Krijg geen beeld op tv vanaf Studio PCTV

Pagina: 1
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:20

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Voor ik begin: Ik heb al UTFS gedaan, maar er stond niets bij waar ik iets aan heb.

Ik heb recentelijk een TV kaart gekocht van het merk Pinnacle Studio PCTV en die wil ik gebruiken om DVD's op mijn tv van een paar jaar oud te kijken.

Aangezien mij TV alleen maar een SCART aansluiting heeft, heb ik bij een locale computerhandel een S-video -> Scart kabel gekocht.

Die heb ik net aangesloten, maar ik kan geen kanaal vinden waar ik mijn DVD film zie die ik via WinDVD heb gestart. Ook het A/V kanaal geeft alleen maar een zwart beeld.

Ik heb voor de zekerheid nog gevraagd aan de computer handel of dat ging werken, maar volgens mij moet een S-video naar SCART kabel gewoon werken.

Wat doe ik fout, of wat moet ik instellen op de TV kaart?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:32

Wildfire

Joy to the world!

Zo'n kaart is niet bedoeld om DVD's op TV te kijken. Een TV-kaart zorgt er alleen voor dat je TV-kanalen op je computer kunt bekijken en opnemen, meer niet.

Kortom, je hebt voor wat je wilt een compleet verkeerde kaart gekocht. Je had eigenlijk een MPEG2-decoder moeten kopen, bijvoorbeeld de Creative Labs DXR3. Met andere woorden, de PC-TV d'r uit en een MPEG2-decoder d'r in!

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe