Toon posts:

twee netwerkkaarten in 1 computer?!

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag hebben we bij mij thuis een nieuwe computer gekocht en willen we internet delen. We hadden alles besteld bij de winkel en hebben het vandaag opgehaald en zat er in de nieuwe computer twee netwerkkaarten... hij zei dat je dus ook nog een netwerkkaart moet kopen voor in de oude computer. Ik vind dit erg onlogisch en volgens mij klopt er echt helemaal niks van...

Weet iemand hier meer van?

Ik weet niet of dit er betrekking op heeft, maar wij hebben een internet verbinding via een COM poort.

Thnx

Verwijderd

Het lijkt mij dat 1 van die 2 netwerkkaarten in die andere computer moet.
Dat heeft 1 comp internet verbinding én een netwerkkaart, en de ander kan via het netwerk op het internet

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
het ergste is dat hij POKKE traag van die bende word!!! |:(

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-06 08:14
Indien je je internetverbinding hebt via kabel van dan heb je een netwerkkaart nodig voor de internetverbinding en een netwerkkaart nodig om het te delen met het interne thuisnetwerk.

Indien je dialup gebruikt is het natuurlijk onzin. Je gebruikt dan je modem voor de internetverbinding en die deel je via 1 netwerkkaart zo heb ik dat bij mijn ouders ook gedaan.

Bij mijzelf werk ik wel met 2 netwerkkaarten om internet te delen omdat internet via het netwerk binnenkomt

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 21:19
Ik heb adsl van mxstream en ik heb voor het delen in mijn pc ook 2 netwerkkaarten zitten:

bovenste: modem
onderste: is met kabel naar hub

hub is met kable naar 2e systeem.

Je kan dan je internet-verbinding gewoon sharen

En mijn computer wordt dus helemaal niet langzaam van twee netwerkkaarten.

tampert, kriminalpolizei

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:03 schreef DaZZle het volgende:
Indien je je internetverbinding hebt via kabel van dan heb je een netwerkkaart nodig voor de internetverbinding en een netwerkkaart nodig om het te delen met het interne thuisnetwerk.

Indien je dialup gebruikt is het natuurlijk onzin. Je gebruikt dan je modem voor de internetverbinding en die deel je via 1 netwerkkaart zo heb ik dat bij mijn ouders ook gedaan.

Bij mijzelf werk ik wel met 2 netwerkkaarten om internet te delen omdat internet via het netwerk binnenkomt
idd, daar had ik dus ook al aan gedacht, maar wij hebben dus internet via een COM-poort (traag, maar ja) en dus hebben we gewoon nog 2 netwerkkaarten die we niet gebruiken in de nieuwe computer. Dus is het toch nog steeds onzin, ookal gebruiken we kabelinternet?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

gewoon een netwerk kaart in comp. 1 en 1 in comp. 2 :)
meer heb je niet nodig :)
hiermee heb je de computers verbonden met elkaar,en je internet met een gewone modem, dus daar heb je er geen voor nodig :)
hij probeert dus gewoon geld los te kloppen :(
of je moet later overstappen op kabel of adsl, dan heb je er alvast 1 :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

klopt waarschijnlijk heb je casema (die gebruikt internet via com poort).

Je hebt maar 1 netwerkkaart inje server nodig (comp waar internet binnenkomt) je pakt je andere netwerkkaart en die stop je in je client en leg je een crosskabel tussen de comps of als je van plan bent met meerdere clients op internet wilt dan moet je een hub/switch nemen met gewone kabels. er tussen.

tevens kan je ook in de faq kijken daar staat dit ook allemaal uitgelegt en in de search kan je denk ik ook wel wat antwoorden vinden

groetjes en suc6
Dreamer

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier is al bijzonder veel over geschreven, eerst is het zaak je thuisnetwerkje goed aan de praat te krijgen, informatie daarvoor:Als je dat voor elkaar hebt (want daar zit hier het probleem) dan kun je aan het internet-delen beginnen. Voor internetdelen kun je bij dezelfde [topic=152460] van GoT, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet sharing]
  • [search=internet delen]
  • [search=winproxy]
  • [search=winroute]
  • [search=freesco]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.