Toon posts:

Hoontech DSP24Value HELE HARDE ZOOM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een nieuwe geluidskaart, de hoontech DSP24 Value inclusief bracket...(is voor midi enz)
Als ik de line-out gebruik (jack 1/8) dan stoort de kaart verschrikkelijk, een ontzettende zoom komt er uit de boxen... De draden zitten echt goed en ook de plug zit er goed in (met mijn SB had ik ook geen last van dit alles en ik heb niets veranderd)...

Wat me wel opviel was dat als ik de kaart uit de PCI haal dat de zoom weg is, het begint zodra de kaart het ijzer raakt van de systeemkast... Bij andere geluidskaarten ontstaat de zoom dan niet...

Nu heb ik ook twee in en uitgangen analoog erop zitten... Ik weet alleen niet wat ik hier op moet aansluiten... Is dit de twee tulppluggen (als ik de jackplug eraf haal) die dan in de 2 analoge uit moeten??? Ik heb geen ruis dan maar hoor ook geen geluid (of moet ik softwarematig nog iets veranderen)

Iemand enig idee? Zou de kaart stuk zijn??? Of is er een andere oplossing???

Alvast bedankt,

Pinjo

p.s. zie www.hoontech.nl voor een plaatje van de ingangen en uitgangen op deze kaart

Verwijderd

OOOOOOOOOHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Duur kaartje!.
Had je beter de Iphone XG kunnen kopen..
want die is bij mij echt supper!.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helemaal niets aan dier XPhone versie,
ik koop heus geen dure geluidskaart voor niets hoor!
Ik ga hem gebruiken met midi keyboard en Gigasampler en nog meer software... Dan heb je aan de phone versie echt helemaal geen reet :)

Maar is er iemand die weet waarom??? ik zo'n keiharde zoom heb (ik heb hem al, als de computer nog niet eens aan staat, dus wel stroom (stekker in stop contact) maar niet aan...

Ik heb sterk het vermoeden dat het met het aarden van de kaart te maken heeft? Kan dit? Zou dit mogen?

Please help...

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 19:54 schreef QuakeMASTER het volgende:
OOOOOOOOOHhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Duur kaartje!.
Had je beter de Iphone XG kunnen kopen..
want die is bij mij echt supper!.
|:( xg is een spel kaart, dit is iets totaal anders |:(

heb je een ander pci slot geprobeerd?
Is alles geaard?

Verwijderd

Topicstarter
Geaard, das dus de vraag,
hoe controleer ik dat???
Dat is iets waar ik totaal geen verstand van heb...
Het is wel zo dat wanneer ik de kaart van het ijzer af hou (van de kast) dat de zoem weg is, maar hij kan natuurlijk onmogelijk in een PCI slot zitten zonder het ijzer te raken, dus dat MAG het niet zijn denk ik zo...???

Ik heb andere slots geprobeerd, overal hetzelfde gezoem...

Het aarden zal het wel moeten zijn, want als de comp uit is is de zoem er ook (dus kan het niet de kaart zelf zijn toch?)
maar hoe verander ik dat aardewerk?

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:20 schreef Pinjo het volgende:
Geaard, das dus de vraag,
hoe controleer ik dat???
Dat is iets waar ik totaal geen verstand van heb...
Het is wel zo dat wanneer ik de kaart van het ijzer af hou (van de kast) dat de zoem weg is, maar hij kan natuurlijk onmogelijk in een PCI slot zitten zonder het ijzer te raken, dus dat MAG het niet zijn denk ik zo...???

Ik heb andere slots geprobeerd, overal hetzelfde gezoem...

Het aarden zal het wel moeten zijn, want als de comp uit is is de zoem er ook (dus kan het niet de kaart zelf zijn toch?)
maar hoe verander ik dat aardewerk?
je compu in een geaard stopcontact stoppen dus.....

Verwijderd

Topicstarter
Maar waarom had ik er dan bij mijn vorige geluidskaart nooit last van dan??? (AWE32)

Dan vind ik echt raar, maar bedankt voor de tip, ga het meteen proberen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het geprobeerd,
ik heb een verlengsnoer gepakt (15 meter) en die aan een geaard stopcontact gehangen en zo mijn computer erop gedaan, de zoem is er nog steeds, maar wel de helft keer zo hard, mar nog steeds ondraaglijk...

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:21

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Probeer es met groundlift switches van de apparatuur die eraan hangt te spelen. Misschien een groundloopje, en die haal je er dan uit. Kan wel even wat testwerk vergen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1