Toon posts:

Mijn moederbord herkent maar 32Gig van de 40!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een
-Maxtor 20,4Gig HD [dezze dee het altijd al]
-Maxtor 40,9Gig HD [mijnmobo herkent er maar 32Gig van]

Ik was in Partition Magic (5.0) en ik zag dat hij maar 32Gig ziet. Het komt waarschijnlijk door m'n mobo dacht ik zelf, hier m'n specs:
-ASUS P4B Motherbord
-Pentium 4 1,7Ghz
-128MB RAM 113mhz
[voor de rest zie sig]

Ik heb de hele handleiding doorgelezen maar ik kom er maar niet uit. Ik heb me mobo, processor en de MB RAM bus net nieuw dus ik wil niet zitten flashen omdat de garantie dan valt (toch ?).

Alvast bedankt ;) !

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:27

Wallie

Herr

Garantie vervalt niet hoor, wel als het mislukt, dat is je eigen verantwoordelijkheid.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Topicstarter
als het mislukt kan je niet meer terug he ? Kweer niet alles van dat flashen, nooit eerder geflikt. Misschien ga ik het niet doen ook...

Maar weet iemand al een antwoord >:) ;).

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:12
Meestal is er wel een manier om het te fixen als het fout gaat. Iets met een isa vga kaart ofzo geloof ik :) . Ik weet er ook niet veel vanaf.

/edit

owjah ff ontopic :D
Het komt meestal door je bios dat ie maar 32gig zit. (had mijn oude ss7 mobo ook. Wel vaag dat dit nog voorkomt op zo'n nieuw mobo.

Verwijderd

Instellingen van de harde schijf effe nakijken!! Ik heb zelf een ibm van 60 gig en op dat ding kun je ook dingen veranderen, wat betreft opslagcapaciteit.

Verwijderd

Topicstarter
Jah in e bios kan je het eigelijk ook verstellen maar ik kan er niet op staan om 'm te verander. Lastig te begrijpen jah. Kijk zoiets.
[Dik=kan niet]

FulscreenLogo ON
Clock mhz 113mhz (ik verzin maar wat..)
HD *nogwat* 32Gig

Dus das wel raar en f*cked up!

Wat kan ik nu nog doen ? En waar koop je z'n biosfixer voor hoeveel ???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 18:08 schreef Breedbekkikker het volgende:
Instellingen van de harde schijf effe nakijken!! Ik heb zelf een ibm van 60 gig en op dat ding kun je ook dingen veranderen, wat betreft opslagcapaciteit.
Hoe kom je bij die instellingen ???

BTW:

Sorry van de dubbele reply

Verwijderd

Waar de ide-connector en de voeding zitten, daar zitten een aantal jumpers. Master M/S Cable select of zoiets. Bij mijn ibm schijfje zitten er jumpers om het aantal koppen (heads) te veranderen in 15 of in 16. En dat scheel dus een paar gig. Waar het goed voor is, weet ik ook niet. Het kan zijn dat 'die schijf waar we het over hebben' ook van die jumpers heeft en dat ze toevallig verkeerd staan.
De mzzl

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.kwarten/maxtor.JPG

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff me broer erbij halen want ik snap er geen poep van!

BTW:
Thx voor 't plaatje en de reply (die me misschien heel erg kan helpen!).

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-04 10:57
Wat er bedoeld wordt, is dat de middelste jumper op je HDD eraf moet (die van cylinder limitation)
Dan wordt 'ie wel gezien door je BIOS als een 40 GB schijf.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
wat is een jumer? Zo'n zwart (of soms blauw) kleindingete die bepaalt of het master of slave is ?
LAAT MAAR IK WEET HET NU AL

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 07 oktober 2001 11:17 schreef TD-er het volgende:
Wat er bedoeld wordt, is dat de middelste jumper op je HDD eraf moet (die van cylinder limitation)
Dan wordt 'ie wel gezien door je BIOS als een 40 GB schijf.
Er zitte er maar twee op ;) :) :+ .

Die grote met 60 (of 80 ofzow) van die kleine draadjes in een, zo'n connector die van me HD in me mobo gaat en zo een met 4 van die dingen die van m'n voeding komt, daarvan heb ik er nog een stuk of 3 aan me voeding zitten... Het kan niet zijn dat de verkeerde er in zit he ???

Thnxz voor de ulp alvast !

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me heel erg van de 3dubbele post.

Ik (de dombo) heeft nog een keer in z'n Bios gekeken en bij IDE HDD ofzow zag ik het volgende staan:
Maxtor 32049U3
Ik kon ook nog 's uit deze kiezen:
Maxtor 5T040H4

Welke moet ik nou eigelijk kiezen ?

die Maxtor 32049U3 is mijn oude 20,4 gig HD waarvan me mobo nog alles ziet, de tweede is m'n nieuwe 40gig (ook van Maxtor) en daarvan herkent-ie dus maar 32gig van.

Ik zou graag een grotere C:\ willen dus alle idee'tjes zijn welkom. Alvast bedankt!

EDIT:

hoe kan je eigelijk replý verwijderen ???

• picobyte
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ff Maxblast downloaden.
Kan je softwarematig een grote partitie forceren als je BIOS dwarsligt.

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

ja maxblast ja
heb ik ook eens gebruikt bij iemand
werkt heel makkelijk
heel gebruiksvriendelijk

succes ermee

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor de tip!
Ben 'm nu ff aan het downen...

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 21:47

Jazzper

BB4E^Guerilla

Weet je wat het ook kan zijn? Bios 32 Gig limit alhoewel me dat stug lijkt met zo'n nieuwe PC maar het kan altijd, kun je of je Bios flashen of een limiter (bij jouw Jumper 46) erop zetten en dan met MaxBlast EZBios de rest erbij trekken... succes

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik wouw wel ff m'n bios updaten op de site vam ASUS.com maar hij kon de file niet eens vinden!!!

Verwijderd

Ik heb dezelfde schijf en met MAXBLAST kun je hem dus de volle 40gig laten herkennen!!!!
Probleem is dan dat WinXP en Win2k niet meer willen draaien, wil je dus Windows 98 dan moet je het zeker doen. Wil je een nieuwere windows dan heb je (net als ik) een groot probleem.
Pagina: 1