• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:34

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Hallo,

Ik start deze topic gezien het feit dat palm marktaandeel verliest op de pocketpc.

Ik wil graag de mening van jullie horen of je beter een palmos of pocketpc based pda kan kiezen. En vooral: waarom.

Met name ervaringsdeskundigen (liefst van beide OS-sen) graag horen en dan met name over het praktisch gebruik.

(Ik waarschuw alvast dat ik Vx eigenaar ben en dus waarschijnlijk zeer bevooroordeeld ben, zeker nadat ik een HP jordana heb vastgehouden ;) maar geef je reactie!)

Verwijderd

alsjeblieft niet weer zo'n topic..

kies wat jij denkt dat beter is voor je.. b.v.: palm is kleiner over het algemeen, maar kan b.v. weer niet fungeren als mp3 speler..

aan beide zitten nadelen en voordelen..

• Q

Q

Topicstarter
Laat ik het anders formuleren, niet zo'n x vx. y vraag maar:

Waarom kiezen mensen voor een palm als een pocket pc

- een beter scherm heeft
- beter integreerd met microsoft apps
- etc.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Puur agenda zonder fratsen: Palm
Agenda met heel veel fratsen: Pocket PC

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:16 schreef thefirstikke het volgende:
Puur agenda zonder fratsen: Palm
Agenda met heel veel fratsen: Pocket PC
bullshit..

die fratsen gebruik ik iedere dag (mp3, divx, etc..)

vooral in de trein/tram is het erg leuk/handig om dat te hebben.

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:21

Wimo.

Shake and Bake!

maar het blijven fratsen ;)

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Fratsen? Mijn complete office (word, excel, powerpoint en outlook) zit in mijn ipaq. Palm heeft hier veel minder functionaliteit voor. Het maakt Palm daarom niet een mindere PDA, maar wel een PDA met beperktere toepassingen.

Palm of PocketPC? Kijk naar wat je wilt uitgeven en wat je er mee wilt doen... en gebruik de search >:)

Verwijderd

ik heb gewoon een palm omdat ik een simpele (en betaalbare, oke... ;)) vervanger zocht voor mijn agenda

palm voorziet in mijn behoeften (ebook, avantgo, agenda, simpele spelletjes..)

ben wel Content met mijn visortje... (heb al mp3 speler, films heb ik geen tijd voor (5 VWO), dus wat heb ik aan die fratsen :?, oke, leuk om te patsen, maar dat doe ik wel met mijn scooter ;))

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46

AceRimmer

What a guy...

Zelf gebruik ik een Palm als PDA, maar op m'n werk programmeer ik voor PocketPC.

Mijn ervaring is dat een palm voor de basis pda applicaties sneller werkt. Het is sneller toegankelijk en alles voelt wat stabieler aan.
Als je dus alleen een agenda, todo, adressenlijst, kortom de basis pda applicaties nodig hebt, is een palm zeer geschikt.

Wil je meer dan dat, dan is PocketPC natuurlijk veel veelzijdiger. En uiteraard is de integratie met MS applicaties veel beter.

Het blijft een kwestie van smaak, een Ppc heeft een groter WOW gehalte, de palm doet gewoon waar die goed in is.

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

• Q

Q

Topicstarter
Zoals de eerste poster al aangaf, weer een x vx. y post. Maar toch aardig om de reacties te lezen.

Laten we eerlijk zijn, de pocketpc's hebben iig 1 heel groot voordeel: het mooie kleurenscherm dat ook een hogere resolutie heeft dan die van de palmos machines. Dit is overigens ook meteen een nadeel ivm levensduur van de batterij,

Wat ik tot nu toe lees is dat de pocketpc met name interessant is voor de extra 'fratsen'.

Grappig dat iemand zelf een palmpda heeft maar voor de pocketpc programmeerd.

Reactie van Cyberjoy
"bullshit..
vooral in de trein/tram is het erg leuk/handig om dat te hebben."

Vraagje, is het 'leuk' gehalte groter is dan het 'handig' gehalte? Ik bedoel: divx op een handheld?? en als je dat wilt vertellen, wat kan ik onder etc. verstaan? (wat voorbeeldjes als het kan)

Verwijderd

[quote]
[b]Op zondag 07 oktober 2001 02:44 schreef
het volgende:[/b]
Zoals de eerste poster al aangaf, weer een x vx. y post. Maar toch aardig om de reacties te lezen.

Laten we eerlijk zijn, de pocketpc's hebben iig 1 heel groot voordeel: het mooie kleurenscherm dat ook een hogere resolutie heeft dan die van de palmos machines. Dit is overigens ook meteen een nadeel ivm levensduur van de batterij,

Wat ik tot nu toe lees is dat de pocketpc met name interessant is voor de extra 'fratsen'.

Grappig dat iemand zelf een palmpda heeft maar voor de pocketpc programmeerd.

Reactie van Cyberjoy
"bullshit..
vooral in de trein/tram is het erg leuk/handig om dat te hebben."

Vraagje, is het 'leuk' gehalte groter is dan het 'handig' gehalte? Ik bedoel: divx op een handheld?? en als je dat wilt vertellen, wat kan ik onder etc. verstaan? (wat voorbeeldjes als het kan)
Wat je daar onder kan verstaan? Ok, ten eerste luister ik altijd mp3's in de trein/tram. Daarnaast lees ik veel avantgo kanalen over gadgets met plaatjes erbij (dan is het leuk om eem mooi schermpje te hebben). Divx speel ik de laatste tijd veel af. Zijn dan meestal zelf gere-code films op een beter formaat. Ik speel ze af in landscape mode en dat werkt/kijkt perfect (uiteraard zonder subtitles).

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:56

rammes

koekebakker 1e klas

hoe groot word zo'n divx film (want dat neem ik daan) dan. ? en waar sla je die op ?

Ik zou het doen!

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 11:24 schreef rammes het volgende:
hoe groot word zo'n divx film (want dat neem ik daan) dan. ? en waar sla je die op ?
+- 70mb

Ik sla hem op mijn Microdrive op (340mb).

Verwijderd

Er wordt altijd maar gezegd dat PocketPC meer functionaliteit biedt dan het PalmOS, maar dat is echt onzin. Met Palm kun je net zo goed Office apps gebruiken, meelen, surfen en MP3 luisteren (Sony Clié). Voor mij hoeft een PDA geen vervanger te zijn van de desktop/laptop, dus ik ga voor Palm: stabieler en sneller. Nogmaals, qua functionaliteit zijn beide platformen vergelijkbaar. Ga je voor goedkoop, snel, stabiel en veel 3th party software dan kies je voor Palm. En anders PocketPC.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:25

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

[quote]
[b]Op zaterdag 06 oktober 2001 19:54 schreef
het volgende:[/b]
Laat ik het anders formuleren, niet zo'n x vx. y vraag maar:

Waarom kiezen mensen voor een palm als een pocket pc

- een beter scherm heeft
Beter scherm :?
hoe kan een OS een beter scherm als een ander OS hebben ?
NEways, die mooie kleuren schermen vreten batterijen
- beter integreerd met microsoft apps
- etc.
Ik heb geen microsoft apps :)

ik wil gewoon een agenda, avantgo, en een document reader. da's genoeg :)

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Persoonlijk hou ik dingen liever gescheiden. Ik ben niet zo gecharmeerd van een alles-in-een apparaat omdat als je dan 'een' nodig hebt, je 'alles' mee moet slepen. Mijn m505 doet alles wat ik van een PDA verwacht: perfecte agenda, telefoonboek, todo etc. Verder ook prima voor internetapplicaties: er zijn goede mail applicaties en browsers voorradig, evenals AvantGo en dergelijke. Het invoeren van data gaat ook prima met Graffiti.

Synchronisatie met Outlook, Word, Powerpoint en Excel gaat ook uitstekend met Documents To Go van DataViz (wordt standaard meegeleverd bij de m50x).

Ik heb vaak genoeg dat ik geen behoefte heb aan m'n PDA, maar wel aan muziek: dan neem ik dus alleen m'n minidiskspeler mee. Als ik alleen moet weten wat m'n dagprogramma is op een korte dag (bijvoorbeeld voor op de uni), dan synchroniseer ik de agenda van m'n m505 even met die van m'n Ericsson T39 (gsm) en dan heb ik daar eventjes voldoende aan. Hoef ik geen muziek, maar wel een agenda, dan hoef ik alleen de m505 mee te slepen (en die is een stuk kleiner dan een PocketPC). Op die manier hou ik alles zo'n beetje gescheiden en sleep ik eigenlijk nooit overbodige functionaliteit mee.

Maar, voor andere mensen zal dit allemaal niet opgaan: ikzelf heb vaak niet alles tegelijk nodig; dan neem ik liever minder mee. Als je altijd alles bij je wil hebben, is een PocketPC een betere oplossing.

En zo komen we weer uit op dezelfde conclusie als in de 52479 voorgaande topics: welke je kiest hangt volledig af van je eigen voorkeur. Je kan niet zeggen wat 'beter' is. Voor allebei valt heel erg veel te zeggen en de keuze hangt puur af van je eigen voorkeuren en van wat je verwacht van een PDA.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:18 schreef cyberjoy het volgende:

[..]

bullshit..

vooral in de trein/tram is het erg leuk/handig om dat te hebben.
And your point is? :?

Je hoort mij toch niet zeggen dat die fratsten onzinnig zijn oid? :)

Verwijderd

ik kreeg wel de indruk...

;)

• Q

Q

Topicstarter
...maar echt nuttig?? ;)

Inderdaad is de keuze voor iedereen persoonlijk, maar ik interesseer mij voor de beweegredenen van mensen voor hun keuze. Waarom kiezen ze voor de ppc of palm is mijn vraag. Ik hoor nu t meeste palmbezitters maar er zijn vast nog wel meer ppc gebruikers hier.

Ik heb nu wat palm(os)gebruikersgehoord en ik hoop op nog wat reacties van ppc gebruikers en waarom ze voor een ppc hebben gekozen.

mvg.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-03 21:14
ik heb beide gehad, en ben toch bij een palm (visor deluxe) blijven steken

deze wint het van de pocketPC op de volgende punten:

- gewicht
- batterijverbruik (2 maanden vs 2 dagen)
- formaat
- snelheid (op mijn visor heb ik nog nooit een zandloper gevonden)

Deze factoren dragen ertoe bij dat ik mijn visor wel ALTIJD bij me heb en die pocketPC (ik had een philips Velo) niet en dus een stuk minder functioneel was
Pagina: 1