Verwijderd

Topicstarter
Goed, het ging dus als volgt: M'n c35i ging na verloop van tijd steeds minder zuinig met stroom doen, de accu was meestal al na 2 a 3 dagen al leeg zonder gebeld te hebben.
Ik denk, ik doe accu-onderhoud (ontladen/opladen) en dan moet ie het weer doen..
Dit heeft dus weinig uitgehaald.. nou had ik laatst m'n telefoon in de lader zitten, het display gaf aan dat de accu voor de volle 100% opgeladen was. Ik kreeg telefoon...en na nog geen 15 getelefoneerd minuten was de batterij LEEG!
Hij moet toch makkelijk enkele uren kunnen uithouden als ik bel?

Maargoed, ik laad um weer op, en wat me opviel was dat het display al na nog geen uurtje weer aangaf dat ie weer helemaal opgeladen was :?. Hoort normaal ook veel langer te duren...

Goed, de volgende dag wil ik bellen (telefoon zat nog in de lader), en nu doet ie het helemaal niet meer. Geen oplaad-icoontje, aanzetten lukte ook niet.

Kan gebeuren natuurlijk, zal wel zijn dat de accu versleten was. Ik dus een nieuwe gehaald (100,-!!!), die erin gepropt en proberen aan te zetten.. Nog nix..in de lader gezet, nog steeds nix.. :'(

Nu is dus een maand geleden mijn garantie vervallen, en dat ding krijg ik met geen mogelijkheid meer aan de praat. Ik heb er nix raars mee gedaan, hij's niet ge-unlocked of getweakt

Telefoontje kapot dus :(
Nu heb ik dus m'n lader doorgemeten en blijkt dus dat ie 8,33V afgeeft ipv 5V wat de lader aangeeft. Beide accu's ook getest en nix mee.

Kan het zijn dat die 8,33V veel te veel was voor de gevoelige circuitjes, en dat ik dus een nieuwe siemens (vond het verder een geweldig foontje) c35i EN lader moet kopen?

Verwijderd

Ik heb zelf ook een siemens C35i, en bij mij geeft ie na een uur opladen ook al aan dat ie vol is.
Maar dat is wel mogelijk.
Want als je accu helemaal leeg is, duurt het maar 2 uur voordat ie weer vol is.
Het kan best zijn dat de accu die je gekocht heb de oorzaak is van je kappote mobiel.
Mijn accu is 3,6v hoe komt het dat die van jouw 5 v is???

Verwijderd

Bij mij was in de c35i het oplaadpinnetje van binnen afgebroken, ik zou em toch es open maken, en toen heb ik hem vastgezet, en daarna laadde hij weer op, mijn accu is meestal na 6 uur totaal opgeladen, en dan gaat ie weer een weekje mee, is de gewone standaard NimH accu

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 06 oktober 2001 17:26 schreef msoete het volgende:
[...]
Want als je accu helemaal leeg is, duurt het maar 2 uur voordat ie weer vol is.
Het kan best zijn dat de accu die je gekocht heb de oorzaak is van je kappote mobiel.
Mijn accu is 3,6v hoe komt het dat die van jouw 5 v is???
Bij mij duurde het minder dan een uur, als ie helemaal leeg is, terwijl ie vroeger, zoals Jaromir al zei, 6 uur over zoiets doet

En mijn accu is idd 3,6V, maar de lader geeft aan
Input 230V~/...
Output 5V=/...

zal wel goed zijn, alleen mijn output is 8,33V, en dat vind ik dus vreemd. Wat meten jullie???

edit:

En ik heb ook alle pinnetjes gecontroleerd, ze maken allemaal goed contact, dus daar ligt het niet aan...

+ typvoutjes

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Op zaterdag 06 oktober 2001 20:09 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Bij mij duurde het minder dan een uur, als ie helemaal leeg is, terwijl ie vroeger, zoals Jaromir al zei, 6 uur over zoiets doet

En mijn accu is idd 3,6V, maar de lader geeft aan
Input 230V~/...
Output 5V=/...

zal wel goed zijn, alleen mijn output is 8,33V, en dat vind ik dus vreemd. Wat meten jullie???

edit:

En ik heb ook alle pinnetjes gecontroleerd, ze maken allemaal goed contact, dus daar ligt het niet aan...

+ typvoutjes
Mijn output is gewoon 5 v, ik heb geen idee waarom die bij jouw 8,33 v is :? ?????

Verwijderd

Topicstarter
edit:
dubbelpost

Verwijderd

Topicstarter
Mijn output is gewoon 5 v, ik heb geen idee waarom die bij jouw 8,33 v is :??????
thnx voor het meten :)
Dan ben ik idd bang dat de 8,33V iets teveel was voor het tere ding (niet te verwarren met tering-ding)
Dat wordt dus nieuwe lader+nieuwe telefoon :'(

En dat gvd 1 maand na de garantieperiode *grmbl*

(en volgens mij is GoT ook weer down...)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:59

WouterG

Dit is geen ondertitel

De spanning die aangegeven staat op de trafo is de spanning die de trafo afgeeft als hij belast is. Onbelast is de spanning altijd hoger. Zet maar eens een weerstandje over de aansluitingen van de lader en meet dan hoeveel spanning over de weerstand komt te staan. Die moet dat wel 5v zijn.
Pagina: 1