Toon posts:

Comp. detecteert modem niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik heb een probleempje...
Van de een op de andere dag (vaag he) lukt het me niet meer om verbinding met internet te maken op een andere pc hier in huis.

De modem stond op com2 maar ik kreeg de melding als ik bij modems keek de melding dat de poort niet geopend kon worden. Ik heb de modem dus verwijderd en opnieuw geinstalleerd op poort 1 en 3 (beide geprobeerd). Maar als ik in het configuratiescherm bij modems contact probeer te maken met de modem lukt dat nog steeds niet. Ik krijg dan een melding dat de modem niet aanwezig is.

Zou het kunnen helpen om de modem los te schroeven en dan opnieuw vast te schroeven? (evt. op een andere poort)
Of heeft iemand een ander idee? Hoe laat ik de pc de modem weer vinden en contact maken...?

Ben erg benieuwd..!!!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gooi eens _alle_ com-poorten eruit + drivers van je modem. Daarna "maak" je weer nieweu com-poorten aan en installeert de drivers van je modem :P

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een hele stomme en onkundige vraag, maar hoe de-installeer ik al die compoorten en hoe dan weer installeren?

Verwijderd

Schroef je modem eruit formateer de hele boel en dan je modem er weer in het is misschien drastisch maar werkt wel
(p.s. een extern modem is sneller)

Verwijderd

Topicstarter
Is dat de enige optie?

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 23:00

Trebbors

Failure is no option!

Ga eens na wat er in de tussentijd gebeurd is met de pc, dus het werkte en toen niet meer... Is er software geinstalleerd of iets anders mee gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb ik aan zitten denken ja, maar het vage is dat er eigenlijk niets veranderd is.
Ik heb alleen in de tussentijd alle kabels losgehaald en de kast mee naar een andere kamer te komen om te kijken hoe de kast open moest. Aan de achterkant zat een klein ijzeren slotje en dat heb ik open gedaan maar ik kreeg de kast verder niet open en toen het slotje ook niet meer dicht maar dat kan toch geen verschil maken? Alles zit nog muurvast door de schroeven.
Het is een Lasercomputer en ik weet nog steeds niet hoe de kast open moet, zou ik het weten dan zou ik de modem wel ff losschroeven en weer vast maken om te kijken of de modem dan opnieuw gedetecteerd wordt.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Is het een ISA of PCI modem?
En ondersteund hij plug&play?
Of is het misschien een ISDN modem?

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Probeer eens in save mode te kijken naar je system in control panel..als daar nog een modem staat kun je hem verwijderen. ALs je nu Windows opnieuw zou starten, zou de modem als nieuwe hardware herkent moeten worden..

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 16:47 schreef bluppy2 het volgende:
Of is het misschien een ISDN modem?
ISDN modem is dat nieuw ofzo?

modem = modulator - demodulator
Bij ISDN wordt er niets gemoduleert omdat ISDN digitaal is

• aaihetapie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:34
Op zaterdag 06 oktober 2001 17:17 schreef mata het volgende:

(p.s. een extern modem is sneller)
Dat is absoluut onzin, bij oudere systemen is het juist andersom door de trage compoorten.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

Op zondag 07 oktober 2001 17:00 schreef roys het volgende:

[..]

ISDN modem is dat nieuw ofzo?

modem = modulator - demodulator
Bij ISDN wordt er niets gemoduleert omdat ISDN digitaal is
bijdehand hoor :)
ISDN adapter dan...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 17:01 schreef aaihetapie het volgende:

[..]

Dat is absoluut onzin, bij oudere systemen is het juist andersom door de trage compoorten.
Misschien bedoelt ie in installatie m8 :)

Verwijderd

Op zondag 07 oktober 2001 17:05 schreef bluppy2 het volgende:

[..]

bijdehand hoor :)
ISDN adapter dan...
Het is maar dat je het weet

Verwijderd

Topicstarter
Wow, leuke discussie! :)

Maar ehhh, die tip werkt niet, hij detecteert de modem helemaal niet. Ook niet na verwijderen en opnieuw opstarten.... Het probleem is dus dat er op een of andere manier geen contact kan worden gemaakt met de modem.

Installeren lukt prima maar er valt niet mee te communiceren.

Is loshalen en weer vastzetten (evt. op andere poort) dé oplossing of zijn er meer of betere opties??

Verwijderd

Topicstarter
Oh, en de modem is een 56kbps internal voice/fax/modem (Conexant/Rockwell).
Ik ben er zo goed als zeker van dat plug&play geen probleem moet zijn maar op het moment ben ik nergens zeker meer van eigenlijk :'(

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> IT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1