Gericom Radeon Mobility Performance Gekheid

Pagina: 1
Acties:

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Dit is echt vreemd. Q3 presteerd zo'n 40 fps in 1024x768@32 als ik vers ME opstart. Doe ik daarna nog een keer dezelfde timedemo draaien dan gaat de framerate achteruit, steeds met stappen bij elke timedemo die ik
draai. uiiteindelijk blijft hij rond de 30 fps hangen.

Andere mensen met de Gericom die hetzelfde ondervinden, of dit eens zouden kunnen testen?

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20:03

johnwoo

3S-GTE

Zal wel aan ME's geheugenmanagement liggen, die is nu eenmaal brak :)
Het eerste wat ik deed met mijn laptop was dan ook de schijf formatteren en XP erop :) (2000 ondersteunde niet alles)

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Sovereign
Dat dacht ik ook, maar onder XP zie ik dezelfde drop in performance naarmate ik die benchmark meerdere keren laat lopen.

Echt zeer vreemd.

• Sovereign
Niemand? kom op mensen, er zijn er toch vast wel een aantal hier die de laptop ook hebben gekocht en even vlug wat benchmark tests kunnen doen.

• Arjenn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 14:24
Klinkt eigenlijk als een algeheel gebrek aan geheugen, tenminste, klasgenoot van mij heeft ook da z'n pc en dus ook spellen steeds langzamer worden, hij heeft dan ook maar 32 mb ram....... :'(

• Sovereign
Yup, maar de notebook heeft 384 MB, plus 32 MB dedicated video geheugen. dus daar zal het niet aan liggen. Echt vreemd dit. :?

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of je in windows XP volledige (en goede) driver ondersteuning hebt voor de 1st supersonic M6T notebook. Vooral de multi-monitor optie in et beeldscherm config scherm.
Als dat zo is moet ik misschien toch van win2k overstappen naar winXP!

• Newy
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 15:12

Newy

is het nog steeds Zat

Vandaag weer gebeld met hullie helpdesk,
krijg je een of andere allochtoon aan de lijn die op GEEN ENKELE VRAAG antwoord weet..

Begin er al aardig zat van te worden, dat Gericom.

• Sovereign
Da's volgens mij de helpdesk waar het aan is uitbesteed, teleplan.

Wat voor troubles heb je trouwens?

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:38
Gericom en 3D:

Ik kan helemaal geen 3D draaien lijkt wel!
In de handleiding zie ik onder beeldscherm opties een 3d tabblad staan, maar dat zie ik bij mijn in XP helemaal niet.

Heb de Wolfenstein multiplayer demo gedownload en die deed het ook meteen al niet! Moet ik een aanvullende driver instaleren die ze vergeten zijn bij XP ofzo?

Betreft een Webgine 1.2ghz celeron met SIS geintegreerde videokaart.

American Express vraagbaak

• Sovereign
Hmm, Wolfenstein is een OpenGL spel dus dan zal wel een OpenGL driver niet zijn geinstalleerd. Ik heb geen ervaring met SiS chipsets, maar als je kunt identificeren welke wordt gebruikt dan lijkt me dat op de SiS website wel een driver te halen valt. Misschien staat op de Gericom ftp site er ook een?

ftp://ftp.gericom.com/Notebook/webgine/

Daar staat een XP driver.

Of D3D werkt, dxdiag draaien en kijken wat die zegt.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Move > [forum=8]

DIT IS MIJN WEBSITE

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:38
Op zondag 30 december 2001 21:11 schreef Sovereign het volgende:
Hmm, Wolfenstein is een OpenGL spel dus dan zal wel een OpenGL driver niet zijn geinstalleerd. Ik heb geen ervaring met SiS chipsets, maar als je kunt identificeren welke wordt gebruikt dan lijkt me dat op de SiS website wel een driver te halen valt. Misschien staat op de Gericom ftp site er ook een?

ftp://ftp.gericom.com/Notebook/webgine/

Daar staat een XP driver.

Of D3D werkt, dxdiag draaien en kijken wat die zegt.
Ja! die Direct3draw en direct3D werkt perfect! Bedankt voor die tip, had ik nog niet aan gedacht en wist ik niet eens!

XP drivers moeten er al op zitten, omdat XP er standaard op zat!

American Express vraagbaak

Pagina: 1