Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:53

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Topicstarter
Heb dus nu de volgende config

AMD-K6 450MHz
448 SDRAM
En de super snelle Ati Rage Pro

Nu ga ik dus mijn Ati Rage Pro vervangen voor een

Creative Geforce MX 32MB

of

Creative Geforce Pro 64MB

Nee, wees niet bang, ik ga niet vragen welke beter is :) De Geforce Pro is beter, maar is dat niet een overkill. Heb namelijk maar 450MHz. Dus eigelijk jullie mening. A.u.b. , het wordt 1 van deze 2 kaarten en echt niks anders :)

Nu alleen even zoeken hoeveel ram mijn k6 aankan. Kan het niet vinden :( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik jou was zou ik de mx nemen!

Die gf2 pro is een vettuh bottleneck, dus niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaZZle
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-08 23:47
Als ik jou was zou ik mijn geld eerder uitgeven aan een snellere processor...
iets meer spaarwerk maar heb je toch echt wel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:51 schreef Patrick007 het volgende:

Okee, dacht al dat het zonde was van het geld :)
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:52 schreef DaZZle het volgende:
Als ik jou was zou ik mijn geld eerder uitgeven aan een snellere processor...
iets meer spaarwerk maar heb je toch echt wel meer aan.
Hmmm, je hebt wel gelijk, maar het wordt toch de 3d-kaart. Kan wel sparen voor een leuke AMD of Pentium maar dan heb ik nog steeds een Ati Rage Pro....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:34

4x2

lộn xộn quá

Ik zou die MX nemen (of een goedkope GTS) en dan van het geld wat je overhoud een nieuw mobo/processor kopen.
En dan later een Geforce 3 MX ofzo.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:59 schreef Blukmeester het volgende:
Ik zou die MX nemen (of een goedkope GTS) en dan van het geld wat je overhoud een nieuw mobo/processor kopen.
En dan later een Geforce 3 MX ofzo.
Ok, dank je wel. Iemand een idee hoeveel mem ik maximaal erin kan gooien :? . Dacht aan max 512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer geheugen heb je absluut niet nodig. Neem een nieuw mainbord en een cpu Duron 800MHz + MSi K7T Turbo is best nog wel goed voor de games. Een Geforce II MX is ook wel een goeie keus, dus ik zal nog even wachten met iets kopen en dan eerst rustig sparen, later nieuw mainbord cpu en een Geforce kopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:08 schreef ExiRana het volgende:
Meer geheugen heb je absluut niet nodig. Neem een nieuw mainbord en een cpu Duron 800MHz + MSi K7T Turbo is best nog wel goed voor de games. Een Geforce II MX is ook wel een goeie keus, dus ik zal nog even wachten met iets kopen en dan eerst rustig sparen, later nieuw mainbord cpu en een Geforce kopen! :)
Je hebt op zich wel gelijk. Alleen de 3d-kaart is nu echt nodig. Binnenkort een lan :) Niet meer geheugen, mischien niet voor games. Maar gebruik vaak progs waardoor erin mijn winbar "56/448" staat ;)

Edit: Als 448 kan, dan denk max 512, toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:13 schreef justin01 het volgende:

[..]

Je hebt op zich wel gelijk. Alleen de 3d-kaart is nu echt nodig. Binnenkort een lan :) Niet meer geheugen, mischien niet voor games. Maar gebruik vaak progs waardoor erin mijn winbar "56/448" staat ;)

Edit: Als 448 kan, dan denk max 512, toch :)
Ik denk inderdaad dat 512Mb nog wel kan ja. :) En dan koop je nu een Geforce II MX en later een nieuw mainbord/cpu! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:17 schreef ExiRana het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat 512Mb nog wel kan ja. :) En dan koop je nu een Geforce II MX en later een nieuw mainbord/cpu! ;)
Ja, Ati Rage Pro verkoop ik aan het museum, 1 dimmetje van 64 eruit, en 1 dimmetje van 128 MB erbij ( denk ongeveer 40 piek). En mijn mobo, dat zal wel effe blijven. Eindelijk behoorlijk een shooter kunnen spelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is geen prog die 448 mb nodig heeft. Wnibar geeft vast aan hoeveel geheugen er nog vrij is. Het geheugen dat als cache wordt gebruikt is voor progs dan ook nog te gebruiken.
Als je win9x of ME gebruikt moet je nooit meer dan 512 er stoppen. Maar die 448 is meer dan genoeg voor alles dat je draaien wilt. Zeker voor games, dan is 256 al zat.

Koop een nieuwe mobo en proc. Geeft denk ik met je ati rage pro een beter resultaat dan een mx nu kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:21 schreef gve het volgende:
Er is geen prog die 448 mb nodig heeft. Wnibar geeft vast aan hoeveel geheugen er nog vrij is. Het geheugen dat als cache wordt gebruikt is voor progs dan ook nog te gebruiken.
Als je win9x of ME gebruikt moet je nooit meer dan 512 er stoppen. Maar die 448 is meer dan genoeg voor alles dat je draaien wilt. Zeker voor games, dan is 256 al zat.

Koop een nieuwe mobo en proc. Geeft denk ik met je ati rage pro een beter resultaat dan een mx nu kopen.
Ja, inderdaad, winbar geeft hoeveel mb er vrij is en dat is vaak heel weinig :) Er is geen prog dat 448 MB nodig heeft, porbeer dan maar eens een van mijn creaties uit met Multimedia Builder. En dan nog Photoshop en gifanimator erbij....Kortom, meerdere programma's meer geheugen :)

Edit:

De singnature van ExiRana wordt niet door uw brouwser ondersteund, neem contact op met uw provider.

Provider zei dat het door jou pc kwam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:27 schreef justin01 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, winbar geeft hoeveel mb er vrij is en dat is vaak heel weinig :) Er is geen prog dat 448 MB nodig heeft, porbeer dan maar eens een van mijn creaties uit met Multimedia Builder. En dan nog Photoshop en gifanimator erbij....Kortom, meerdere programma's meer geheugen :)
Winbar denk dat geheugen dat als cache bebruikt wordt, niet vrij is, maar dat kan wel gewoon gebruikt worden. Je hebt dus waarschijnlijk meer geheugen vrij dan winbar zegt.
Je draait vast geen win2000 of XP want dan kan je beter ff bij taakbeheer>prestaties kijken.
Als je veel van die zware progs draait ben je eveneens beter uit met een mobo/cpu upgrade want een K6 zuigt dan gewoon bigtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:33 schreef gve het volgende:

[..]

Winbar denk dat geheugen dat als cache bebruikt wordt, niet vrij is, maar dat kan wel gewoon gebruikt worden. Je hebt dus waarschijnlijk meer geheugen vrij dan winbar zegt.
Je draait vast geen win2000 of XP want dan kan je beter ff bij taakbeheer>prestaties kijken.
Als je veel van die zware progs draait ben je eveneens beter uit met een mobo/cpu upgrade want een K6 zuigt dan gewoon bigtime.
Dat van winbar wist ik niet. Je draait vast geen win2000, dus wel :) Windows 200 SP 2. Ik draai wel zware progs, maar het gaat me nu om de games...En daarvoor neem ik nu de geforce :)

Edit: binnenkort adsl dus dan *kuch* koop * kuch* ik windows XP. Windows ME wil ik echt nooit meer hebben :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 19:40 schreef gve het volgende:
ok aan je sign te zien heb je hem al. Maar ik denk dat een nieuw mobo en proc (1ghz+) met je rage pro in 3d mark2001 een ongeveer gelijke score neerzetten als een k6 2 (of heb je een k6 3?) met een mx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom vraag je dit eigenlijk als je het al in je nieuwe sig hebt staan :? :+

dus:
geen geheugen erbij kopen
de goedkoopste MX zodat je hem later zonder alteveel pijn weer weg kunt doen. Volgend jaar is de GF2pro weer de bottleneck. (met Unreal 2 en Doom 3 :9~ ).

Kyro II is ook een héél mooi kaartje, maar zonder snelle cpu niet aan te raden ;(

Radeon is ook veel beter, maar helaas duurder. Prijs wil helaas niet zo zakken als bij nVidia.

Koop maar lekker een goedkoop MXje en houd de rest lekker in je zak voor een nieuw mobo + Duron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjit, wat typ ik weer langzaam, nou is gve me voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De singnature van ExiRana wordt niet door uw brouwser ondersteund, neem contact op met uw provider.

Provider zei dat het door jou pc kwam :)
Ja, ik kon even niets verzinnen. :) Wel gaaf! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 18:49 schreef justin01 het volgende:
Heb dus nu de volgende config

AMD-K6 450MHz
448 SDRAM
En de super snelle Ati Rage Pro

Nu ga ik dus mijn Ati Rage Pro vervangen voor een

Creative Geforce MX 32MB

of

Creative Geforce Pro 64MB

Nee, wees niet bang, ik ga niet vragen welke beter is :) De Geforce Pro is beter, maar is dat niet een overkill. Heb namelijk maar 450MHz. Dus eigelijk jullie mening. A.u.b. , het wordt 1 van deze 2 kaarten en echt niks anders :)

Nu alleen even zoeken hoeveel ram mijn k6 aankan. Kan het niet vinden :( ;)
pfff die draaid nog niet eens op 50% van de snelheid die ie kan lekker nuttig zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 18:51 schreef Patrick007 het volgende:

euh mis ik hier ff wat ?? een Gforce 2 pro een bottleneck vergeleken de MX uitvoering, ik dacht toch zeker te weten dat de Pro toch wel ff wat sneller is dan de MX :? :? :? toch ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Een GeForce II pro is zeker wel zinvol, als je veel spelletjes speelt althans.
Deze kaart heeft namelijk een snelle hardwarematige geometrie en belichtingseenheid (TCL) die veel werk van de processor overneemt.
Ik had een Pentium III 450, waar ik 3/4 jaar geleden een Radeon 64 MB DDR bijzette en het was een wereld van verschil. (ik had eerst een Rage 128)
Inmiddels heb ik de P3 door een P4 vervangen om de performance nog verder op te krikken >:)

Als het vooral om andere applicaties gaat heb je meer een een snellere processor/moederbord.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 22:00 schreef malfa het volgende:

[..]

euh mis ik hier ff wat ?? een Gforce 2 pro een bottleneck vergeleken de MX uitvoering, ik dacht toch zeker te weten dat de Pro toch wel ff wat sneller is dan de MX :? :? :? toch ???
ja zekers te weten hij zal wel bedoelen dat die k6 een zware bottleneck is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 22:02 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

ja zekers te weten hij zal wel bedoelen dat die k6 een zware bottleneck is
Ik bedoel inderdaad dat de k6 misschien niet samen gaat met een geforce 2 Pro, dus daarom beter geforce mx kon nemen. Sorry mensen, maar had mijn sig al aangepast. Heb nog steeds niet mijn extra geheugen en 3d-kaart, maar staat er wel. Logisch toch :) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 22:01 schreef Tyrian het volgende:
Een GeForce II pro is zeker wel zinvol, als je veel spelletjes speelt althans.
Deze kaart heeft namelijk een snelle hardwarematige geometrie en belichtingseenheid (TCL) die veel werk van de processor overneemt.
Ik had een Pentium III 450, waar ik 3/4 jaar geleden een Radeon 64 MB DDR bijzette en het was een wereld van verschil. (ik had eerst een Rage 128)
Inmiddels heb ik de P3 door een P4 vervangen om de performance nog verder op te krikken >:)

Als het vooral om andere applicaties gaat heb je meer een een snellere processor/moederbord.
Dus jij zegt eigelijk dat een geforce 2 Pro best kan en dat het niet uitmaakt wat voor processor je hebt. Wie heeft er nou gelijk, maakt de processor wel uit of niet :? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:56 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

pfff die draaid nog niet eens op 50% van de snelheid die ie kan lekker nuttig zeg
Sorry, maar deze reply begijp ik niet. Leg effe uit plz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

De processor maakt zeker veel uit. Het ligt er vooral aan welke programma's je gebruikt. Voor spelletjes is de GeForce II pro of GTS de beste keuze, voor andere programma's + het spel Flightsimulator is een snellere processor weer beter.
Het is wel zo dat een GeForce II kaart beter presteert naar mate de processor sneller is. Deze schaalt dus met je processor mee.

Ik raad je aan om eerst een GeForce II pro of GTS te kopen, en vervolgens gaat sparen voor een nieuwe processor en moederbord.

Maar je videokaart is harder aan vervanging toe dan je CPU.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-09 09:19

Frenkpie

"Crocs Rule !"

2 dingen:

de pro kopen en dan later een nieuwe mobo+proc
fftjes iets meer geld sparen en de mx kopen met een duron en een mobo van 250-300 piek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Een K6/2-450 met 448MB is al ruim genoeg. Je cache area ligt nml op 256 met 1MB cache (of 512 dus met 2MB), dus je zit er nu al ver overheen. Verder wil windows met de meeste AGP kaarten al vervelend doen met 512MB, net iets teveel :(

Ik zou eerst gewoon die Geforce2 Pro erin prikken en later je mobo + CPU vervangen door een Abit KT7E + Athlon 1,2GHz ofzow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 14:49 schreef _JGC_ het volgende:
Een K6/2-450 met 448MB is al ruim genoeg. Je cache area ligt nml op 256 met 1MB cache (of 512 dus met 2MB), dus je zit er nu al ver overheen. Verder wil windows met de meeste AGP kaarten al vervelend doen met 512MB, net iets teveel :(

Ik zou eerst gewoon die Geforce2 Pro erin prikken en later je mobo + CPU vervangen door een Abit KT7E + Athlon 1,2GHz ofzow.
Wordt helaas geen AGP. Het gaat hier om een pc met (maar) 2 PCI sloten. Dus het wordt een pci versie in 1 slot en in de andere mijn netwerk kaart voor games en mijn adsl modem :)
Op zondag 07 oktober 2001 14:10 schreef Tyrian het volgende:
De processor maakt zeker veel uit. Het ligt er vooral aan welke programma's je gebruikt. Voor spelletjes is de GeForce II pro of GTS de beste keuze, voor andere programma's + het spel Flightsimulator is een snellere processor weer beter.
Het is wel zo dat een GeForce II kaart beter presteert naar mate de processor sneller is. Deze schaalt dus met je processor mee.

Ik raad je aan om eerst een GeForce II pro of GTS te kopen, en vervolgens gaat sparen voor een nieuwe processor en moederbord.

Maar je videokaart is harder aan vervanging toe dan je CPU.
Kijk, daar ben ik het mee eens. Eerst mijn 3d-kaart en dan mijn CPU. Maar ik zal het ondanks mijn mobo toch merken dat als ik een geforce 2 pro heb wat sneller af ben dan met een geforce 2 mx :?

Edit: En het gaat mij ook echt om de games en niet zo zeer om de programma's die ik af en toe gebruik.
Op zondag 07 oktober 2001 14:42 schreef frenkpie het volgende:
2 dingen:

de pro kopen en dan later een nieuwe mobo+proc
fftjes iets meer geld sparen en de mx kopen met een duron en een mobo van 250-300 piek
Weer de Pro die wordt aanbevolen. Alleen zal ik nu met mijn 450MHz het verschil merken tussen de Geforce 2 mx en de Geforce 2 Pro....

( Wil eindelijk een keer lekker snel CS of Quake kunnen spelen zonder haperen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Alleen PCI slots in je systeem?
Dan helemaal geen nieuwe videokaart kopen, maar direct een nieuw moederbord.

PCI kaarten zijn onnodig duur. Als je nog wat pit uit je systeem wilt halen, zou je voor een voodoo3 2000 kunnen gaan , die zijn 2ehands niet zo heel erg duur meer.
Een PCI Geforce vind ik iig onzin: Zelfs de geforce2MX draait al niet meer op volle toeren op een PCI kaartje :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 16:03 schreef _JGC_ het volgende:
Alleen PCI slots in je systeem?
Dan helemaal geen nieuwe videokaart kopen, maar direct een nieuw moederbord.

PCI kaarten zijn onnodig duur. Als je nog wat pit uit je systeem wilt halen, zou je voor een voodoo3 2000 kunnen gaan , die zijn 2ehands niet zo heel erg duur meer.
Een PCI Geforce vind ik iig onzin: Zelfs de geforce2MX draait al niet meer op volle toeren op een PCI kaartje :(
Ja, alleen pci sloten *D Nee, een voodoo wordt het echt niet voor mij. Dat pci kaarten duurder zijn klopt, het scheelt 40 piek (dat overleef ik wel :) )Wil dan toch echt nog gaan voor de Creative Geforce 2 Pro 64 MB :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Topicstarter
Door Sn@ke - woensdag 23 augustus 2000 19:35

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb AGP nu op 1x gezet...
De kaart werkt nu goed.
Nog ff wat ander drivers proberen.
Ik heb al ff 3dMark gedaan. Haalde slechts 3100
Zou dit nog beter kunnen of komt het puur door mijn processor (PII 400 MHZ)
Heb deze even opgezocht via de search :) :) Ik heb dan wel een AMD 450 MHz maar is het dan toch verstandig om de Geforce Pro te nemen :? ?Als de Geforce Pro toch effe wat sneller is dan de geforce mx in mijn systeem dan neem ik de Pro versie *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:13
Als je alleen maar pci sloten hebt dan wordt het lastig. Want er is volgens mij geen Geforce 2 Pro voor pci sloten. Behalve dan de geforce2 mx DDR van Creative.
Maar die is iets van 350,- ofzo, kan je beter de Voodoo 5 5500 kopen voor 299,-.