Toon posts:

Divx/dvd standalone zelf maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil voor in de woonkamer zelf een divx/dvd combo in mekaar gaan schroeven, maar zit nog
met een paar dingetjes.

Omdat het een pc wordt die alleen gebruikt wordt om films te bekijken, had ik wat vragen
over de te gebruiken hardware. De volgende specs staan al vast:

Duron 700
Moederbordje met onboard sound (moet ik nog ff bekijken)
128/256 mb (voor de prijs moet je't niet laten)

Wat over blijft: videokaart, dvd speler, koeling en voeding (hardeschijf heb ik nog, een oude 6.4 gb)

Om maar bij de eerste te beginnen: ik wil er niet teveel geld aan uitgeven, maar ik wil
toch een goede kwaliteit hebben op mijn tv scherm. En omdat ik wat zat te wroeten in
andere postings over de H+ kaart, en ik ook een dvd wil kunnen afspelen op de tv, zat
ik te twijfelen of ik wel een videokaart moet kopen. Kan ik niet gewoon een nieuwe H+ kaart
kopen en via DivxPlus de tv uitgang van deze kaart gebruiken voor divx en zijn decodeer
kwaliteiten voor de dvd's? Want ik had gelezen dat deze kaart toch wel een sublieme tv-uit
kwaliteit geeft tov tv-out op grafische kaarten.
Dan nog ff twee punten. Als eerst ondertitelting via Micro DVD. Dit wil ik graag wel
behouden als ik een divx afspeel via de tv over Micro DVD. Is dit mogelijk? Ik neem toch aan
van wel, want tv-out is toch gewoon een weerspiegeling van je desktop? Of ligt dit weer
anders bij de H+ kaart?
Ook heeft mijn tv alleen een scart aansluiting. Is dit geen probleem bij de H+ of andere
tv-out kaarten (en krijg je die bekabeling er ook bij?).

Over de andere componenten kan ik kort zijn: dat moet geruisloos worden. Dus een stille
dvd speler (of cd speler) wat overigens best een 2x of 4x mag zijn , een stille koelingsfan en een stille voedingsfan.
Als er nog iemand een link kan geven naar een site met prog waar ik de snelheden van beide fans
zou kunnen veranderen: graag (optie zou dan kunnen zijn Duron 800 @ 600 ofzo, met minder
zware koeling).

Dat was alles ;) , alvast bedankt

• Compacto
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 06:49
Je kan de TV-OUT van een videokaart dmv een speciale scart aansluiting inderdaad op de scart van je tv/video aansluiten. Die dingen kosten iets van een tientje en zijn bij de meeste tv/hobby zaken te krijgen.

Aanpassen van je Fan-speed : http://www.almico.com/speedfan.php

Verwijderd

voor het beste tv out en dvd divd ondersteuning moet je een matrox nemen

zelfs de ati radeon kan niet zo goed beeld neer zetten

ik kan het weten want ik heb alle bij de kaarten getest
voor mijn dvd

mijn dvd box zit in

acer baby moederbord
pentium3 500
1x256mb
1x128mb wergeheugen
ati radeon vivo
40g seagate
10g qwantum

waarom de ati wel de matrox was niet van mij maar van mijn moeder (mog het wel testen)
wil e meer info
email me maar suijkerbuijk@noknok.nl