikers. Hierdoor blijven essentiele structuren behouden en kunnen ze bijna helemaal zonder water. In zo'n dormante staat overleven ze jaren.

Ook sommige microscopische dieren kunnen het, net zo goed als die plant zelfs, en winterslapers doen ook iets vergelijkbaars: Ze kunnen hun metabolisme tijdelijk op een zeer laag pitje zetten.

Deze planten en dieren overleven het alleen maar omdat ze bijna al hun metabole functies uitschakelen: Ze verbruiken dus bijna geen energie.

maar een mens kan het duidelijk niet. Naja, misschien dat het ooit lukt met een invriestechniek. maar zonder voedsel kunnen en wel rond blijven lopen, lijkt me wat lastig :)

Verwijderd

Wat drink de man dan? Alleen thee en koffie lijkt me sterk, maar als hij er ook drinkontbijt e.d. dingen bij drinkt....waarom niet.
Een baby leeft de eerste tijd toch ook alleen op vloeibaar voedsel?

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

SuperTrooper schreef:
Uit onderzoek is gebleken dat bij het eten van chocolade dezelfde stoffen in je lichaam vrijkomen als na een vrijpartij... Weliswaar een stuk minder qua hoeveelheid, maar het geeft wel een antwoord op de vraag waarom mensen verslaafd kunnen zijn aan chocola
Nee, dat geeft helemaal geen antwoord, omdat de hoeveelheid zo immens klein is dat je je helemaal horendol moet vreten aan de chocola om enig effect te merken.

De werkelijke verslaving van chocola is zeer simpel: het is de suikerkick die het hem doet. Ieder mens is aan suiker verslaafd.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 08:58 schreef Fused het volgende:

Ieder mens is aan suiker verslaafd.
/me steekt z'n vinger omhoog *

"Uhm, nee hoor. Ik namelijk niet, dus wees iets zorgvuldiger met je uitspraken." :P

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Kyori schreef:
* Confusion steekt z'n vinger omhoog *

"Uhm, nee hoor. Ik namelijk niet, dus wees iets zorgvuldiger met je uitspraken." :P
Jij ook [edit: koolhydraten]. Net zoals ieder mens aan water verslaafd is. Alleen suiker geeft in grote hoeveelheden ook nog eens een energiekick (evolutionair nuttig, dat je merkt wat je veel energie oplevert en dat dus vaker gaat eten).

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Op dinsdag 23 oktober 2001 12:34 schreef Fused het volgende:
Jij ook [edit: koolhydraten]. Net zoals ieder mens aan water verslaafd is.
Van teveel water krijg je geen rotte tanden. :P
Alleen suiker geeft in grote hoeveelheden ook nog eens een energiekick (evolutionair nuttig, dat je merkt wat je veel energie oplevert en dat dus vaker gaat eten).
Ja, maar die "kick" is van zeer korte duur, en daarna ben je ineens doodmoe, dus dat vindt ik een beetje eng voor het lichaam.

Laat ik het dan anders stellen: als ik de keuze, met of zonder suiker heb, dan kies ik altijd voor de laatste. En nu ik al ongeveer 5 jaar alles zonder (toegevoegde) suiker neem en snoep links laat liggen, ben ik energieker dan ooit. :)

• udenjpg
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik weet het zo net nog niet, ik heb nu al 3 jaar niet meer gedronken (jaja, AA heeft toch nog geholpen ;) )

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

Pagina: 1