Wie kan me vertellen hoe ik een aantal checkboxes in een form vannuit PHP kan aanzetten?
Ik heb dus een string opgehaald uit MySQL, met daarin de waardes van de checkboxes die aangezet moeten worden in het formulier.
Als ik deze naar een array explode, heb ik de mogelijkheid om ze stuk voor stuk te activeren.
Dit gebruik ik al op het moment dat er een nieuw record wordt toegevoegd in de database.
Ik heb dus al de volgende code:
Als ik hieronder nu hetvolgende zet:
dan krijg ik het niet voor elkaar
Is hier iets voor te verzinnen, en zoja, wie helpt me uit de brand?
Ik heb dus een string opgehaald uit MySQL, met daarin de waardes van de checkboxes die aangezet moeten worden in het formulier.
Als ik deze naar een array explode, heb ik de mogelijkheid om ze stuk voor stuk te activeren.
Dit gebruik ik al op het moment dat er een nieuw record wordt toegevoegd in de database.
Ik heb dus al de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <table>
<tr>
<td>[img]\"images/reviews/icons/pformat/1.gif\"[/img]</td>
<td>[img]\"images/reviews/icons/pformat/2.gif\"[/img]</td>
<td>[img]\"images/reviews/icons/pformat/3.gif\"[/img]</td>
<td>[img]\"images/reviews/icons/pformat/4.gif\"[/img]</td>
</tr>
<tr>
<td align=\"center\"><input type=\"checkbox\" name=\"pformat[]\" value=\"1\"></td>
<td align=\"center\"><input type=\"checkbox\" name=\"pformat[]\" value=\"2\"></td>
<td align=\"center\"><input type=\"checkbox\" name=\"pformat[]\" value=\"3\"></td>
<td align=\"center\"><input type=\"checkbox\" name=\"pformat[]\" value=\"4\"></td>
</tr>
</table> |
Als ik hieronder nu hetvolgende zet:
code:
1
2
3
4
5
| for ($p = 0; $p < $pformatno; $p++)
{
# selecteer de checkboxes die in de array als waarde voorkomen
eval (document.id.pformat.$p.box.checked = true);
} |
dan krijg ik het niet voor elkaar
Is hier iets voor te verzinnen, en zoja, wie helpt me uit de brand?