Wat is rms

Pagina: 1
Acties:
  • 1.263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoi

Ik heb een torentje van philips en in de handlijding staat dat het 2x200 watt mpo en 2x100 watt rms.
Wat is het het verschil? en is Bijv. 50 watt rms altijd 100 watt pmo.

E-Jey

• man-o-script
  • Laatst online: 13:07
rms is het contstante aantal watt's wat hij kan geven en de pmpo zijn de pieken...

je hebt ook van die achterlijke computerboxen met 400watt pieken, die eigenlijk maar net 10watt trekken ofzo constant,
zijn gewoon verkooptukkies :)

//

• Mystic_Jack
  • Niet online
Als het goed is staat het ook in de FAQ.

Maar zo uit de blote hoofd, betekent RMS dat die normaal 100 Watt maximaal kan leveren en PMPO is dat die 200 Watt als piek vermogen heeft, dat kan die maar heel kort aan en dat doet die ook kort.

PMPO is ook een commercieel bedenkseltje, om meer kopers te trekken, heeft niets te maken wat die echt levert of kan leveren.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-12 19:45

DarkSide

theres no place like ::1

Staat voor Root Mean Square.
Is volgens vele de enige waarde die telt bij vermogen.
Is gewoon een standaard van het meten van vermogen.
Net als DIN vermogen.
Muzikaal vermogen, etc
Bij alle methoden wordt er op verschillende manieren gemeten, wat dus leidt naar de afwijkende waarden tussen de methoden.
RMS zou het dichts bij het 'echte' vermogen moeten komen.

Tenmiste dat is wat ik weet.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• E-jey
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 16:48 schreef DarkSide het volgende:
Staat voor Root Mean Square.
Is volgens vele de enige waarde die telt bij vermogen.
Is gewoon een standaard van het meten van vermogen.
Net als DIN vermogen.
Muzikaal vermogen, etc
Bij alle methoden wordt er op verschillende manieren gemeten, wat dus leidt naar de afwijkende waarden tussen de methoden.
RMS zou het dichts bij het 'echte' vermogen moeten komen.

Tenmiste dat is wat ik weet.
Zoiets dacht ik al. Mpo is dus eigelijk gewoon harstikke nep

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:12

Jag

Het is PMPO en niet Mpo, en dat betekent Peak Music Power Output. Niet naar kijken, heb je niks aan (power specs zijn zoiezo loos). RMS betekent idd Root Mean Square, maae betekent niet wat in deze draad gezegd wordt. Als je echt wilt weten wat het betekent, moet je het eerste punt van de AV FAQ lezen.

• Fireman
  • Laatst online: 21-10 23:23

Fireman

We talk about luxury problems

Bekijk dit eens rms misschien heb je er wat aan.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:34

Eraser127

Nijkerk

komt ook door china enz., daar liggen de waarden met een factor 10 hoger; een keer m'n oude computer speakers gedemonteerd (lees autopsie op gedaan :P ) staat op de doos 120Watt, zit er dus een 12Watt versterkertje in.

My Discogs

Verwijderd

zie de FAQ

• Mystic_Jack
  • Niet online
Op zaterdag 06 oktober 2001 21:59 schreef Eraser127 het volgende:
komt ook door china enz., daar liggen de waarden met een factor 10 hoger; een keer m'n oude computer speakers gedemonteerd (lees autopsie op gedaan :P ) staat op de doos 120Watt, zit er dus een 12Watt versterkertje in.
Klopt, ik heb een vorige versie van de nieuwste Trust Soundwave 240. Die zou dus 120 Watt leveren per box, kan dus nooit.
Heb ze lekker uit elkaar gehaald en aan de versterker een 25 jaar oude 10 Watt Philips luidsprekerboxen gehangen. Doet perfect. Zelfs beter dan het origineel. 8-)

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• jll
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-12 15:04

jll

ja dat klop dat pmpo dat is volgens mij het piek vermogen van de peik van de sinus of zoiets
maar ik heb laatst dus ook effe die 50w comp speakers gesloopt en trof daar dus gewoon een ic versterkertje aan ik dus alles er uit gesloopt en er een zelf gebouwde 1,4Watt RMS ampje in geknutselt en dat gaat tenminste hard ik bedoel dus echt hard.

ik kan met die amp twee 150watt autoseakers 2cm in beweging krijgen!!!!!! B-)

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-12 21:50
Die watteges in eender welke vorm zijn puur marketing..
Mijn box kan ook zoveel wat continue aan, alleen is het geluid dan vervormd.. toch mag ik dan zeggen dat m'n boxen zoveel wat rms hebben

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

100 watt rms en 200 watt pmpo slaat dus echt nergens op, want PMPO betekent officieel dus niet Peak Music Power Output, maar Program Music Power Output, hetgeen dus wil zeggen normale, constante muziekgegevens, eigenlijk hetzelfde waar rms ook voor staat. RMS is dus "root mean square" oftewel de wortel van het gemiddelde van de kwadraten van alle samples, om dus een gemiddelde, positieve waarde van het vermogen aan te geven en dus de pieken uit te vlakken. In de audiowereld worden continu weer nieuwe afkortingen en termen bedacht om maar een zo hoog mogelijk wattage op de speakers enzo te kunnen zetten. Mijn koptelefoon kan ook best 500 Watt aan, zij het voor misschien een mileseconde ofzo. RMS waarde is dus heel aardig om het vermogen in te kunnen schatten.

Trouwens, Poohbeer, als ze het netjes doen vermelden fabrikanten ook de THD (Total Harmonic Distortion) bij een bepaald maximaal wattage, dat geeft dus aan dat het geluid nog niet (of wel) vervormd klinkt.

• mesothelioom
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-02-2021
http://rockets2.rockfordcorp.com/Download_EN/PDF/Amplifiers/Manuals/2001_PunchMultiCh_MAN.pdf

Kijk hier maar eens , daar wordt alles haarfijn uitgelegd met tekeningen en schema's.
is wel een car-audio amp maar het principe blijft gelijk.
have fun

there's no substitute for cubic inches : 472 cu cadillac

Pagina: 1