Toon posts:

CD-RW wil niet (mee)werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik in mijn vorige thread klachten kreeg over men taal (Sorry eh, maar de gemiddelde belg waar ik anders tegen forum (als werkwoord) kan daartegen)

In het meerendeel van de boots detecteerd de BIOS de CD-RW, maar zodra ik hem in windows op eender welke manier aanroep loopt heel men pc vast, als de CR-RW niet word gedetecteerd word in BIOS, mag ik hem in windows proberen aan te roepen maar dan geeft ie gewoon dat het aparaat niet bestaat, blijft lekker verderwerken, geen gefreeze.

Nu, of de drive nu gedetecteerd word of niet, als ik op het open/sluit knopje duwt gebeurt er niks, slot blijft dicht, dus hebbik al gechecked of alle kabels goedzitten, blijkt het geval (ga binnekort eens een andere power aansluiting insteken, zitte nog enkele vrij in case)

In een zelden voorkomend geval word er op men secundaire IDE-controller gewoon niks meer gevonden, maar dat is opgelost met een simpele reboot, de DVD op secundaire master doettet vrijwel altijd, net als HD op primary master

Ideetjes voor oplossing zijn welkom :)

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Het zou kunnen dat er te weinig tijd is om alle devices te laten detecteren/initialiseren. In het BIOS kun je dit soms instellen.

Systeem

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me onwaarschijnlijk, want tot voor vorige week werkte alles al meer dan anderhalf jaar zonder problemen

Verwijderd

Topicstarter
dus heb ik nu juist zo'n vrij power-connectortje gebruikt voor men cd-rw, en op het eerste zicht heeft het gewerkt, windows vind hem weer, geregeld ga ik nog eens controleren of hij het blijft houden, indien niet => een IDE-kabeltje gaan halen bij de PC-boer, men weet nooit

Verwijderd

Topicstarter
*zucht*

na een tijdje geeft hij het toch weer op, jammer
dan maar naar PC-boer voor IDE-kabel (moet toch nog wat printer-spullen hebben)

Verwijderd

Topicstarter
nieuwe IDE-kabel doettet dus ook maar niet, seffens moet ik die PC nog een week in de winkel achterlaten, om te merken dat ze hem daar ook niet gerepareerd krijgen vermoedelijk

dus: WEET IEMAND EEN OPLOSSING ?? HULP GEWENST !!

(misschien dattet zo opvalt ?)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-04 17:55
Als ik het goed begrijp:

1) Eerst doet je computer het perfect
2) je drive weigerd, zelfs niet meer open en dicht. Je hebt geen nieuwe software/drivers geinstalleerd
3) je plugged de drive in met andere powerconnector en hij lijkt het weer te doen
4) zonder enige reden doet hij het toch weer niet na een tijdje

Als ik het zo hoor dan kan het zijn dat het iets is met je drive (specifieker de voedingsstekker). Of je voeding trekt het niet (wat ik wel een hele vreemde zou vinden omdat de rest van je systeem wel goed draait)

Misschien is het een domme opmerking, maar zitten je jumpers wel goed vast? ik zou me kunnen voorstellen dat na 1,5 jr. het mogelijk is dat de jumpers niet helemaal goed vast zitten/stoffig zijn en daarom hij vreemd doet:

Suggestie:
1) Check Jumpers (ook of ze goed staan)
2) Check je connectoren (desnoods eenkeer houdt je ze met je hand aangedrukt (niet te hard) dat ze goed vastzitten).

Verwijderd

Topicstarter
dat de voeding het niet trekt is onwaarschijnlijk, want hij heeft het dus 1.5 jaar wel getrokken

die jumpers kan ik alleen op vuil controleren, want die positie kan ik nergens controleren (weet merk writer niet eens)

die power-connector aangedrukt houden lijkt me ook lastig, want soms begeeft de drive het pas na een half uurtje, kan ik daar moeilijk zo blijven zitten

==> zal dus die jumpers eens controleren binnekort (morgen waarschijnlijk, is nu al vrij laat vinden de ouders), als dat niet werkt koppel ik de drive gewoon los tot de pc naar de winkel vertrekt

ik begin zo te vermoeden dat die drive het gewoon heeft begeven, en dat er een nieuwe in moet (maar dat valt hopelijk onder de garantie die we speciaal tot 3 jaar hebben laten verlengen)

alvast bedankt voor de ideetjes

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik heb dus nu men cd-rw gewoon losgekoppeld, en alles lijkt op het eerste zicht in orde, als dit wel stabiel blijft laat ik het zo tot ik in december met de examens de PC naar de winkel kan doen, een nieuwe writer is denkik de oplossing

Verwijderd

Heb ik ook es gehad, nieuwe rewriter bleek de enige oplossing.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Op zaterdag 06 oktober 2001 16:52 schreef GiGNiC het volgende:
In een zelden voorkomend geval word er op men secundaire IDE-controller gewoon niks meer gevonden, maar dat is opgelost met een simpele reboot, de DVD op secundaire master doettet vrijwel altijd, net als HD op primary master
Misschien gaat de IDE-controller op je moederbord kapot. Probeer de CD-writer eens als slave op je primaire IDE controller en kijk of je writer nu wel goed functioneert.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 oktober 2001 17:41 schreef TweakersOnly het volgende:

[..]

Misschien gaat de IDE-controller op je moederbord kapot. Probeer de CD-writer eens als slave op je primaire IDE controller en kijk of je writer nu wel goed functioneert.
Op woensdag 10 oktober 2001 17:11 schreef Joshua30 het volgende:
Heb ik ook es gehad, nieuwe rewriter bleek de enige oplossing.
ik denk echt wel dattet de writer is, aangezien alles nu al 2 dagen perfect terug functioneert

om even hypothetisch te doen: als ik men writer op primary slave zou zetten, dan zou mijn HD beginnen kuren te verkopen zoals mijn DVD met ingeplugde cd-rw ook doet, en daar heb ik ECHT geen zin in :)

Nog bedankt Joshua30, ik vind het een geruststelling dat er toch minstens 1 iemand zijn ervaringen over zo'n feiten heeft verteld :D.

Tweakersonly, bedankt voor de tip, maar ik wil men HD niet verneuken, ik vind het het risico op dit moment niet waard.
Pagina: 1